2017-10-24, 17:14
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Det kommer snarare att bli ett bekämpande av islam. Jag finner det sunt att folk är islamkritiska, delvis för att vi är ett utvecklat samhälle... många har inte lust att gå tillbaka 300 år i värdemässig utveckling.

Jag har svårt att tro att en moske på ett frimärke kan ha sådana effekter. Vi står emot hyfsat bra mot kristendomens värdemässiga ålderdomlighet trots både frimärken och samlartallrikar, så den risken är nog rätt liten.
Citera
2017-10-24, 17:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag har svårt att tro att en moske på ett frimärke kan ha sådana effekter. Vi står emot hyfsat bra mot kristendomens värdemässiga ålderdomlighet trots både frimärken och samlartallrikar, så den risken är nog rätt liten.
Som du säkert förstår, så har inte en moske avbildad på ett frimärke någon avgörande effekt.

Men det handlar om massor med små saker, där Islam ständigt tillåts vinna mark.
Frimärket med en moske är bara en detalj, av många, i normaliserandet av Islam.

Det är många som inte vill ha Islam i Sverige.
Citera
2017-10-24, 20:30
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Som du säkert förstår, så har inte en moske avbildad på ett frimärke någon avgörande effekt.

Men det handlar om massor med små saker, där Islam ständigt tillåts vinna mark.
Frimärket med en moske är bara en detalj, av många, i normaliserandet av Islam.

Det är många som inte vill ha Islam i Sverige.

Jag kallar det konspirationsteorier
Jag är visserligen ateist, men är också för religionsfrihet. Det betyder att jag välkomnar alla religioner i Sverige, också på våra frimärken. Jag tror också att jag med den ståndpunkten tillhör en majoritet.
Citera
2017-10-24, 20:56
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Jag är visserligen ateist, men är också för religionsfrihet. Det betyder att jag välkomnar alla religioner i Sverige, också på våra frimärken. Jag tror också att jag med den ståndpunkten tillhör en majoritet.
Konspiration ?

Ja, det har väl helt undgått dig hur Islamister bär sig åt i Islams namn. Och dom vill du ha hit ?

Jag antar att du heller inte oroas av de ökade brotten som invandrare begår.
Detta oroar mig, och många andra.

Som jag nämnde tidigare, så har begreppet religionsfrihet fått en helt annan innebörd än vad det ursprungligen var tänkt.
Man fick tillbe vilken religion man önskade, utan risk för represalier från myndigheter.
Då kunde nog ingen föreställa sig den invationsliknande invandring som nu sker.
Citera
2017-10-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Kommer det fler såna frimärken? Unga män med elvis frisyr tycker jag är ett fint motiv.

Hörde att Saudiarabien ska ge ut ett frimärke med jesus på korset så det kanske är en internationell trend?

Att Saudiarabien skulle ge ut kristet motiv är som att hoppas på att de ska låta kyrkor byggas där. Om kvinnor ses som boskap och tills nyligen fått lova att ta körkort. Kan man gissa när det r dags för ett kristet motiv på frimärkena. Vet de förresten vad frimärken är där?
Citera
2017-10-24, 22:56
Medlem
Citat:

Roligt när patrask (som inte får sina uppdrag genom att konkurrera på meriter) går ut med sin pk inställning och säger att man står för majoritetsnormen. Bara de med allra lägst intelligens tror att de har koll på läget.
Citera
2017-10-24, 23:01
Medlem
Citat:

Roligt när en ateist har åsikter om kristendomen och vad folk tror, vet och klarar. Bara för att du har en åsikt och är en "moderator" innebär det inte att du är smart och påläst. Kan du inte berätta om du betalar skatt i Sverige på dina moderatoruppdrag?
Citera
2017-10-25, 00:48
Medlem
Lasermopsens avatar
Jag tycker moskéer kan vara fina.

Jag har frimärken med Adolf Hitler på, de hade nog setts som mer stötande, om de nu fortfarande är giltiga i Tyskland... I Sverige har väl alla ostämplade frimärken kvar sitt nominella värde?
Citera
2017-10-25, 06:58
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Jag tycker moskéer kan vara fina.

Jag har frimärken med Adolf Hitler på, de hade nog setts som mer stötande, om de nu fortfarande är giltiga i Tyskland... I Sverige har väl alla ostämplade frimärken kvar sitt nominella värde?
Nej, Adolf går inte att frankera med.

Sverige har ovanliga långa giltighetstider på sina frimärken, men alla får inte användas.
Vill minnas att gränsen gick vid 1920.
Citera
2017-10-25, 14:29
Medlem
Colossos avatar
Men orka bry sig om en icke-nyhet. Brevet kommer slängas ändå.
Citera
2017-10-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Men orka bry sig om en icke-nyhet. Brevet kommer slängas ändå.
'
Du menar öppnas av en kriminell på Postnord som inte är mottagaren på brevet.
Citera
2017-10-25, 20:02
Medlem
Att vårt fina sekulära land går denna väg är väldigt synd.
Ska inte frimärken symbolisera det vi sätter värde på , som förnuft, sekulär humanism och vetenskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in