2017-10-17, 19:00
Medlem
http://cornucopia.cornubot.se/2017/10/leden-sluter-sig-valdtaktsmedia-skyddar.html

Citat:
Aktuellt är Hollywoodmogulen Harvey Weinstein, som Aftonbladet hängt ut som våldtäktsman baserat på att namngivna våldtäktsöverlevande pekat ut honom som namngiven misstänkt våldtäktsman.

Aktuellt är också Lars von Trier, som isländska stjärnan Björk pekat ut för sexuella trakasserier utan att ange namn. Aftonbladet publicerar dock namnet som tidningen Rolling Stone uppgett.

Dessa två ovanstående är inte ens svenska makthavare och borde som sådana vara av lågt svenskt allmänintresse. Underlaget för utpekande är i princip exakt som den våldäktsöverlevande svenska mediaprofilens utpekande av Aftonbladets egna misstänkte våldtäktsman. Fast den svenska våldtäktsöverlevaren har också polisanmält Aftonbladets misstänkte våldtäktsman.

Sedan har vi Sverigedemokraten Hanna Wighs utpekande av en av partiledaren Jimmie Åkessons närmaste män. Detta publicerade Aftonbladet. De skrev inte ut namnet på den misstänkte.

Andra svenskar som Aftonbladet hängt ut som sexualbrottslingar är Sveriges förre finansminister Anders Borg (m) som ska ha sextrakasserat ett antal personer på en privat fest genom att visa sitt könsorgan och vara allmänt otrevlig. Baserat på för allmänheten anonyma vittnen publicerade Aftonbladet detta utan att ange Borgs namn, men när Borg bad om ursäkt privat på Facebook publicerade Aftonbladet hans namn. Ingen av offren polisanmälde Borg, men Aftonbladet hängde ut honom ändå.

Slutligen har vi fd ministern Sven-Otto Littorin, som Aftonbladet hängde ut som köpare av sexarbetartjänster, utifrån ett för allmänheten anonymt vittne. Generellt är detta ett sk offerslöst brott - det är olagligt, men sägs vara frivilligt utan offer. I många länder är det inte ens ett brott. Detta är dock en annan debatt. Ur svenskt perspektiv hängdes Littorin ut som misstänkt sexualbrottsling av Aftonbladet via ett för allmänheten anonymt vittne.

Aftonbladet har inte haft några som helst problem med att hänga ut tidigare. Nu försvarar man istället pedovåldtäktsmannen Virtanen.

Citat:
Alla som inte dansar är våldtäktsmän!
Alla som inte dansar heter Virtanen!
Citera
2017-10-17, 19:01
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Hade detta hänt nu och Wallin polisanmält Virtanen för våldtäkt hade han häktats. I det läget hade det varit fritt fram för medierna. Man hade gjort det oavsett om fallet hade lagts ner, typ Assange.
Nu handlar det om en händelse för 10 år sedan, som 5 år senare var föremål för en polisutredning som lagts ner. I juridisk mening är han därmed oskyldig, även han ändå kan ha begått ett brott.
Intressant att se hur man slår lika hårt från alla håll utan undantag när det är motståndare som är villebrådet

Ändå vad Wigh utspelet jätteviktigt trots att det var en flera år gammal händelse.?Vänstermarxisterna försvarar våldtäkter så länge dem har begärs av rätt folk, vänstermän och invandrare. Jättebra att vänstern bekänner färg och visar var dem står.
Citera
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Varför skriver han inte om våldtäktsmän på Aftonbladet?

Han sitter i en dålig sits, lite av ett krisläge och agerar på det enda sätt han och skriver om "rasism". Det här är verkligen en uppvisning hur degenererad etablerad media verkligen är. Det är sjukt.
Citera
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Det får absolut ses som normalt att attraheras men kan knappast ses som moraliskt ok att som man i överlägsen maktposition (i detta fall idoldyrkan) stöta på en 14-åring.
Givetvis, Cpt.Obvious! Kan inte heller vara enda gången han lämnat elektroniska spår som dessa.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Nu har Aftonbladet 3 versioner av samma svar. I ordningsföljd:

Nr 1:

"Orsak: polisen fann inte anledning att tro att ett brott hade begåtts.
Rättsväsendet har således prövat fallet och kommit fram till att anklagelserna inte håller."

Nr 2:

"Förundersökningen lades ned för att brott inte kunde styrkas."

Nr 3:

"Förundersökningen lades ned."

Visst är de gulliga de små liven. Tänk att det ska vara så svårt att hålla sig till sanningen.
Citera
2017-10-17, 19:03
Medlem
Europes avatar
Då jag märker att det är oklart för en del, så är det alltså så att Wallin har gått ut med själva händelsen för knappt 7 år sedan. Det är först nu hon har angett att hon syftade till Virtanen, men den generella uppfattningen har hela tiden varit att den "mäktiga mediamannen" var Virtanen:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/504366-cissi-wallin-maktig-medieman-valdtog-mig
Citera
Medlem
ace_secs avatar
https://www.instagram.com/p/BaWtpxfnEnJ/

sagaxcityFredrik Virtanen försökte få mig att följa med honom hem efter jag mötte honom utanför Kvarnen när jag precis fyllt 16, trots att jag berättade hur gammal jag var och att jag inte ville. Han gick med mig i 20 minuter när jag var på väg hem till mina föräldrar och tjatade att vi skulle hem till honom och dricka sprit. Tillslut när vi kom till hans port så sa jag ifrån ordentligt och då gav han upp. Det här var 2006, samma år som han förgrep sig på Cissi Wallin. Vidrigt jävla as till man. #metoo #backacissiwallin #fredrikvirtanen
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det gör inget =)

Aftonbladet har gjort bort sig fullständigt. Svenska folket kokar.

Och herr Virtanen kommer för alltid vara stämplad som våldtäktsman och pedofil =)

Virtanen-, samt Timell"skandalen" handlar nog mer om att media vill flytta fokus från M:s framgångar i att kopiera SD:s invandringspolitik. Foliehatt på.. Javisst. Men ändå ganska troligt. Faktiskt.
Citera
2017-10-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
https://twitter.com/henrikbastin

"Ska vi tala om den film som @fvirtanen hade i sin arbetstelefon som AB kollega hittade när han ärvde hans telefon".

Vilken film syftar han på?
Ja Henrik det ska vi, ta bladet från munnen!

Henrik Bastin verkar sitta på en hel del att döma av hans Twitter. Hoppas han öppnar dammluckorna.
Citera
2017-10-17, 19:05
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Nu har Aftonbladet 3 versioner av samma svar. I ordningsföljd:

Nr 1:

"Orsak: polisen fann inte anledning att tro att ett brott hade begåtts.
Rättsväsendet har således prövat fallet och kommit fram till att anklagelserna inte håller."

Nr 2:

"Förundersökningen lades ned för att brott inte kunde styrkas."

Nr 3:

"Förundersökningen lades ned."

De där formuleringarna visar att cissi och virtanen i alla fall har haft något sexuellt umgänge..
Citera
2017-10-17, 19:07
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
De där formuleringarna visar att cissi och virtanen i alla fall har haft något sexuellt umgänge..

Nej. Standardformuleringar från polisens sida när de inte startar en FU.
Citera
2017-10-17, 19:07
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Löfven har verkligen otur med vilka han väljer att posera med.

Ja, riktigt oflyt. Förutom detta utsåg han Arnstad till experthjälp och Juholt till ambassadör. Han kanske borde prova på att använda sig av någon rekryteringskonsult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in