Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 14:18
  #61
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Läste du ICA:s rapport?

Du får gärna berätta hur snatterier hotar ditt liv. Om du känner att det är något som är viktigt så är det såklart viktigt. Men matproduktionen är knappast drabbad.

Ja, man är ju sugen på att betala när alla utomeuropéer käkar gratis i Sverige.
Citera
2017-10-20, 14:38
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Ja, man är ju sugen på att betala när alla utomeuropéer käkar gratis i Sverige.
Nu råkar jag känna i alla fall en utomeurope som absolut inte äter gratis här, så ditt påstående är falsifierat. Nu antar jag att du inte ens förstår vad ordet "falsifiera" betyder, men det är en annan sak.

Hyllorna kommer inte att bli tomma, varken på grund av snattare eller på grund av utbildningsreserven a la R291.
__________________
Senast redigerad av holgerett 2017-10-20 kl. 14:40.
Citera
2017-10-20, 14:45
  #63
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
En gång när jag har handlat så har självscanningskassan krävt personalverifiering för att jag hade köpt en bit rostbiff. Någon som vet mer om köttstölder i snabbköpen?

Jag var inne på en Hemköp butik i veckan och såg att det sitter hänglås på vissa varor i charken. Oxfile till exempel, var inlåst i en stor genomskinlig låda.
Citera
2017-10-20, 15:24
  #64
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Visst, vi gillar det sociala skyddsnätet, för att vi inte vill se folk svälta. Men snatterierna orsakas sällan av att någon gömmer kvällens middag under koftan, för att alternativet är att få svälta. Allt som kan säljas vidare till oseriösa kvartersbutiker är i riskzonen att snattas.

Stjäla mat eller annat för att sälja så tycker jag man omhändertar och sätter på flyget samma eftermiddag. Det har jag noll sympatier för. Jag är övertygad om att det är folk i väst likt Soros som ligger bakom denna folkvandring, så folk som blivit hitlurade med löften om guld och gröna skogar och sedan inser att man lever relativt värdfolket ovärdigt på bakgatorna eftersom man lever illegalt och ingen vill ha med dem att göra. Noll framtid, noll hopp, noll pengar men hungrig nu så förstår jag att man stjäl och de kommer antagligen mentalt rättfärdiga det. Det kommer behövas många hårdhudade att lösa dessa problem eftersom man kommer skicka tillbaka människor till kaos och fattigdom jämfört med vad de sett här. icke desto mindre är det där de hör hemma. En personlig reflektion, jag skulle alla dagar i veckan året runt vilja vara i min sommarstuga i skogarna längs kustbandet än i tex en lyxig lägenhet i New York, London eller Japan. I min sommarstuga har jag anknytning till min historia och jag resten av livet få vatten, mat, sköta hygien och leva ett gott liv även vid en kris. Det är inte lika säkert i tex NY.

Det man kunde gjort är att successivt hjälpa människor på plats med ökad livskvalitet, tex bättre levnadsstandard eller skapa struktur i samhället osv. Det man gjorde var att sätta människor med 1800-tals standard rätt in i nano-cybervärlden. Man har hoppat över så många steg i utvecklingen att de fått tuppjuck.


Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag var inne på en Hemköp butik i veckan och såg att det sitter hänglås på vissa varor i charken. Oxfile till exempel, var inlåst i en stor genomskinlig låda.

Helt bisarrt. Hänglås i en matvarubutik. Intressant utveckling. Bussar slutar med kontanter, många butiker tar inga kontanter, man låser in sådant som kan stjälas. Det man gör är enbart att släcka tillfälliga bränder och flytta runt problemet. Med tiden så kommer allt detta som potentiellt skulle drabbat dessa, drabba civilbefolkningen. När man stänger ner möjlighet efter möjlighet för GM så leds de till slut att råna folk eller begå inbrott hos folk. Samtidigt öser man in ännu fler människor som snabbt kommer bli GM. Apokalypsen närmar sig.
Citera
2017-10-20, 15:40
  #65
Medlem
goran744s avatar
Papperslösa borde väl inte ens vara i Sverige , tycker jag.

Stölder sker mycket bland nyanlända( varit med om det minst 10 ggr senaste månaden?))
Fast de har pengar av staten.

Om de sedan kräver respekt av mig så säger jag endast dra åt helvetet mig får ni ingen respekt utav.

