2017-10-19, 16:34
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ju oftare Söderling kan sitta vid sidlinjen och blänga på honom desto bättre. I studion hävdade man att han skulle kunna resa med Elias 15-20 veckor nästa säsong. Det vore kanon.

Ja, Robins närvaro lär göra susen. Förhoppningsvis blir samarbetet långvarigt. Det behöver ju inte bli "Tony Nadal-långvarigt", men några år kan man ju hoppas på. Vågar vi tro på att Elias blommar ut ordentligt 2019?
Citera
2017-10-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Johanna Larsson och Kiki Bertens har kvalat in till WTA-slutspelet i dubbel. De lämnade för övrigt WO i första rundan i Luxemburg, när de visste att de inte behövde spela för att kvala in.

Undrar dock vad Johanna sysslar med i singeln. Hon har gått till två raka kvartsfinaler, och det i sig är ju ganska bra. Men hon har blivit totalt mosad i båda trots att motståndet inte stegrats. Idag tog hon tre(!) gem mot Parmentier, efter att ha slagit Bouchard och Haddad tidigare i veckan. Förra veckan tog hon fyra gem i kvarten mot 120-rankade Golubic.

Har sett detta massor av gånger i år där lottningen öppnats upp för att kanske rentav vinna turneringen, där hon sen gjort rena plattmatcher. Hon skulle behöva en hjärnskrynklare eller två.
Citera
2017-10-19, 17:54
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Undrar dock vad Johanna sysslar med i singeln. Hon har gått till två raka kvartsfinaler, och det i sig är ju ganska bra. Men hon har blivit totalt mosad i båda trots att motståndet inte stegrats. Idag tog hon tre(!) gem mot Parmentier, efter att ha slagit Bouchard och Haddad tidigare i veckan. Förra veckan tog hon fyra gem i kvarten mot 120-rankade Golubic.

Har sett detta massor av gånger i år där lottningen öppnats upp för att kanske rentav vinna turneringen, där hon sen gjort rena plattmatcher. Hon skulle behöva en hjärnskrynklare eller två.
Jag tycker rent allmänt att hennes största svaghet är hennes position i banan. De gånger hon går långt i turneringar är oftast när hon spelar aggressivt, och går på bollen ordentligt. Det här är något som hon inte verkar ha fattat själv, för hennes normala taktik är att ställa sig tre meter bakom baslinjen och sedan försöka få tillbaka så många bollar så att motståndaren till slut missar. Det kan ju funka en match eller två på långsamma underlag, men till slut stöter hon på någon som har en bra dag, och då får hon storstryk.

Vad hon behöver är en tränare som kan få henne att ändra spelstil. Eller rättare sagt: hon behövde det för sex-sju år sedan. Att ändra spelstil i trettioårsåldern brukar inte funka något vidare.
Citera
2017-10-19, 18:43
Medlem
Johanna Larsson, så värdelös. Inget att bry sig om, visste att hon var en förlorare redan för en massa år sedan när hon inte ville betala Pim-Pim den lönen han förtjänade för att träna henne.

Hon får fortsätta fokusera på B-sporten dubbel och fortsätta nöta på grus och hoppas att motståndarna slår bort sig. Lite dåliga nyheter för henne är dock att turneringen i Båstad är på väg att läggas ner.
Citera
2017-10-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ja, Robins närvaro lär göra susen. Förhoppningsvis blir samarbetet långvarigt. Det behöver ju inte bli "Tony Nadal-långvarigt", men några år kan man ju hoppas på. Vågar vi tro på att Elias blommar ut ordentligt 2019?

Tar väl 2018 först, en säsong i taget
Citera
2017-10-20, 16:30
Medlem
Sverige får nog vara väldigt glada om Ymers någon gång når topp-100. Känns ganska orealistiskt att vänta sig mycket mer än så.
Citera
2017-10-20, 17:18
Medlem
Någonstans kan jag inte låta bli att gilla Fognini och hans kaxiga stil som att han äger arenan och är bäst i världen, dessutom är han en riktigt duktig spelare också men gräm gräm så nära att EY tog han
Citera
2017-10-20, 17:46
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Sverige får nog vara väldigt glada om Ymers någon gång når topp-100. Känns ganska orealistiskt att vänta sig mycket mer än så.

Mm har också den känslan... och det förvånar mig, för de var verkligen båda betraktade som framtida toppspelare bland tennisfolk, eller åtminstone i de tennisforum där jag läst om framtida superstars... det är ju inte för sent än, men vad händer egentligen? Missbedömde vi? Saknas något i deras träningsmiljö??

Eller top 100 borde gå, men inte mycket mer än så.
Citera
2017-10-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Mm har också den känslan... och det förvånar mig, för de var verkligen båda betraktade som framtida toppspelare bland tennisfolk, eller åtminstone i de tennisforum där jag läst om framtida superstars... det är ju inte för sent än, men vad händer egentligen? Missbedömde vi? Saknas något i deras träningsmiljö??

Eller top 100 borde gå, men inte mycket mer än så.

Alltså, det finns väldigt många spelare som har varit och är betraktade som framtidshopp. Men man får nog betona på ordet "hopp".

Det är ganska svårt att förutse hur bra spelare kommer att bli. Det finns ju extremfall där man ser spelare som har en ovanligt stor talang, typ Zverev är ett sånt exempel på senare år. Men i det stora hela så är det svårt att förutspå. Det är så mycket som ska falla på plats.

Helt klart är båda bröderna Ymer väldigt talangfulla, inget snack om den saken. Men det känns som att det lilla extra saknas för att de ska bli riktiga världsspelare.
Citera
2017-10-20, 19:40
Avslutad
Berdych och Kyrgios har nu också avslutat sina säsonger pga skador.

Har inte Stockholm Open ett visst problem med ljudnivån? Del Potro håller just nu på att klaga på det ständiga sorlet som kommer från VIP-loungen, men väl också bakifrån den. Har själv noterat att man verkar höra ett sorl hela tiden. Och har för mig att andra än Del Potro klagat.

Sen är det ju en annan sak att tennisspelare kan vara lite överkänsliga ibland.
Citera
2017-10-21, 10:51
Medlem
Dimitrov är klar för slutspelet också. Sex spelare är kvalificerade just nu.

Nadal
Federer
Zverev
Thiem
Cilic
Dimitrov

Två platser återstår, jag tippar att Goffin och Anderson tar dessa. Del Potro har en liten chans om han vinner både Stockholm eller Basel samt Paris. Om han vinner alla så kvalificerar han sig garanterat. Det är bara han och Tsonga som kan ta en raketfärd som jag ser det, finns några andra spelare som har möjligheten teoretiskt.

Känns väldigt 50/50 mellan Querrey och Anderson, lottningen i Paris blir väldigt viktig för dessa två. Hoppas att de hamnar på samma halva och får mötas.
Senast redigerad av terribilis 2017-10-21 kl. 11:06.
Citera
2017-10-21, 12:20
Medlem
Vobblers avatar
Dimitrov och del Potro borde väl vinna idag, men Fognini är en lurig jävel. Blir inte förvånad om han slår ut bulgaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in