2017-10-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Den minns jag, där svarade jag någonstans mellan 62-64.

Vet någon om man kan titta på högskoleprovets frågor någon gång snart? Minns att man kunde se frågorna från HP en kort stund efter att provet var avslutad.

64 är rätt. Frågan var X = 75% av 48
Citera
2017-10-21, 19:23
Medlem
Jag undrar om det inte kan finnas fler varianter på PP5 än, som HPA kallar dem, x och y. Jag fick 32 fel enligt facit x och 20 fel enligt facit y. Men jag är helt säker på att jag hade Barentsfrågan sist, och därför bör mitt prov ha varit variant x enligt HPA. Något stämmer inte?! Någon annan som upplevt samma grej?
Citera
2017-10-21, 19:25
Medlem
Skulle gärna vilja höra era åsikter kring hur ni tyckte att det här provet kändes jämfört med det i våras. Är så jävla nojig över normeringen.

Själv tyckte jag att matten kändes klart svårare och verbala ganska mycket enklare.

Sen håller jag tummarna för att fråga 12 var D och 39 var A på PP1..
Citera
2017-10-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shelelele
Jag undrar om det inte kan finnas fler varianter på PP5 än, som HPA kallar dem, x och y. Jag fick 32 fel enligt facit x och 20 fel enligt facit y. Men jag är helt säker på att jag hade Barentsfrågan sist, och därför bör mitt prov ha varit variant x enligt HPA. Något stämmer inte?! Någon annan som upplevt samma grej?

Upplever exakt samma sak, min del känns som en kombination av x och y med avseende på dtk. Tror att det finns fler varianter.
Citera
2017-10-21, 19:29
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Ni som gjort det flera gånger, är det genomsnittlig att höja sig 0.1–0.2 poäng från första till andra gången?
Nu gjorde jag inte den iadg. Men har gjort den 3 ggr. Fick 0.9 första. 0.95 andra. och 1.0 tredje gången. Men då har jag inte övat något innan heller. Lite dumt kanske, men men.

Så ja, det beror väl på hur mycket du har pluggat osv osv
Citera
2017-10-21, 19:33
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Ni som gjort det flera gånger, är det genomsnittlig att höja sig 0.1–0.2 poäng från första till andra gången?

Ja, det är en vanlig höjning. Snittet ligger mellan 0,85-1,0 ...
Förstagångs-skrivare något lägre.

Citat:
Ursprungligen postat av qwertyyuu
Skulle gärna vilja höra era åsikter kring hur ni tyckte att det här provet kändes jämfört med det i våras. Är så jävla nojig över normeringen.

Själv tyckte jag att matten kändes klart svårare och verbala ganska mycket enklare.

Sen håller jag tummarna för att fråga 12 var D och 39 var A på PP1..

Jag tycker att KVA var likvärdig vårens. Verbal något lättare.
Citera
2017-10-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrcurrymcflurry
Upplever exakt samma sak, min del känns som en kombination av x och y med avseende på dtk. Tror att det finns fler varianter.

Fan vad jag hoppas att det finns ytterligare varianter av PP5, för 20 alt. 32 fel suger ju röv! 😑 För mig känns det också som att jag fick en kombination av HPA:s x och y. Tyckte att den här delen gick rätt bra, trodde max 10 fel.
Citera
2017-10-21, 19:39
Medlem
Är så arg över att HPAkademin har ändrat facit för frågorna 12 och 39 i PP1 nu. Har grova PMS-besvär och idag så peakar självklart PMS:en, ville så gärna höja mig från i våras då jag skrev 1.45 och hade troligen höjt mig till 1.5 nu om det inte vore för att de ändrat dessa frågor! Usch, har sådan ångest i kroppen att jag bara vill spy. Är tvungen att vräka ur mig detta här för vet inte vart jag ska ventilera mig. Finns det någon mer här som svarat D på 12:an och A på 39:an i PP1 som våndas över detta? Sen vill jag ju gärna även tro att fråga 12 på PP4 ska vara B (vilket de skriver är tänkbart) men det är väl önsketänkande.. Nu blir det väl säkert 1.45 igen.. KUL.
Citera
2017-10-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja, det är en vanlig höjning. Snittet ligger mellan 0,85-1,0 ...
Förstagångs-skrivare något lägre.

Jag tycker att KVA var likvärdig vårens. Verbal något lättare.

Tack för svaret. Jag fick 67 på kvant i våras och troligen 63 den här gången... Försöker intala mig själv att det är pga att dagens prov var svårare. Men du har nog rätt att det var ganska likvärdigt vårens

Äsch, vi får alla hoppas på en snäll normering!
Citera
2017-10-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Är så arg över att HPAkademin har ändrat facit för frågorna 12 och 39 i PP1 nu. Har grova PMS-besvär och idag så peakar självklart PMS:en, ville så gärna höja mig från i våras då jag skrev 1.45 och hade troligen höjt mig till 1.5 nu om det inte vore för att de ändrat dessa frågor! Usch, har sådan ångest i kroppen att jag bara vill spy. Är tvungen att vräka ur mig detta här för vet inte vart jag ska ventilera mig. Finns det någon mer här som svarat D på 12:an och A på 39:an i PP1 som våndas över detta? Sen vill jag ju gärna även tro att fråga 12 på PP4 ska vara B (vilket de skriver är tänkbart) men det är väl önsketänkande.. Nu blir det väl säkert 1.45 igen.. KUL.

Jag har svarat A på 39. Är nästan helt säker på att HPA har fel.
Citera
2017-10-21, 19:49
Medlem
Jag blev också häpnad över så pass många fel på sista passet, det kändes riktigt bra och X facit stämmer mest överens (annars tar jag livet av mig) dock så har jag för mig att sista diagrammen var något annat än barentsområdet? Jag har för mig att jag hade 4 frågor på sista diagrammet, Någon mer som upplevde det?
Citera
2017-10-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3

Svarade likadant som dig på 12an och 39an. Tror och hoppas att vi kommer få rätt på iaf en av dom frågorna. Framförallt fråga 39 där jag verkligen kände mig säker att A var rätt. Vi får hålla tummarna! Finns ju möjlighet till två extra poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in