Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
https://www.instagram.com/p/BaWtpxfnEnJ/
sagaxcityFredrik Virtanen försökte få mig att följa med honom hem efter jag mötte honom utanför Kvarnen när jag precis fyllt 16, trots att jag berättade hur gammal jag var och att jag inte ville. Han gick med mig i 20 minuter när jag var på väg hem till mina föräldrar och tjatade att vi skulle hem till honom och dricka sprit. Tillslut när vi kom till hans port så sa jag ifrån ordentligt och då gav han upp. Det här var 2006, samma år som han förgrep sig på Cissi Wallin. Vidrigt jävla as till man. #metoo #backacissiwallin #fredrikvirtanen
Alltså. Nu vet jag inte vem den här kvinnan är, och jag är nog den siste att försvara Virtanen. Men jag vet inte om det här låter så jävla illa. Var "hans port" på vägen hem till henne?
Men ok, hon var 16, och han då rätt mycket äldre, så visst, det låter som rätt sliskigt beteende. Man skulle behöva lite mer detaljer, men jag tror gärna på att det var som hon säger, att han vägrade ta ett "nej."
Det är förresten en aspekt av detta som är rätt skoj, om man får säga så: Virtanens taktik att tiga ihjäl anklagelserna gör också att han inte kan försvara sig med lite nyanseringar. Tex läser man upprepade gånger i denna tråd att han körde in kuken i munnen på CW, men läser man Nyheter24-artikeln handlar det snarare om att han
försökte göra detta. Viss skillnad. Men så länge Virtanen tiger kan han inte åtgärda detta.
Eller i detta fall: kanske tjejen limmade på honom hela kvällen eller nått, sen var han lite påträngande på slutet; big deal. Men så länge han håller käften kan han heller inte nyansera eller förklara anklagelserna.