2017-10-20, 07:11
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Att en , av dessa nu uppräknade persónerna här nedan , var den Persónen som med berått uppsåt då begav sig till bröderna Lindbergs' Hemmans-Ägor i KálaMark 30 , och där sedan då avlivade Ólov Róger Lindberg Onsdagen den 14 April År 2004👤

👤A:1 = Kaj Johannes Linna/Engström.

👤B:2 = Géorg Håkan Abrahamsson.

👤C:3 = Tony "Nobbe" Norberg.

👤D:4 = Richard Hära.

👤En av dessa fyra uppräknade persónerna här ovan sett , begick då den brutala misshandlen på Ólov Róger Lindbergs' mänskliga kroppsdelar , och sedan därefter orsakade hans' död.

👤 Onsdagen den 14 April År 2004 uppkopplades ett MobilSamtal från Tony "Nobbe" Norberg i Älvsbyn till mottagaren Kaj Johannes Linna/Engströms' MobilTelefon i Södra VistTräsk 34 👤

MobilSamtalet loggregistrerades med början av 🕟16:31:42 och avslutades🕟16:33:55 👤

👤 Observeras således sagt att , Tony "Nobbe" Norberg ägde en Vit Audi-bil , som då Kaj Johannes Linna/Engström fick av honom disponera vid ett antalet tillfällen , då under År 2004. Denna Vita Audi-bilen var bland annat omtalad av Elvy Maria Karlsson vid ett av hennes' dåtida Polisförhör samt då även gjort gällande för Polisen beträffande Kaj Johannes Linna/Engströms' då bedrivna VGI-Nätverk som han även då okså vid olika tillfällen bedrev utomLandas👤

👤☆JokerM@nnen☆ Investigator of the case of KálaM@rk👤

Det verkar som att utredningen breddats något till fler tänkbara gärningsmän, det måste väl ändå ses som ett rejält fall framåt.
Vi får se vart det landar, men jag förstår att inte allt kan redovisas på detta forum av utredningstekniska skäl.
Citera
2017-10-20, 10:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
👤Att en , av dessa nu uppräknade persónerna här nedan , var den Persónen som med berått uppsåt då begav sig till bröderna Lindbergs' Hemmans-Ägor i KálaMark 30 , och där sedan då avlivade Ólov Róger Lindberg Onsdagen den 14 April År 2004👤

👤C:3 = Tony "Nobbe" Norb*rg.

👤D:4 = Richard H*ra.

👤En av dessa fyra uppräknade persónerna här ovan sett , begick då den brutala misshandlen på Ólov Róger Lindbergs' mänskliga kroppsdelar , och sedan därefter orsakade hans' död.
Att till synes helt godtyckligt (och utan några som helst bevis) peka ut Kaj Linna som mördare verkar inte vara olagligt på något sätt. Det har ju både huvudvittnet "Nils" och åklagaren Jens Göransson redan gjort i media flera gånger utan att det har fått några rättsliga konsekvenser:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/akla...nm4546254.aspx

Att peka ut "Bertil" som mördare kanske också är tillåtet, eftersom det var "Bertil" som det överlevande brottsoffret Sune Lindberg själv ansåg sig kunna identifiera som gärningsmannen.

Men de här Tony Norb*rg och Richard H*ra som du nu hänger ut som möjliga mördare, är det verkligen ok? Du kan ju inte visa på någonting alls som talar för att någon av dem skulle vara gärningsmannen, och som jag har förstått det kan det här lika gärna vara två snubbar som du personligen har ett horn i sidan till. Kanske har de t.ex. blåst dig på pengar i det här "Vanguard Inc"-pyramidspelet du ofta skriver om?

Det här liknar mest falsk ryktesspridning, och det strider väl mot Flashbacks regler?
Senast redigerad av Draifos 2017-10-20 kl. 11:45.
Citera
2017-10-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att till synes helt godtyckligt (och utan några som helst bevis) peka ut Kaj Linna som mördare verkar inte vara olagligt på något sätt. Det har ju både huvudvittnet "Nils" och åklagaren Jens Göransson redan gjort i media flera gånger utan att det har fått några rättsliga konsekvenser:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/akla...nm4546254.aspx

Att peka ut "Bertil" som mördare kanske också är tillåtet, eftersom det var "Bertil" som det överlevande brottsoffret Sune Lindberg själv ansåg sig kunna identifiera som gärningsmannen.

Men de här Tony Norb*rg och Richard H*ra som du nu hänger ut som möjliga mördare, är det verkligen ok? Du kan ju inte visa på någonting alls som talar för att någon av dem skulle vara gärningsmannen, och som jag har förstått det kan det här lika gärna vara två snubbar som du personligen har ett horn i sidan till. Kanske har de t.ex. blåst dig på pengar i det här "Vanguard Inc"-pyramidspelet du ofta skriver om?

Det här liknar mest falsk ryktesspridning, och det strider väl mot Flashbacks regler?

👤 Jag ["JokerMannen"] har inte (direkt) pekat ut någon separat persón som KálaMarksMördaren , utan däremot så skrev jag att , en av dessa fyra , då av mig ["JokerMannen"] tidigare uppräknade persónerna gällande. ⬇

👤B:2 = Géorg Håkan Abrahamsson
👤C:3 = Tony "Nobbe" Norb*******rg
👤D:4 = Richard H*******ra

👤 är den persónen som då befann sig på bröderna Lindbergs' Hemmans-Ägor i KálaMark 30 Onsdags-kvällen den 14/4 År 2004.

👤Obs ! Sedan är det givit vis helt och hållet upp till dig "Dr**fos" att förstå eller tro vem jag syftade på.

👤Obs ! Det kan ju till och med vara jag ["JokerMannen"] som då var den egentlige KálaMarksMördaren , och som nu således sagt försöker att gömma sig bakom en "dimridå" genom att lägga över min skuldbörda på en av dessa då av mig fyra stycken uppräknade persóner här ovan nyligen av mig omtalade.

👤Du själv till exempel , har ju vid ett flertalet tidigare tillfällen i dina då postade inlägg , pekat ut Lárs Christer Hjórt och hans' son Nils Christian Hjórt som de två dåvarande KálaMarksMördarna och "man kan ju undra varför" ?

Citera
2017-10-20, 12:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du själv till exempel , har ju vid ett flertalet tidigare tillfällen i dina då postade inlägg , pekat ut Lárs Christer Hjórt och hans' son Nils Christian Hjórt som de två dåvarande KálaMarksMördarna och "man kan ju undra varför" ?
Förutom Kaj Linna finns också fem brandsläckarförsäljare som av förklarliga skäl har varit föremål för umeåutredarnas intresse i den senaste FUP:en (se länk i trådstarten). Det är inget konstigt med att dessa fem diskuteras i tråden. Åklagaren Jens Göransson har slagit fast att gärningsmannen måste finnas i den här kretsen, och de här männens förehavanden kring mordkvällen tas också upp i Hovrättens dom från 2017.

Vad jag reagerade på här var alltså att du av någon för mig helt obegriplig anledning väljer att peka ut två helt nya personer (Tony Norb*rg och Richard H*ra) som möjliga gärningsmän. Bör du inte maskera deras namn med asterisker? Eller åtminstone kunna förklara på vilka grunder du misstänker dem för inblandning i brottet?
Senast redigerad av Draifos 2017-10-20 kl. 12:47.
Citera
2017-10-20, 13:11
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:

👤C:3 = Tony "Nobbe" Norberg.

👤D:4 = Richard Hära.

👤 Onsdagen den 14 April År 2004 uppkopplades ett MobilSamtal från Tony "Nobbe" Norberg i Älvsbyn till mottagaren Kaj Johannes Linna/Engströms' MobilTelefon i Södra VistTräsk 34 👤

MobilSamtalet loggregistrerades med början av 🕟16:31:42 och avslutades🕟16:33:55 👤

👤 Observeras således sagt att , Tony "Nobbe" Norberg ägde en Vit Audi-bil , som då Kaj Johannes Linna/Engström fick av honom disponera vid ett antalet tillfällen , då under År 2004. Denna Vita Audi-bilen var bland annat omtalad av Elvy Maria Karlsson vid ett av hennes' dåtida Polisförhör samt då även gjort gällande för Polisen beträffande Kaj Johannes Linna/Engströms' då bedrivna VGI-Nätverk som han även då okså vid olika tillfällen bedrev utomLandas👤

OBS!

Nils finns inte med i spekulationerna kring vem eller vilka som är inblandad?

För mig känns han som den enda helt givna personen som kan vars inblandad, eventuellt hans far också.

Varför har du inte räknat upp honom.?
Citera
2017-10-20, 14:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
OBS!

Nils finns inte med i spekulationerna kring vem eller vilka som är inblandad?

För mig känns han som den enda helt givna personen som kan vars inblandad, eventuellt hans far också.

Varför har du inte räknat upp honom.?
Förklaringen till att "Nils" inte finns med på 'JokerMannens' lista är enkel. Det går helt enkelt inte ihop att tro att både Kaj Linna och "Nils" är inblandade i brottet. Varför skulle i så fall "Nils", som inte själv var misstänkt för brottet, ha pekat ut Linna som trolig gärningsman?

Antingen talar "Nils" sanning, och då är naturligtvis Linna gärningsmannen. Eller också talar Linna sanning, och då måste ju "Nils" själv vara inblandad i brottet på något sätt. För hur skulle "Nils" annars kunna ha unik kunskap om brottet, om han nu inte har fått den från Linna?

Jag har sett i något tidigare inlägg att du har skissat på helt egna scenarion där "Nils" och Kaj Linna båda skulle kunna vara inblandade i brottet, men sådana resonemang går inte att få ihop på något begripligt sätt. Du måste alltså välja om du skall tro på Linna eller "Nils".
Senast redigerad av Draifos 2017-10-20 kl. 15:37.
Citera
2017-10-20, 15:52
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
då är naturligtvis Linna gärningsmannen.

Ja, den mest naturliga förklaringen är att Kaj Linna är gärningsmannen som begick mord och grovt rån i Kalamark.

Citat:
För hur skulle "Nils" annars kunna ha unik kunskap om brottet, om han nu inte har fått den från Linna?

Kanske chansade han bara? Kan det uteslutas?

Citat:
Du måste alltså välja om du skall tro på Linna eller "Nils".

Man behöver inte välja sida. Det mest sannolika är ju att båda planerat kuppen tillsammans. Huvudvittnet har ett väldigt bra alibi så han kan knappast vara den som begick mordet och det grova rånet. Kaj Linna är den mest troliga gärningsmannen av alla hittills.
Citera
2017-10-20, 17:29
Medlem
Citat:
Förutom Kaj Linna finns också fem brandsläckarförsäljare som av förklarliga skäl har varit föremål för umeåutredarnas intresse i den senaste FUP:en (se länk i trådstarten). Det är inget konstigt med att dessa fem diskuteras i tråden. Åklagaren Jens Göransson har slagit fast att gärningsmannen måste finnas i den här kretsen, och de här männens förehavanden kring mordkvällen tas också upp i Hovrättens dom från 2017.

Vad jag reagerade på här var alltså att du av någon för mig helt obegriplig anledning väljer att peka ut två helt nya personer (Tony Norb*rg och Richard H*ra) som möjliga gärningsmän. Bör du inte maskera deras namn med asterisker? Eller åtminstone kunna förklara på vilka grunder du misstänker dem för inblandning i brottet?

🎩☆JokerM@nnen☆ Investigator of the case of KálaM@rk🎩

👤 Faktumet är sådant / att Kaj Johannes Linna/Engström var / och är / en kriminellt tänkande och fungerande persón , och efter som jag ["JokerMannen"] då tidigare har låtit deklarera detta , så påpekar jag detta på nytt igen att , Kaj Johannes Linna/Engström är en otroligt manipulativ persón , och en mycket skicklig sådan. Hans' stora charm har alltid varit hans' främsta vapen. Kaj Johannes Linna/Engström är en sorts mytoman , Obs ! och detta , behöver då nödvändigtvis inte handla om ett tvångsmässigt ljugande , utan en mytoman kan således sagt även vara fullständigt medveten om att denne befattar sig med lögner. Jag ["JokerMannen"] har tidigare deklarerat att en kriminellt tänkande och fungerande persón / fungerar alltid bäst tillsammans med lik-sinnad , så som lik-sinnade persóner och därav ord-språket "Lika Barn Leka Bäst" / Kaj Johannes Linna/Engströms' dåvarande kriminella umgänges-krets , bestod bland annat av ➡Tony "Nobbe" Norberg ➡Kjell Pettersson ➡Jörgen Lindström ➡ Richard Hära ➡Stefan Gallar ➡ Kevin Bloomfield. Obs ! andra kriminella umgängen bakåt i tiden , hade han då bland annat tillsammans med ➡Jörgen Halper , då bosatt i Gnosjö , och som sedan blev mördad ➡ Glenn Brukén , då bosatt på Gyllenefors i Gislaved Småland , och även han blev mördad.

Citera
2017-10-20, 20:56
Medlem
Citat:
🎩☆JokerM@nnen☆ Investigator of the case of KálaM@rk🎩

👤 Faktumet är sådant / att Kaj Johannes Linna/Engström var / och är / en kriminellt tänkande och fungerande persón , och efter som jag ["JokerMannen"] då tidigare har låtit deklarera detta , så påpekar jag detta på nytt igen att , Kaj Johannes Linna/Engström är en otroligt manipulativ persón , och en mycket skicklig sådan. Hans' stora charm har alltid varit hans' främsta vapen. Kaj Johannes Linna/Engström är en sorts mytoman , Obs ! och detta , behöver då nödvändigtvis inte handla om ett tvångsmässigt ljugande , utan en mytoman kan således sagt även vara fullständigt medveten om att denne befattar sig med lögner. Jag ["JokerMannen"] har tidigare deklarerat att en kriminellt tänkande och fungerande persón / fungerar alltid bäst tillsammans med lik-sinnad , så som lik-sinnade persóner och därav ord-språket "Lika Barn Leka Bäst" / Kaj Johannes Linna/Engströms' dåvarande kriminella umgänges-krets , bestod bland annat av ➡Tony "Nobbe" Norberg ➡Kjell Pettersson ➡Jörgen Lindström ➡ Richard Hära ➡Stefan Gallar ➡ Kevin Bloomfield. Obs ! andra kriminella umgängen bakåt i tiden , hade han då bland annat tillsammans med ➡Jörgen Halper , då bosatt i Gnosjö , och som sedan blev mördad ➡ Glenn Brukén , då bosatt på Gyllenefors i Gislaved Småland , och även han blev mördad.

Inte omöjl att du har rätt,klart
den risken finns !

Hoppas dock att karln=ärlig i sin försäkr av att han inte gjorde det------annars=det ju 2:a gång på c:a 10 år som 1 mörd lyck blåsa staten på 1 massa milj kr ! I fallet med Joy Rahman=jag näst 100 på att han var skyld, bara några år senare var han på nytt misst för mord i hemlandet------det var väl hans sätt att så att säga lösa konfli !
Senast redigerad av deakpeasley 2017-10-20 kl. 20:59.
Citera
2017-10-20, 22:24
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Inte omöjl att du har rätt,klart
den risken finns !

Hoppas dock att karln=ärlig i sin försäkr av att han inte gjorde det------annars=det ju 2:a gång på c:a 10 år som 1 mörd lyck blåsa staten på 1 massa milj kr ! I fallet med Joy Rahman=jag näst 100 på att han var skyld, bara några år senare var han på nytt misst för mord i hemlandet------det var väl hans sätt att så att säga lösa konfli !

Det är ju ofta så, att det blir ett ond vana, jag har själv varit bland kriminella och vet hur tanksrna går i deras hjärnor, ett begär helt enkelt.
Men det ska även sägas att det finns dom som tar sig ur skiten och dessa personer är nog de bästa mänskor man kan tänka sig.
Citera
2017-10-20, 23:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Det är ju ofta så, att det blir ett ond vana, jag har själv varit bland kriminella och vet hur tanksrna går i deras hjärnor, ett begär helt enkelt.
Men det ska även sägas att det finns dom som tar sig ur skiten och dessa personer är nog de bästa mänskor man kan tänka sig.
Gratis121, du skrev i ett inlägg igår om uppgifter som brottsoffret Sune Lindberg skulle ha lämnat om gärningsmannen, men dina uppgifter verkar ju inte stämma med vad som är känt. Kan du hänvisa till någon källa här, eller kan det här vara uppgifter som du har hittat på själv?:
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)
Citera
2017-10-21, 00:14
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Gratis121, du skrev i ett inlägg igår om uppgifter som brottsoffret Sune Lindberg skulle ha lämnat om gärningsmannen, men dina uppgifter verkar ju inte stämma med vad som är känt. Kan du hänvisa till någon källa här, eller kan det här vara uppgifter som du har hittat på själv?:
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

Källan kanske är densamma som på Wikipedia? Där står det ju att Kaj Linna suttit <fängslad i tretton år utan bevis och trots alibi>. Vilket alibi då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in