Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Jag är måttligt förkrossad över en B-kändis som anmäler en våldtäkt fem år efter att den påstås ha hänt och fortsätter skriva till "gärningsmannen" på twitter.
För att tala klarspråk.
Jag definierar inte det som våldtäkt. Utan det vanliga fenomenet att kvinnor har sex med män ibland av andra orsaker än att de är kåta. Det kan vara för att bli populära, för att göra karriär, för att de är kära, eller för att killen tjatar.
Att kalla det för våldtäkt är som att anmäla en telefonförsäljare för rån. Det går att pusha mäniskor till att köpa saker de inte vill och knulla fast de inte vill. Men våldtäkt och rån är det inte utan våld eller hot om våld eller annan "trängande fara".
Jag vet att feminister upprörs mer över tjatsex än att araber gruppvåldtar i parken för att tjatsex kan härledas till "strukturer" och "normer".
Men för den som inte är feminist blir upprördheten måttlig över tjatsex.
Så du har inte "avslöjat" eller "genomskådat" något.
Virtanen är avslöjad som patetisk, skuskig och grisig även om jag inte tror traumat varit särskilt stort för tjejen som fick hans mejl.
Jag kan tycka det finns poetisk rättvisa i att Virtanen nu offras som en "vit man med makt" utan att behöva låtsas att jag bryr mig nämnvärt om feministerna som korsfäster honom.
Vad snackar du om? Jag har inte hävdat att jag ”avslöjat” eller ”genomskådat något”. Jag beklagar att det bara är män och inte kvinnor som krävt FV på svar på tweeten.
Du kallar det inte för våldtäkt skriver du, och syftar väl på Cissi Wallins historia? Du vet lika lite som jag om det stämmer, men om vi utgår från det hon sagt, när vi saknar andra versioner, så är det våldtäkt i min värld. Att det inte räckt för att väcka åtal kan ha många förklaringar som vi inte känner till.
För övrigt resonerar du på ett sätt som kan få en att ifrågasätta hur du ser på kvinnor. I din värld tycks våldtäkter inte förekomma, såvida inte gm är arab, vill säga.