2017-10-17, 19:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Har hans fru Karolina Virtanen Ramqvist uttalat sig ännu?

Är allt frid ooh fröjd hemma hos dem på Folkungagatan 96? =)
Varför i hela friden ska hon uttala sig?
Citera
2017-10-17, 19:13
Medlem
Europes avatar
Intressant, jag är hyggligt säker på att det var i den här twittertråden som Schulman ställde frågan till Virtanen om man kan vara "rapist" och feminist samtidigt, men det verkar vara borttaget nu. Dock skrivs det ändå lite annat kul:

https://twitter.com/calleschulman/status/734016608121802752

Här är en bild på inlägget som är borta:

https://pbs.twimg.com/media/DMSb8x4WsAI4r9k.jpg

Det är efter det inlägget som Virtanen skrev att han aldrig blandar in personliga saker i en politisk diskussion.
Citera
2017-10-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Varför i hela friden ska hon uttala sig?

För att hennes man är pedofil och våldtäktsman?
Citera
2017-10-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Man skulle få vara en liten fluga på väggen och höra hur snacket går bland höjdarna/schibstedt på aftonbladet.

Kan tänka mig att 90 procent av dom vill slänga ut han med skallen före...men Anders Lindberg håller säkert tal för att han skall stanna, och att det är en högerpopulistmobb som driver detta...

Exakt, det där är väldigt intressant! När det är deras åsiktsmotståndare som driver processen mot dom då verkar det som dom har svårt att erkänna att ett fel har begåtts, även om det handlar om en vidrig jävel som vill knulla med en 14-årig tjej.
Riktigt jävla illa.
Och helt plötsligt är det jättehemskt att hänga ut, när en av deras största försäljningsknep består i att förstöra människors liv.
Usch.
Citera
Medlem
leachs avatar
Kan detta vara anledningen att Jan Helin hastigt lämnade?Han var väl medveten om detta och visste att skitstormen skulle komma.

Kanske var han med själv men hade "lite" förstånd att inte agera utåt..
Citera
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Riktigt dålig timing med hela #MeToo-grejen! Aftonbladet hoppades på det vanliga feministtramsandet, och så fick de den här soppan slängd i ansiktet. HUMOR!
Eller hur. Och då är det inte lika roligt längre. Vilka muppar som jobbar på den tidningen. Man kan ju tänka sig vad som händer på deras möten och firmafester. Inga skrupler när det knullas runt inom den egna staben. Fy fan vilka hycklare.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Man skulle få vara en liten fluga på väggen och höra hur snacket går bland höjdarna/schibstedt på aftonbladet.

Kan tänka mig att 90 procent av dom vill slänga ut han med skallen före...men Anders Lindberg håller säkert tal för att han skall stanna, och att det är en högerpopulistmobb som driver detta...
Det är så man börjar undra om Virre har några hållhakar på Anders. Å amdra sidan är han ju svensk mästare i att stoppa huvudet i sanden
Citera
2017-10-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Det är faktiskt helt bisarrt hur han kan få för sig att lägga upp ett Twitter-inlägg med denna sörjan hängandes över han. Vad fan försöker han säga? Cirkulera, här har det inte hänt något...?

INGENTING han försöker förmedla kommer att tas emot förrän han adresserat anklagelserna.

Det är dessutom också smått komiskt att se hur hårt Aftonbladet håller på pressetiken och reglerna när halva Sverige redan vet precis vem det handlar om. Det blir ju bara löjligt liksom. Eller överskattar jag sociala medier och "min egen värld"? Hur stor del av Sverige känner till detta liksom? Agda, 78 ifrån Ödeshög kanske bara läser MSM i tidningsformat och är helt ovetande?

Kanske är det flaskan och drogerna som talar - i natt kanske vi får se det totala sammanbrottet iom att han då är stenhög och berusad, samt hämndlysten - natten kan bli väldigt rolig...
Citera
2017-10-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Nu har Aftonbladet 3 versioner av samma svar. I ordningsföljd:

Nr 1:

"Orsak: polisen fann inte anledning att tro att ett brott hade begåtts.
Rättsväsendet har således prövat fallet och kommit fram till att anklagelserna inte håller."

Nr 2:

"Förundersökningen lades ned för att brott inte kunde styrkas."

Nr 3:

"Förundersökningen lades ned."
Jag har också noterat det och det säger en del om paniken som råder på redaktionen.

Jag älskar det!
Citera
2017-10-17, 19:17
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men det verkar som det dyker upp nya vittnesmål titt som tätt förutom de 5-10talet anonyma. Sen har vi ju en video som vi ska tala om förhoppningsvis

Ja, det är nästan det enda som kan förändra spelplanen om det håller i sig. Vi håller tummarna för att Virtanen får käka grus. Det har han förtjänat.
Citera
2017-10-17, 19:17
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Kan detta vara anledningen att Jan Helin hastigt lämnade?Han var väl medveten om detta och visste att skitstormen skulle komma.

Kanske var han med själv men hade "lite" förstånd att inte agera utåt..

Han drog för att han fick lämna ett sjunkande skepp för ett skepp som flyter stadigt tack vare en löjligt omfattande budget som tvångsfinansieras av medborgarna.
Citera
2017-10-17, 19:18
Medlem
Jag frågar igen, kan ni uppdatera mig på vilka bevis som finns och exakt vad anklagelsen består av? Vidrigt är det oavsett, men är nyfiken på lite exakt info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in