2017-07-18, 01:40
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Köpte ett par Carlsberg hof på burk förra veckan, tyckte dom smakade lite fruktgodis! Väldigt märkligt.
Nån som märkt samma? Har druckit massa hof genom åren men aldrig märkt det innan.

Inte ovanligt att det smakar lite olika mellan olika batchar, även om det är mindre vanligt på sådan massproducerad fulöl
Citera
2017-07-18, 01:48
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Köpte ett par Carlsberg hof på burk förra veckan, tyckte dom smakade lite fruktgodis! Väldigt märkligt.
Nån som märkt samma? Har druckit massa hof genom åren men aldrig märkt det innan.

Kan vara estrar p.g.a. lite för hög jästemp. Skumbananer, ananas och hallon är typiska bismaker. Det är estrar som ger smaken åt frukten och man kan framställa dem syntetiskt för t.ex. godis.
Bildas vid jäsning i högre temperaturer och i vissa ölstilar vill man ha mycket estrar.

Lager (vilket Hof är) ska inte ha bismak av estrar, nej,
Citera
2017-08-03, 12:30
Medlem
swimp78s avatar
Kan någon rekommendera en fyllig lager med bredd i både maltighet och humlighet?
Citera
2017-08-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kan någon rekommendera en fyllig lager med bredd i både maltighet och humlighet?
Mikkeller American dream?
Citera
2017-09-13, 16:21
Medlem
Starobrnos avatar
Jag kan dricka de flesta lageröl och vara glad. Köpte nyss några Falcon Husman 3.5, kan inte rekommendera, smakar inte som annan lager
Citera
2017-09-19, 13:29
Medlem
Efes alkoholfri

Vet någon innehållsförteckningen till den här?
Citera
2017-09-20, 13:31
Medlem
BarryHeros avatar
Hur mår min bärs?

Jag köpte ett 12-pack vetebärs i mitten utav maj, och hade de i kylskåpet fram till början av augusti. I och med en flytt så hade jag sedan bärsen i en garderob i en månad, men nu är de tillbaka i kylskåpet. Det står på dem att bäst före-datumet är nu i september.

Är de OK tror ni?
Citera
2017-10-09, 17:43
Medlem
Isnatts avatar
Jag har beställt en låda coors light som nog kommer hem den här veckan! Kan inte minnas att jag druckit det men det känns som ett öl man måste testat, som en del i den svenska fascinationen för amerikans kultur. Har mina förutfattade tankar om det men ger det en chans (eller 24, då jag var tvungen att beställa en hel kartong).
Osäker på alkoholhalten dock, står 4,2% på dom flesta ställena men 4% på systembolagets hemsida.
Citera
2017-10-09, 18:31
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jag kan dricka de flesta lageröl och vara glad. Köpte nyss några Falcon Husman 3.5, kan inte rekommendera, smakar inte som annan lager

Den är ett bra alternativ om man vill ha en folkis med lite mer smak än vanligt. Den och Sit-Taste-a-Lot.
Citera
2017-10-21, 10:09
Medlem
mikeymikeys avatar
Jag drack en Lagunitas ipa igår när vi hade after work med jobbet. Det var nog det värsta jag druckit.
Citera
2017-10-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Jag drack en Lagunitas ipa igår när vi hade after work med jobbet. Det var nog det värsta jag druckit.

Ytterligare ett besked på att smaken är olika.
Citera
2017-10-21, 17:07
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vad var det med den som du inte tyckte om? Vad jag minns så är det en ganska standard IPA i amerikansk västkuststil med lätt maltkropp med liten smak av karamell, humlen är klassisk amerikansk c-humle, det vill säga fruktiga- och citrustoner. Beskan är väl måttligt för att vara en IPA? Vad gillar du inte med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in