Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 19:46
  #193
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
HERREN Jesus själv uppmanar sitt folk (de som tror på honom och känner honom) att gå till Israels hus för att berätta att MEssias redan har kommit. Du kanske inte vet att de Jude-kristna relationerna är väldigt stora. Till skillnad från det du tror på.

Bra att du är på Israels sida dock!

[/b]

Jag är av judisk börd, men jag tror inte på religionen judendom, detsamma gäller kristendom och islam.
Jag är för den starkes rätt, och ser helst att kurder och irakier går arme mot arme för att utse en vinnare utan att externa krafter lägger sig i.
Bara då får vi slut på konflikterna med en folkgrupp som erövrar och en folkgrupp som underkastar sig den starkare.
Jesus existerade nog inte ens, och gjorde han det lurade han er rejält och gjorde er till svaga individer.
Citera
2017-10-17, 19:50
  #194
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Tycker att kurderna borde gå ut i krig direkt mot irakiska regimen och "testa lyckan", jag har alltid tyckt att den starkaste överlever.
Land är något man tar, inte något man får. Majoriteten av alla dagens länder är resultat av gamla erövringar.
Är det menar att kurdistan ska finnas då får ni erövra områdena, klarar ni inte av det så ger ni upp hoppet om ett land, Sök inte hjälp externt för då är det tecken på en svag befolkning.
Detsamma gäller Kristna minoriteter. Varför gå in i döden för en värdelös religion som kristendom?
Håll religionen för er själva och sluta gråt ut, ska ni leva under muslimska herrar (islam är förövrigt också en helt värdelös religion) så acceptera deras styre eller försök erövra territorium.
Klarar ni inte av det är ni inte värda territorium.
Så är det, jag kan bara lyfta på hatten och instämma i detta nyktra konstaterande.
Citera
2017-10-17, 20:19
  #195
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Jag är av judisk börd, men jag tror inte på religionen judendom, detsamma gäller kristendom och islam.
Jag är för den starkes rätt, och ser helst att kurder och irakier går arme mot arme för att utse en vinnare utan att externa krafter lägger sig i.
Bara då får vi slut på konflikterna med en folkgrupp som erövrar och en folkgrupp som underkastar sig den starkare.
LUEL!

Riktigt Judiskt tänkande där! Är du svensk jude eller av annat påbrå?



Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Jesus existerade nog inte ens, och gjorde han det lurade han er rejält och gjorde er till svaga individer.
Det finns mycket klara och tydliga bevis för att han existerade.

För dem som är utan lag har jag blivit som en utan lag för att vinna dem som är utan lag, fast jag själv inte är utan Guds lag utan lyder under Kristi lag. 22 För de svaga har jag blivit svag för att vinna de svaga. För alla har jag blivit allt, för att i alla fall frälsa några. 23 Allt gör jag för evangeliet, för att även själv få del av det.


~ 1 Kor 9 21-23

Tre gånger har jag bett Herren att den ska lämna mig, 9 men han svarade mig: "Min nåd är nog för dig, för min kraft fullkomnas i svaghet

~2 Kor 12 8-9

Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft ska vila över mig. 10 Och därför gläder jag mig över svaghet, misshandel, nöd, förföljelser och ångest för Kristi skull. För när jag är svag, då är jag stark.


~ 2 Kor 12 9-10



Min käre Judiske vän!

Jag frågar också: Har Israel kanske inte förstått? Först säger Mose: Jag ska väcka er avund mot ett folk som inte är ett folk, mot ett folk utan förstånd ska jag väcka er vrede . 20 Och Jesaja går så långt att han säger: Jag lät mig finnas av dem som inte sökte mig, jag uppenbarade mig för dem som inte frågade efter mig . 21 Men om Israel säger han: Hela dagen har jag räckt ut mina händer mot ett olydigt och trotsigt folk

~ Rom 10 19-21
Citera
2017-10-17, 20:25
  #196
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
LUEL!

Riktigt Judiskt tänkande där! Är du svensk jude eller av annat påbrå?



Det finns mycket klara och tydliga bevis för att han existerade.

För dem som är utan lag har jag blivit som en utan lag för att vinna dem som är utan lag, fast jag själv inte är utan Guds lag utan lyder under Kristi lag. 22 För de svaga har jag blivit svag för att vinna de svaga. För alla har jag blivit allt, för att i alla fall frälsa några. 23 Allt gör jag för evangeliet, för att även själv få del av det.


~ 1 Kor 9 21-23

Tre gånger har jag bett Herren att den ska lämna mig, 9 men han svarade mig: "Min nåd är nog för dig, för min kraft fullkomnas i svaghet

~2 Kor 12 8-9

Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft ska vila över mig. 10 Och därför gläder jag mig över svaghet, misshandel, nöd, förföljelser och ångest för Kristi skull. För när jag är svag, då är jag stark.


~ 2 Kor 12 9-10



Min käre Judiske vän!

Jag frågar också: Har Israel kanske inte förstått? Först säger Mose: Jag ska väcka er avund mot ett folk som inte är ett folk, mot ett folk utan förstånd ska jag väcka er vrede . 20 Och Jesaja går så långt att han säger: Jag lät mig finnas av dem som inte sökte mig, jag uppenbarade mig för dem som inte frågade efter mig . 21 Men om Israel säger han: Hela dagen har jag räckt ut mina händer mot ett olydigt och trotsigt folk

~ Rom 10 19-21

Haha du kan ju inte använda bibeln som bevis för att bibeln är sann? Har du bevis så bevisa det. men det får du göra i en annan tråd, här diskuterar vi Kurdistan och inte religiös propaganda.
Citera
2017-10-17, 20:39
  #197
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha du kan ju inte använda bibeln som bevis för att bibeln är sann? Har du bevis så bevisa det. men det får du göra i en annan tråd, här diskuterar vi Kurdistan och inte religiös propaganda.
Men mycket av det som Bibeln har sagt har inträffat i verkligheten.

Precis! Här ska kurder och Kurdistan snackas! Det gick åt fel håll då det finns en konspirationsteoretiker här som dessutom är anti-Israel!!

Tillbaka till trådens ämne!
Citera
2023-09-03, 10:55
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan123
nej det kan inte bli ett kurd iraq krig för iraq styrs av kurder. iraq har 2 st presidenter. båda är kurder. men det kan hända att iraq invaderar kirkuk fast inte mot kurdistan utanför sin ekonomi. då kan det bli ett krig. men det är turkarna som vill ha ett krig inte kurder inte araber inte syrianer TURKAR!!!! det är turkiet som är melanösterns krig!!
Haha Irak styrs inte av kurder var fan i mig det mest befängda jag hört på länge
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback