Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 14:58
  #181
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Blev lite otydligt kanske, jag menade alltså att kurdiska judar styr kurdernas politik och får kurderna att kriga för dem och får dem att tro att de kan vinna osv.

De styr inte deras politik direkt. Men visst påverkar de och försöker skaffa ett visst inflytande. Det är heller inte konstigt.

Det är samma med Persiska Judar, många av dessa har rest till Iran och jobbat som agenter.

Kolla bara hur knullade Ryssarna blev under Kalla kriget. Ryska Judar gav brutalt mycket information till USA. Att Judar stöder och hjälper varandra för sin egen stat är inget nytt.

Jag vet inte vad du nu är, men förmodligen är du ju Muslim av något arabiskt härkomst.

Jag själv är kristen och stöder Judarna i deras egna stat. Jag stöder även att palestinierna ska få sin stat då jag gillar araber också, men att till exempel Israel stöder Kurderna är för att de vill komma åt Iran och genom Kurdistan kunna skicka agenter till Iran för spioneri. Israel ser många sådana möjligheter med Kurdistan. Egentligen har jag inget emot Kurderna på så vis. Men jag har börjat lessna riktigt mycket på hur skrytfulla och egositiska de är. De har inte tålamod för någonting. Och allt detta eländet skapar de nu under en tid då saker och ting börjat lugna ner sig och IS precis börjat slockna bort.

De tror bara att de är den största majoriteten i Irak och ser inte de andra som bor bland dem.
Citera
2017-10-17, 15:01
  #182
Medlem
tverskoys avatar
Det ser ut som att det blir ett stort krig med tanke på alla inblandade: Irakiska shiiter med amerikanskt vapen +Iran, Irakiska armen, kurder peshmega som defacto allierad med USA, turkar kommer definitivt att angripa. Ja ett stort krig är på gång.
Citera
2017-10-17, 16:03
  #183
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Det som hände kurderna i Kirkuk är resultatet av ett folk som tror på myten om sig själv. Kurderna överskattade sin egen styrka, dom överskattade sin föråldrade och i relation till sina konkurrenter väldigt svaga styrka peshmergan. Kurdernas arrogans och okunskap blev deras fall igen. Vilken icke-kurd som helst kunde se vart ert rasistiska förhållningssätt skulle leda. Alla miljarder man spenderat för att fjäska till USA och Israel tog inte kurderna framåt utan två steg tillbaka. Nej det var inte kurderna som besegrade ISIS som kurdernas lakejer i väst har fått ett gäng imbeciller att tro.

Detta är det nya Irak, starkt, självständigt och demokratiskt. Kurderna i Irak har det bäst av alla kurder med i princip ett eget land förutom på papper. Men kurden va girig dom kunde inte nöja sig och fortsätta ta steg framåt genom en vänskaplig ton med Irak. Man valde istället zionisternas väg och började alliera sig med Turkiet och alla andra förutom Irak som man var en del av. 2014 så samarbetade peshmergan med ISIS då man såg det som sin möjlighet att utnyttja Iraks svaghet under den perioden för att ta mer mark. Det bet er i röven nu.

Jag hoppas kurderna har lärt sig en stor läxa nu, dags att komma ner på jorden och vara realistisk. Bästa vägen framåt är ömsesidig respekt och samarbete med Irak, det är kurdernas bästa chans för en framtida självständig stat. Sluta med lögnerna, fulspelet och hyckleriet så kan era grannar respektera er på riktigt. Er separatism och rasism gentemot era host-nations gör er bara svagare inte starkare. Alla kurder som är besvikna nu bör tänka tillbaka på hur ni hånade irakierna i sin svagaste punkt när ISIS tog över Mosul. Orden var stora då men idag är ni små på jorden. Låt detta vara början på något bra där vänskap och respekt bygger framgång, inte rasistisk separatism.
__________________
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2017-10-17 kl. 16:09.
Citera
2017-10-17, 16:28
  #184
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
De styr inte deras politik direkt. Men visst påverkar de och försöker skaffa ett visst inflytande. Det är heller inte konstigt.

Det är samma med Persiska Judar, många av dessa har rest till Iran och jobbat som agenter.

Kolla bara hur knullade Ryssarna blev under Kalla kriget. Ryska Judar gav brutalt mycket information till USA. Att Judar stöder och hjälper varandra för sin egen stat är inget nytt.

Jag vet inte vad du nu är, men förmodligen är du ju Muslim av något arabiskt härkomst.

Jag själv är kristen och stöder Judarna i deras egna stat. Jag stöder även att palestinierna ska få sin stat då jag gillar araber också, men att till exempel Israel stöder Kurderna är för att de vill komma åt Iran och genom Kurdistan kunna skicka agenter till Iran för spioneri. Israel ser många sådana möjligheter med Kurdistan. Egentligen har jag inget emot Kurderna på så vis. Men jag har börjat lessna riktigt mycket på hur skrytfulla och egositiska de är. De har inte tålamod för någonting. Och allt detta eländet skapar de nu under en tid då saker och ting börjat lugna ner sig och IS precis börjat slockna bort.

De tror bara att de är den största majoriteten i Irak och ser inte de andra som bor bland dem.

Jo, judarna styr kurderna. De styr utan att folk märker genom monoteistisk psykologi och sociologi. Du skriver att du är kristen men att du stödjer en judisk stat. Varför gör du det? Klassisk kristendom är antijudisk. Luther hatade judar och skrev t.o.m en bok om dem. Har du läst den? Om nej är det enkelt att förstå varför, vissa håller er borta från sån info. Det är fakta att judarna även styr er. Är det ett kors på hennes halsband?
http://bindefeldstiftelse.se/wp-cont.../DSC648766.jpg
De är infiltratörer.

Om du tycker kurderna har dåligt beteende nu är det pga av deras media som gör dem så. Om man tittar på iranier som växte upp innan revolutionen och efter är det mycket stor skillnad i beteende. Median i Iran var innan revolutionen designad att göra folk dumma i huvudet.
Citera
2017-10-17, 17:28
  #185
Medlem
IsraelWatchs avatar
Tycker att kurderna borde gå ut i krig direkt mot irakiska regimen och "testa lyckan", jag har alltid tyckt att den starkaste överlever.
Land är något man tar, inte något man får. Majoriteten av alla dagens länder är resultat av gamla erövringar.
Är det menar att kurdistan ska finnas då får ni erövra områdena, klarar ni inte av det så ger ni upp hoppet om ett land, Sök inte hjälp externt för då är det tecken på en svag befolkning.
Detsamma gäller Kristna minoriteter. Varför gå in i döden för en värdelös religion som kristendom?
Håll religionen för er själva och sluta gråt ut, ska ni leva under muslimska herrar (islam är förövrigt också en helt värdelös religion) så acceptera deras styre eller försök erövra territorium.
Klarar ni inte av det är ni inte värda territorium.
Citera
2017-10-17, 17:48
  #186
Medlem
CAKARIMs avatar
Barzani har gjort ett kort uttalande om händelsen, som många förmått erkände Barzani att några utomstående gav han garantier för att genomföra referandum.
Barzani säger också att de som försökte dra in oss i ett inbördeskrig inte kommer lyckas med det.
Citera
2017-10-17, 18:09
  #187
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Barzani har gjort ett kort uttalande om händelsen, som många förmått erkände Barzani att några utomstående gav han garantier för att genomföra referandum.
Barzani säger också att de som försökte dra in oss i ett inbördeskrig inte kommer lyckas med det.
Tears of a jew........
Citera
2017-10-17, 18:21
  #188
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Tycker att kurderna borde gå ut i krig direkt mot irakiska regimen och "testa lyckan", jag har alltid tyckt att den starkaste överlever.
Land är något man tar, inte något man får. Majoriteten av alla dagens länder är resultat av gamla erövringar.
Är det menar att kurdistan ska finnas då får ni erövra områdena, klarar ni inte av det så ger ni upp hoppet om ett land, Sök inte hjälp externt för då är det tecken på en svag befolkning.
Detsamma gäller Kristna minoriteter. Varför gå in i döden för en värdelös religion som kristendom?
Håll religionen för er själva och sluta gråt ut, ska ni leva under muslimska herrar (islam är förövrigt också en helt värdelös religion) så acceptera deras styre eller försök erövra territorium.
Klarar ni inte av det är ni inte värda territorium.

Sionisten manar till mer död och elände bland alla mellanösterns goyim stackare. Det är slut på billig olja från era undersåtar i Kurdistan.
Citera
2017-10-17, 18:52
  #189
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Jo, judarna styr kurderna. De styr utan att folk märker genom monoteistisk psykologi och sociologi. Du skriver att du är kristen men att du stödjer en judisk stat. Varför gör du det? Klassisk kristendom är antijudisk. Luther hatade judar och skrev t.o.m en bok om dem. Har du läst den? Om nej är det enkelt att förstå varför, vissa håller er borta från sån info. Det är fakta att judarna även styr er. Är det ett kors på hennes halsband?
http://bindefeldstiftelse.se/wp-cont.../DSC648766.jpg
De är infiltratörer.

Om du tycker kurderna har dåligt beteende nu är det pga av deras media som gör dem så. Om man tittar på iranier som växte upp innan revolutionen och efter är det mycket stor skillnad i beteende. Median i Iran var innan revolutionen designad att göra folk dumma i huvudet.
Hållkäften nu din neger!

Vi är många som tröttnat på ditt skitsnack. Jag har läst dina andra trådar och du verkar inte haft en bra barndom.

Detta är ingen tråd där vi diskuterar konspirationsteorier och annat trams.

Ge belägg på att judarna styr kurderna och ge anledningar till varför de skulle vilja det? De försöker påverka och skapa inflytande men de styr inte.

För två årsedan sade en kvinna från det kurdiska utrikesdepartementet i Irak att Israel borde inte förvänta sig så mycket ifrån dem då det är centralregeringen i Bagdad som tar de flesta besluten ändå.

Man visar solidaritet och medkä'nsla så som det heter på det här språket vid varje enskild situation. Rör det sig om Pride ja då har man pride flaggor, rör det som om minnesdagar för dylika saker som hänt ja då använder man deras symboler. Det är därför hon har en davidsstjärna på bilden din jävla fjolla. Roligt att du inte länkar artikeln till bilden.

Luther hatade inte Judar förövrigt och jag har läst hans bok! Jag har även sett det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=styLx-iWwC8 som nämner mycket av den skit du försöker beskriva som 'klassisk kristendom'.

Resten av den här skiten bör diskuteras på PM, för du har gått för off topic.

Det är inte media, alla kan se med ögonen varför det går som det går för dom. Du kan ju se hela den här tråden också, vad majoriteten av folk här skriver. Läs bara det här inlägget

(FB) Vad kommer hända med Kirkuk? (§140) Blir det krig mellan Irak och Kurdistan?

Kurderna är ett kaxigt folk med högmod. De behöver nog Jesus ganska mycket. Tror du inte det?

Du gillar ju median i Iran för att den enligt dig sprider mycket anti-Israeliska saker. Visst var kungen i Iran efter men att försöka lägga in mullorna som ett bättre val gör inte dig till en smartare person.

Gillar verkligen hur långt ni värdelösa anti-Israel koimmunister går varje gång

Vad är nästa plats att landa på för dig? ShipToGaza eller?

SHIT-ToGaza***
Citera
2017-10-17, 19:14
  #190
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Sionisten manar till mer död och elände bland alla mellanösterns goyim stackare. Det är slut på billig olja från era undersåtar i Kurdistan.

Jag är inte sionist, jag är darwinist. Är av judisk börd men tror inte på religionen för fem öre. Men jag tror på den starkes rätt att leva på de svaga.

Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Hållkäften nu din neger!

Vi är många som tröttnat på ditt skitsnack. Jag har läst dina andra trådar och du verkar inte haft en bra barndom.

Detta är ingen tråd där vi diskuterar konspirationsteorier och annat trams.

Ge belägg på att judarna styr kurderna och ge anledningar till varför de skulle vilja det? De försöker påverka och skapa inflytande men de styr inte.

För två årsedan sade en kvinna från det kurdiska utrikesdepartementet i Irak att Israel borde inte förvänta sig så mycket ifrån dem då det är centralregeringen i Bagdad som tar de flesta besluten ändå.

Man visar solidaritet och medkä'nsla så som det heter på det här språket vid varje enskild situation. Rör det sig om Pride ja då har man pride flaggor, rör det som om minnesdagar för dylika saker som hänt ja då använder man deras symboler. Det är därför hon har en davidsstjärna på bilden din jävla fjolla. Roligt att du inte länkar artikeln till bilden.

Luther hatade inte Judar förövrigt och jag har läst hans bok! Jag har även sett det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=styLx-iWwC8 som nämner mycket av den skit du försöker beskriva som 'klassisk kristendom'.

Resten av den här skiten bör diskuteras på PM, för du har gått för off topic.

Det är inte media, alla kan se med ögonen varför det går som det går för dom. Du kan ju se hela den här tråden också, vad majoriteten av folk här skriver. Läs bara det här inlägget

(FB) Vad kommer hända med Kirkuk? (§140) Blir det krig mellan Irak och Kurdistan?

Kurderna är ett kaxigt folk med högmod. De behöver nog Jesus ganska mycket. Tror du inte det?

Du gillar ju median i Iran för att den enligt dig sprider mycket anti-Israeliska saker. Visst var kungen i Iran efter men att försöka lägga in mullorna som ett bättre val gör inte dig till en smartare person.

Gillar verkligen hur långt ni värdelösa anti-Israel koimmunister går varje gång

Vad är nästa plats att landa på för dig? ShipToGaza eller?

SHIT-ToGaza***

Hade hållit med dig om du bara släppte jesus-skitsnacket. Släpp bibeljäveln och upplys dig på riktigt! Jesus var en bedragare.
Citera
2017-10-17, 19:18
  #191
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Hållkäften nu din neger!

Vi är många som tröttnat på ditt skitsnack. Jag har läst dina andra trådar och du verkar inte haft en bra barndom.

Detta är ingen tråd där vi diskuterar konspirationsteorier och annat trams.

Ge belägg på att judarna styr kurderna och ge anledningar till varför de skulle vilja det? De försöker påverka och skapa inflytande men de styr inte.

För två årsedan sade en kvinna från det kurdiska utrikesdepartementet i Irak att Israel borde inte förvänta sig så mycket ifrån dem då det är centralregeringen i Bagdad som tar de flesta besluten ändå.

Man visar solidaritet och medkä'nsla så som det heter på det här språket vid varje enskild situation. Rör det sig om Pride ja då har man pride flaggor, rör det som om minnesdagar för dylika saker som hänt ja då använder man deras symboler. Det är därför hon har en davidsstjärna på bilden din jävla fjolla. Roligt att du inte länkar artikeln till bilden.

Luther hatade inte Judar förövrigt och jag har läst hans bok! Jag har även sett det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=styLx-iWwC8 som nämner mycket av den skit du försöker beskriva som 'klassisk kristendom'.

Resten av den här skiten bör diskuteras på PM, för du har gått för off topic.

Det är inte media, alla kan se med ögonen varför det går som det går för dom. Du kan ju se hela den här tråden också, vad majoriteten av folk här skriver. Läs bara det här inlägget

(FB) Vad kommer hända med Kirkuk? (§140) Blir det krig mellan Irak och Kurdistan?

Kurderna är ett kaxigt folk med högmod. De behöver nog Jesus ganska mycket. Tror du inte det?

Du gillar ju median i Iran för att den enligt dig sprider mycket anti-Israeliska saker. Visst var kungen i Iran efter men att försöka lägga in mullorna som ett bättre val gör inte dig till en smartare person.

Gillar verkligen hur långt ni värdelösa anti-Israel koimmunister går varje gång

Vad är nästa plats att landa på för dig? ShipToGaza eller?

SHIT-ToGaza***

Käft själv, nolla.

Så om du är kristen men stödjer pride och judar, vad håller ni på med? Ni är infiltrerade. Berätta vad luther skrev om du kan.
Kristendom är inte en lika stark monoteistisk religion som islam, det är därför ni inte ser judarna. Det är en spirituell psykologi som fattas er verkar det som.

https://www.google.se/search?q=ebba+...VRroSIO_DmtwM:


Kyrkan styr dig utan att du förstår det att stödja judar och pride, och kurder styrs på samma sätt. Kyrkan är självklart infiltrerad, och om du inte ser det hur ska du se det hos kurderna?

https://www.google.se/search?q=krg+i...w=1280&bih=836

Kallar du mig kommunist? Visste du att juden Dzerzinski som grundade den hemliga polisen checa som blev KGB höll på att läsa till präst när han gjorde det? Han höll på att infiltrera kyrkan...
Citera
2017-10-17, 19:41
  #192
Avstängd
KimWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Hade hållit med dig om du bara släppte jesus-skitsnacket. Släpp bibeljäveln och upplys dig på riktigt! Jesus var en bedragare.
HERREN Jesus själv uppmanar sitt folk (de som tror på honom och känner honom) att gå till Israels hus för att berätta att MEssias redan har kommit. Du kanske inte vet att de Jude-kristna relationerna är väldigt stora. Till skillnad från det du tror på.

Bra att du är på Israels sida dock!

Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Käft själv, nolla.

Så om du är kristen men stödjer pride och judar, vad håller ni på med? Ni är infiltrerade. Berätta vad luther skrev om du kan.
Kristendom är inte en lika stark monoteistisk religion som islam, det är därför ni inte ser judarna. Det är en spirituell psykologi som fattas er verkar det som.

https://www.google.se/search?q=ebba+...VRroSIO_DmtwM:


Kyrkan styr dig utan att du förstår det att stödja judar och pride, och kurder styrs på samma sätt. Kyrkan är självklart infiltrerad, och om du inte ser det hur ska du se det hos kurderna?

https://www.google.se/search?q=krg+i...w=1280&bih=836

Kallar du mig kommunist? Visste du att juden Dzerzinski som grundade den hemliga polisen checa som blev KGB höll på att läsa till präst när han gjorde det? Han höll på att infiltrera kyrkan...
Jag stöder inte pride. Har du verkligen så dålig läsförståelse nu också din muslimska arab! Eller kanske är du iranier?

Jag skrev att anledningen till att hon bär stjärnan är för att hon deltar i en minnescermoni.

Vi ser Judarna väldigt tydligt. Många kristna gillar inte Israel men hatar heller inte Israel. En sann kristen kan inte hata Israel. Israel kommer att förstöras igen. Det pratas allt mer om detta i landet självt. Och vi är nära den dagen, men Gud kommer återigen göra Israel kärt! Nu är Israel inte så omtyckt av världen, det är bara gangsterstater som stöder palestinierna. Jag stöder inte ens en palestinsk stat så länge Hamas existerar.

Svenska kyrkan är infiltrerad ja, men inte missonsprovinsen! Jag hatar svenska kyrkan!

Det är så roligt att du nämner Dzerzinski. För han uppfyller bara det som NT säger.

Ni har fått utstå samma lidanden från era landsmän som de har fått från judarna , 15 som dödade både Herren Jesus och profeterna och som nu har drivit bort oss. De behagar inte Gud, och de motarbetar alla människor 16 när de försöker hindra oss från att predika för hedningarna så att dessa blir frälsta. Så fyller de ständigt sina synders mått. Men vredesdomen har till slut kommit över dem

~ 1 Tess 2:15
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback