Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 17:48
  #73
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Linas Matkasse är en prenumerationstjänst som kräver 7 dagars framförhållning, samt enbart leverans varje eller varannan vecka. Kostnaden i en månad för en familj på fyra personer slutar på ca. 26 000. Linas Matkasse finns inte heller på samtliga orter i Sverige.

Det är knappast ett hållbart alternativ till en vanlig mataffär, men det är väl din dröm att Linas Matkasse ersätter alla fysiska butiker. Papperslösa skulle då inte längre kunna snatta och svälta ihjäl, vilket gör dig med ditt förslag till en riktigt ondsint människa.

Nej usch! ingen skall svälta ihjäl! Ibland när jag går till systemet på folkkungagatan med min dotter så brukar vi se till att köpa vin, craft IPA eller cointreau eller nåt annat med socker i till alkisen utanför, hade vi bara givit pengar hade han säkert köpt vodka och det innehåller ingen riktig näring och är imagemässigt väldigt dåligt.

Linas matkasse var mest ett exempel, vi brukar oftare ringa efter hemkörning till lokala Hassan, men han är rätt dyr och vi har inte kommit på nåt sätt att förklara för honom att vi inte vill förgifta våra barn med socker, lite pråkproblem, men annars är vi en mångkulturell familj, min fru är kvartsfinne. Det är nog därför hon gillar lager mer än IPA.

Min huvudpoäng är att Hassan som jag handlar hos aldrig polisanmäler snattare, han har nån mänskligare metod, för de som en gång snattat hos Hassan ser man liksom inte. De kanske flyttar till nån förort, det är nog för att det måste vara skamligt att stjäla från utsatta grupper som Hassan och hans klan.
Citera
2017-10-20, 18:40
  #74
Medlem
Jävla Sverige bögar allihopa i denna jävla tråden som inte har mer radikala och drastiska förslag. Helt jävla förbögade har ni blivit (ja jag tittar bla på dig Mike.Andersen) förbannade jävla fikusjävlar! Ni ska påstå er vara rasister på detta fenomenala forum men beter er som förbannade bögjävlar så fort zigenare och annat dylikt pack kommer på tapeten som nu.

Ni är ta mig fan mer förbögade än de där jävla radikalfeminist bögarna med blonda dreads som går på Malmös genus-bögskola!
__________________
Senast redigerad av StupidMonkey 2017-10-20 kl. 18:42.
Citera
2017-10-20, 19:09
  #75
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Jävla Sverige bögar allihopa i denna jävla tråden som inte har mer radikala och drastiska förslag. Helt jävla förbögade har ni blivit (ja jag tittar bla på dig Mike.Andersen) förbannade jävla fikusjävlar! Ni ska påstå er vara rasister på detta fenomenala forum men beter er som förbannade bögjävlar så fort zigenare och annat dylikt pack kommer på tapeten som nu.

Ni är ta mig fan mer förbögade än de där jävla radikalfeminist bögarna med blonda dreads som går på Malmös genus-bögskola!

Ha ha, jag anar en aning missriktad ilska.

Har du några egna förslag på snattande zigenare?

Sedan kan du gärna googla ironi och lära dig dess betydelse.
Citera
2017-10-21, 20:32
  #76
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Stjäla mat eller annat för att sälja så tycker jag man omhändertar och sätter på flyget samma eftermiddag. Det har jag noll sympatier för.

Jodå. Men du vet mycket väl hur verkligheten ser ut i Sverige. Vi lyckas inte ens utvisa dömda mördare, våldsmän och våldtäktsmän. Ofta så kräver inte ens åklagaren att det ska ske, t o m när det gäller folk som inte är medborgare i Sverige.
Citera
2017-10-21, 20:39
  #77
Medlem
BAB7s avatar
De flesta som snattar i livsmedelsbutiker är personer med missbruksproblematik, ofta alkoholmissbruk.
Det är ofta personer som har ett väldigt långt gånget missbruk, de driver runt i storstäder, är ofta mer eller mindre hemlösa och snattar mat och dryck i diverse butiker som de för tillfället uppehåller sig kring.
Oftast är det personer från östeuropa, främst Polacker, men även många Litauer, Ungrare osv.
Just alkoholproblematiken är det som är det stora problemet, och även i deras hemländer är detta ett jätteproblem i samhället.
Citera
2017-10-21, 20:41
  #78
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Jävla Sverige bögar allihopa i denna jävla tråden som inte har mer radikala och drastiska förslag. Helt jävla förbögade har ni blivit (ja jag tittar bla på dig Mike.Andersen) förbannade jävla fikusjävlar! Ni ska påstå er vara rasister på detta fenomenala forum men beter er som förbannade bögjävlar så fort zigenare och annat dylikt pack kommer på tapeten som nu.

Ni är ta mig fan mer förbögade än de där jävla radikalfeminist bögarna med blonda dreads som går på Malmös genus-bögskola!

Någonting säger mig att du inte heller gick med i Pridetåget 2017. 2016, kanske?

Tack!
Citera
2017-10-21, 20:51
  #79
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
De flesta som snattar i livsmedelsbutiker är personer med missbruksproblematik, ofta alkoholmissbruk.
Det är ofta personer som har ett väldigt långt gånget missbruk, de driver runt i storstäder, är ofta mer eller mindre hemlösa och snattar mat och dryck i diverse butiker som de för tillfället uppehåller sig kring.
Oftast är det personer från östeuropa, främst Polacker, men även många Litauer, Ungrare osv.
Just alkoholproblematiken är det som är det stora problemet, och även i deras hemländer är detta ett jätteproblem i samhället.

Bullshit! Polacker , Litauer och Ungrare är inte representerade i stort bland snattarna. Det vanliga är att det är svenska missbrukare eller romer från Bulgarien och Rumänien.
En annan stor grupp är små jävla snorungar på glid, ofta från någon förort.
Citera
2017-10-21, 20:54
  #80
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Bullshit! Polacker , Litauer och Ungrare är inte representerade i stort bland snattarna. Det vanliga är att det är svenska missbrukare eller romer från Bulgarien och Rumänien.
En annan stor grupp är små jävla snorungar på glid, ofta från någon förort.

Besök valfri Hauptbahnhof...
Citera
2017-10-21, 21:05
  #81
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Besök valfri Hauptbahnhof...

Tja, har ju bara varit på Hauptbahnhof Berlin, men jag skulle inte säga att jag uppfattade att det var många Ungrare som drev omkring där.
För övrigt så handlade väl tråden om stölder i mataffärer?
Citera
2017-10-21, 21:34
  #82
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
De flesta som snattar i livsmedelsbutiker är personer med missbruksproblematik, ofta alkoholmissbruk.
Det är ofta personer som har ett väldigt långt gånget missbruk, de driver runt i storstäder, är ofta mer eller mindre hemlösa och snattar mat och dryck i diverse butiker som de för tillfället uppehåller sig kring.
Oftast är det personer från östeuropa, främst Polacker, men även många Litauer, Ungrare osv.
Just alkoholproblematiken är det som är det stora problemet, och även i deras hemländer är detta ett jätteproblem i samhället.

Du hänger inte med i den snabba utvecklingen av skuggsamhället.
Jag skrev, och menade bokstavligen, papperslösa. Det har alltid förekommit snatterier, främst av pundare och hemlösa alkisar.
Men - antalet papperslösa ökar i rask fart och uppskattas vara så många som upp till 100.000.
https://uvell.se/2016/09/23/antal-illegala-100-000/
De saknar försörjningsmöjligheter och är en stor orsak till att matstölderna ökar. Konstigt nog i samma takt som antalet papperslösa ökar...
De personer jag fått uppgifter av talar om papperslösa, inte pundare, inte hemlösa alkisar. Ofta numera också papperslösas barn!
Handlarna känner ju igen sina kunder, det finns även de som tigger mat innan stängningsdags och talar om att de är papperslösa. Då förväntas man tycka synd om dem.
Och nej, jag ser att nåra tror att jag är rädd för att maten tar slut i affärerna. Det tror jag naturligtvis inte. Inte bokstavligen. Jag tror inte att om man tittar in i bönders lador så är det tomt bara för att Magdalena Andersson uttyckte det så.
Citera
2017-10-25, 13:03
  #83
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Nu råkar jag känna i alla fall en utomeurope som absolut inte äter gratis här, så ditt påstående är falsifierat. Nu antar jag att du inte ens förstår vad ordet "falsifiera" betyder, men det är en annan sak.

Hyllorna kommer inte att bli tomma, varken på grund av snattare eller på grund av utbildningsreserven a la R291.

oooouuuu. Påstår du att jag inte kan googla? Du måste va från Mogadishu som tycker att det är en stor konst.

Och vad bra att du känner minst EN arab som inte snor. De 99 övriga går fria då. Bra att du sa det, ovärderlig alibi

Hyllorna kommer bli tomma för ditt tomma folk dränerar hela landet på alla resurser.
Kasta pärlor för svin kallas det. Lika menlösa oavsett insatser.
__________________
Senast redigerad av R291 2017-10-25 kl. 13:05.
Citera
2017-10-25, 13:20
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Och vad bra att du känner minst EN arab som inte snor. De 99 övriga går fria då. Bra att du sa det, ovärderlig alibi

Mm, jag falsifierade ditt påstående. Du får såklart tycka vad du vill, men det du säger stämmer inte. Försök att vara saklig.

Citat:
Ursprungligen postat av R291
Hyllorna kommer bli tomma för ditt tomma folk dränerar hela landet på alla resurser.
Du såg inte inläggen där vi visade vinsten för ICA-butiker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback