2017-10-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonash93
Jag blev också häpnad över så pass många fel på sista passet, det kändes riktigt bra och X facit stämmer mest överens (annars tar jag livet av mig) dock så har jag för mig att sista diagrammen var något annat än barentsområdet? Jag har för mig att jag hade 4 frågor på sista diagrammet, Någon mer som upplevde det?

Skönt att höra att det är fler som reagerar på att det är något konstigt med PP5. För mig är det tvärtemot det du skriver ovan: sista frågan på mitt prov var Barents, dvs prov x, men facit y stämmer mest överens med mina svar. 😕
Citera
2017-10-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyyuu
Svarade likadant som dig på 12an och 39an. Tror och hoppas att vi kommer få rätt på iaf en av dom frågorna. Framförallt fråga 39 där jag verkligen kände mig säker att A var rätt. Vi får hålla tummarna! Finns ju möjlighet till två extra poäng
Okej känns ju skönt att höra, men värsta är att jag hade rättat då de hade skrivit samma som jag. Senare såg jag att de ändrat detta så jag "förlorade" ju två poäng. Så ja, om de har fel nu så återställs det ju bara för mig.. Men men, förhoppningsvis kommer jag in på det jag sökt till våren oavsett. Så störande att få 1.45 bara istället för 1.5, hatar att få något mitt emellan sådär..
Citera
2017-10-21, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shelelele
Jag undrar om det inte kan finnas fler varianter på PP5 än, som HPA kallar dem, x och y. Jag fick 32 fel enligt facit x och 20 fel enligt facit y. Men jag är helt säker på att jag hade Barentsfrågan sist, och därför bör mitt prov ha varit variant x enligt HPA. Något stämmer inte?! Någon annan som upplevt samma grej?

Exakt samma för mig, med Barentsfrågan. PP5 kändes klart mycket bättre än tidigare KVA så jag blev väldigt förvånad över hur pass många fel jag hade enligt deras Y-facit. Kanske finns det hopp ändå
Citera
2017-10-21, 20:09
Medlem
Någon som minns svarsalternativens ordning på ORD på PP1. Tänker på fråga 5, ordet illustrativ, jag vet att jag valde "belysande" (kan dock ha prickat fel i svarshäftet trots detta pga stress). Har svarat B här, och fått fel, men enligt Svenska Dagbladet så ligger alternativet belysande som alternativ D, vilket jag har ett svagt minne av att det låg i provet också. Alla andra ord verkar ha samma ordning i svarsalternativen också som det prov jag hade. Men HPAkademin har angett svar C på det ordet? Om de haft samma ordning som Svenska Dagbladet haft så måste de ju ha fel? Ni som vet att ni svarade belysande på illustrativ, vilken bokstav har ni svarat?
Senast redigerad av nonsens3 2017-10-21 kl. 20:11.
Citera
2017-10-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maucke
Exakt samma för mig, med Barentsfrågan. PP5 kändes klart mycket bättre än tidigare KVA så jag blev väldigt förvånad över hur pass många fel jag hade enligt deras Y-facit. Kanske finns det hopp ändå

Ditt svar inger hopp! 😄
Citera
2017-10-21, 20:12
Medlem
Hade 13 fel på första KVA. 21 fel på andra KVA. Lite märkligt, men kan bland annat ha berott på att jag inte åt någon lunch osv. Men siktade på 60/80 på KVA så det blev en jätteflopp, men presterade enormt på verbala istället så. Ska skriva i vår också och det är då jag har tänkt att "gå för det" på riktigt. Siktar på 1,7-1,8 så det är bara att nöta matte så ska det nog inte vara några problem
Citera
2017-10-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Någon som minns svarsalternativens ordning på ORD på PP1. Tänker på fråga 5, ordet illustrativ, jag vet att jag valde "belysande" (kan dock ha prickat fel i svarshäftet trots detta pga stress). Har svarat B här, och fått fel, men enligt Svenska Dagbladet så ligger alternativet belysande som alternativ D, vilket jag har ett svagt minne av att det låg i provet också. Alla andra ord verkar ha samma ordning i svarsalternativen också som det prov jag hade. Men HPAkademin har angett svar C på det ordet? Om de haft samma ordning som Svenska Dagbladet haft så måste de ju ha fel? Ni som vet att ni svarade belysande på illustrativ, vilken bokstav har ni svarat?

Jag är 99% att jag valde "belysande". Har B i mitt svarshäfte (dvs fel enligt HP-guiden)
Citera
2017-10-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Jag är 99% att jag valde "belysande". Har B i mitt svarshäfte (dvs fel enligt HP-guiden)
Spännande, blev nojig över att jag tänkt rätt svar men råkat skriva fel på svarshäftet.
Citera
2017-10-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Finns det någon mer här som svarat D på 12:an

Ska inte ge dig några falska förhoppningar nu men jag valde också D på fråga 12 och jag kände mig väldigt, väldigt säker på PP1 överhuvudtaget.
Citera
2017-10-21, 20:17
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ska inte ge dig några falska förhoppningar nu men jag valde också D på fråga 12 och jag kände mig väldigt, väldigt säker på PP1 överhuvudtaget.
Valde C.
Citera
2017-10-21, 20:17
Medlem
Är det någon som minns vad fråga 38 och 39 på PP4 var? Det är ju ELF-delen iaf... Var det frågorna om 1930-talets England och kvinnliga diplomater osv? Någon som minns mer exakt? Jag har alla rätt på PP4 utom på 38 och 39, enligt HPA.
Citera
2017-10-21, 20:20
Medlem
Citat:

Jag är också 99% säker på att jag svarade "belysande" och jag har skrivit C på mitt papper 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in