De förstör helt enkelt för sig själva.
Men det är väl enklare att beskylla folket för rasism om folket ej ger respekt till de respektlösa.

Ingen risk att matvaror tar slut men svinnet skapar högre priser.
__________________
Senast redigerad av goran744 2017-10-20 kl. 15:50.
Citera
2017-10-20, 16:06
  #66
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ja men inte pga snatteri utan av allvarliga störningar i transportflödet. Det som finns sedan beredskapslagren skrotades är den mat som finns på hyllorna så ni kan ju föreställa er vad vi har att se fram emot.

Typiskt svärjevänner att oroa sig för att maten skulle ta slut i affären. Vi som inte är lågpannade SD-röstare beställer Linas Matkasse i stället och lever på 2000-talet. Eller äter ute. Sitt du och ät ditt beredskapslager och bli fetare av alla carbs och sjuk av konserver. Vi lite intelligentare föredrar färsk mat.
Citera
2017-10-20, 16:14
  #67
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Typiskt svärjevänner att oroa sig för att maten skulle ta slut i affären. Vi som inte är lågpannade SD-röstare beställer Linas Matkasse i stället och lever på 2000-talet. Eller äter ute. Sitt du och ät ditt beredskapslager och bli fetare av alla carbs och sjuk av konserver. Vi lite intelligentare föredrar färsk mat.
Är nog snarare så att du är "svärjevännen" här
Citera
2017-10-20, 16:17
  #68
Medlem
Mbvs avatar
Skicka ut packen med huvudet före och så är det inte mer med det. Problemet är löst.
Citera
2017-10-20, 16:25
  #69
Medlem
Idag är jag på lite halvt dåligt humör och vill också bidra med att sprida lite hat! Dessa parasiterande avfall som kallas zigenare är en förbannad farsot! När en person som snattar blir tagen av ordningsvakt så brukar denne bli bortförd i ett bakre rum i butiker och dylikt i inväntan på polis för förhör. Varför inte köra med lite "old fashion" metoder som på det kära 40 talet? På den tiden fanns det goda våldet i form av förband och dylikt som kallades Einzatsgruppe och KGB Alpha Team.

Tex så körde kommunisterna med en effektiv taktik som gick till som så att man förklarade för tyskjävlarna en och en att dom skulle in i ett rum och förhöras, personen föstes in och bakom hörnet stod en man som lurpassade med kniven och skar snabbt av halsen på den intet anande tyskjäveln.
Efter det så gjorde man helt enkelt om proceduren och skickade in nästa.

Är inte detta något som kan vara möjligt att tillämpa så blir vi till slut en gång för alla av med denna farsot kallande zigenare. Men för att inte diskriminera så kan vi väl köra samma process med negerjävlarna också.
Citera
2017-10-20, 16:28
  #70
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Är nog snarare så att du är "svärjevännen" här

Spela roll, beredskapslager är så jävla 50-tal när man idag kan beställa mat på nätet. Och jakt är djurplågeri. Och har man råd med en Tesla så slipper man bunkra bensin. Min fråga är egentligen varför alla preppers är så omoderna?
Citera
2017-10-20, 16:34
  #71
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Spela roll, beredskapslager är så jävla 50-tal när man idag kan beställa mat på nätet. Och jakt är djurplågeri. Och har man råd med en Tesla så slipper man bunkra bensin. Min fråga är egentligen varför alla preppers är så omoderna?
Det kan du fundera över medan du runkar ut dina svärjevännesatser i Linas matkasse
Citera
2017-10-20, 17:32
  #72
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Typiskt svärjevänner att oroa sig för att maten skulle ta slut i affären. Vi som inte är lågpannade SD-röstare beställer Linas Matkasse i stället och lever på 2000-talet. Eller äter ute. Sitt du och ät ditt beredskapslager och bli fetare av alla carbs och sjuk av konserver. Vi lite intelligentare föredrar färsk mat.

Linas Matkasse är en prenumerationstjänst som kräver 7 dagars framförhållning, samt enbart leverans varje eller varannan vecka. Kostnaden i en månad för en familj på fyra personer slutar på ca. 26 000. Linas Matkasse finns inte heller på samtliga orter i Sverige.

Det är knappast ett hållbart alternativ till en vanlig mataffär, men det är väl din dröm att Linas Matkasse ersätter alla fysiska butiker. Papperslösa skulle då inte längre kunna snatta och svälta ihjäl, vilket gör dig med ditt förslag till en riktigt ondsint människa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback