Citat:
Ursprungligen postat av
nisenduvet
Hörrödudu lilla vän. Som jag att, jag vet vad vetenskaplig teori är, och jag sa inte att den vetenskapliga teorin i sig är absurd, eller gravitationen är de, jag sa evolutions teorin var absurd för mig, om du kan läsa mellan raderna kära du.
Men lilla du, om evolutionsteorin inte skulle existera då är de ju bara tron om Gud som spelar roll?? Eller är de aliens som skapade oss då?
Evolutionsteorin är en beskrivande vetenskaplig teori som förklarar arternas mångfald. Det började med två synbart olika finkar som härstammade från samma fink-art men hade utvecklats åt olika håll i två olika isolerade miljöer.
Om det du egentligen menar är absurt är abiogenes, att livet uppstod ur livlös materia, så är det ett helt annat fält. Däremot har man upptäckt alla byggstenarna som är nödvändiga för att livlös materia ska forma replikerande mikroskopiskt "liv" i form av RNA i varma källor. Nu säger jag inte att jag har full koll eller att det är upprepat i labbmiljö, men det finns goda underlag för postulatet.
Eller om det du menade var absurt är kosmologi där man genom en förutsägbar modell visar på hur universum expanderat från en mittpunkt genom att observera en expanderande strålningsbubbla och kallar det Big Bang och början av universum eftersom det i konventionella termer är omöjligt att tala om "före" eller "innan" Big Bang eftersom man extrapolerat att tid måste haft sin början där.
Vad är det egentligen du vill kritisera? Om du kallar allt det där för "evolutionsteorin" som en del gjort innan så bör du ta en extra titt på din terminologi så du kan göra dig förstådd lättare.
Vidare påstår du att om evolutionsteorin skulle bevisas vara helt felaktig trots oändliga observerade fenomen, så skulle det leda till Gudaskapelseteorin, eller vad man vill kalla det. Om jag förstått dig rätt. Men saken är att oavsett hur mycket man än skulle motbevisa evolutionsteorin så är det inte positiv bevisning för någon Gudaskapelse. Den återstår ännu att bevisa och ingen har presenterat godtagliga objektiva bevis för det.
Om "jaha, men vad var det annars då?" var ett argument skulle saker se rätt annorlunda ut.
Det är helt öppet för dig att bevisa alternativa teorier. Istället tror du att om man rasar någon annans sandslott så slipper du bygga ett eget för ditt sandslott finns säkert dolt under deras om du bara kunde förstöra det. Bygg ett eget slott och bevisa vad du säger.