2017-10-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Om jag har förstått det rätt, så misstänks Virtanen även vara personen som beskrevs i nedanstående nämnda blogg. Undrar om det går att någonstans få tag i det nämnda blogginlägget? Vad stod i den?

https://www.flashback.org/t783676

https://web.archive.org/web/20110917015809/http://metrobloggen.se:80/hannafriden/grisarnas_lekplats/
Citera
2017-10-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Han försökte tydligen ragga upp en 16-åring och följde efter som fan trots att hon inte ville.
https://www.instagram.com/p/BaWtpxfnEnJ/

Han är rökt, riktigt rökt den torsken. Virtanen hört om ordet karma!? Well straight up your ass bitch!
Citera
2017-10-17, 19:23
Medlem
Ruuzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruggetugge
Jag frågar igen, kan ni uppdatera mig på vilka bevis som finns och exakt vad anklagelsen består av? Vidrigt är det oavsett, men är nyfiken på lite exakt info.
Cissi Wallin gick ut och skrev ett Instagram-inlägg att mannen som våldtagit henne och som hon pratat och bloggat om i ett antal år är Fredrik Virtanen. Då tog det hus i helvetet och nu har flera kvinnor (och unga tjejer) gått ut och avslöjat att även dem blivit utsatta.

Cissi Wallin anmälde Virtanen för 10 år sedan eller vad det var, men då blev det inte någon fällande dom och det lades ner. Men nu tar hon ny sats och avslöjar honom. Även Henrik Bastin (Twitter), Carl Shulman (Twitter) och ett par andra har hakat på och säger sig ha bevis och vetat om det.
Citera
2017-10-17, 19:24
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Nu har Aftonbladet 3 versioner av samma svar. I ordningsföljd:

Nr 1:

"Orsak: polisen fann inte anledning att tro att ett brott hade begåtts.
Rättsväsendet har således prövat fallet och kommit fram till att anklagelserna inte håller."

Nr 2:

"Förundersökningen lades ned för att brott inte kunde styrkas."

Nr 3:

"Förundersökningen lades ned."

Hehe... Dock är det som alltid svårt att veta om Aftonbladet gör något av kallhamrad baktanke (t.ex. här att de känner sig pressade att hela tiden ändra till en mindre överslätande formulering), eller om de bara är inkompetenta som vanligt.
Citera
2017-10-17, 19:24
Medlem
Rasande-Roses avatar
Brinner rejält under fötterna på Virtanen nu. En tredje ung kvinna som träder fram, även denna gång en som endast var i tonåren när Virtanen gjorde sina sexuella närmanden och dessutom utpräglat stalkerbeteende. Just nu försöker Aftonbladet göra minsta möjliga reaktion på uppgifterna. Men kan nog mycket väl dyka upp fler obscena uppgifter om Virtanen de närmsta dagarna. Tror det hela kan sluta med att Virtanen-krönikor diskret kommer att börja raderas på AB.se
Citera
2017-10-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Cissi Wallin gick ut och skrev ett Instagram-inlägg att mannen som våldtagit henne och som hon pratat och bloggat om i ett antal år är Fredrik Virtanen. Då tog det hus i helvetet och nu har flera kvinnor (och unga tjejer) gått ut och avslöjat att även dem blivit utsatta.

Cissi Wallin anmälde Virtanen för 10 år sedan eller vad det var, men då blev det inte någon fällande dom och det lades ner. Men nu tar hon ny sats och avslöjar honom. Även Henrik Bastin (Twitter), Carl Shulman (Twitter) och ett par andra har hakat på och säger sig ha bevis och vetat om det.

Åh fan, ser ju inte bra ut för hans del. Vart kan man få ta del av hans konversation med den 14-åriga tjejen då?
Citera
2017-10-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruggetugge
Jag frågar igen, kan ni uppdatera mig på vilka bevis som finns och exakt vad anklagelsen består av? Vidrigt är det oavsett, men är nyfiken på lite exakt info.

Bildbevis på att han försökt ragga upp en 14-åring:

http://www.friatider.se/virtanens-sexinvit-till-14-riga-flickan

Mer konkreta bevis kommer väl i takt med att fler vill vara delaktiga i lynchningen.
Citera
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag är måttligt förkrossad över en B-kändis som anmäler en våldtäkt fem år efter att den påstås ha hänt och fortsätter skriva till "gärningsmannen" på twitter.

För att tala klarspråk.

Jag definierar inte det som våldtäkt. Utan det vanliga fenomenet att kvinnor har sex med män ibland av andra orsaker än att de är kåta. Det kan vara för att bli populära, för att göra karriär, för att de är kära, eller för att killen tjatar.

Att kalla det för våldtäkt är som att anmäla en telefonförsäljare för rån. Det går att pusha mäniskor till att köpa saker de inte vill och knulla fast de inte vill. Men våldtäkt och rån är det inte utan våld eller hot om våld eller annan "trängande fara".

Jag vet att feminister upprörs mer över tjatsex än att araber gruppvåldtar i parken för att tjatsex kan härledas till "strukturer" och "normer".

Men för den som inte är feminist blir upprördheten måttlig över tjatsex.

Så du har inte "avslöjat" eller "genomskådat" något.

Virtanen är avslöjad som patetisk, skuskig och grisig även om jag inte tror traumat varit särskilt stort för tjejen som fick hans mejl.

Jag kan tycka det finns poetisk rättvisa i att Virtanen nu offras som en "vit man med makt" utan att behöva låtsas att jag bryr mig nämnvärt om feministerna som korsfäster honom.

Vad snackar du om? Jag har inte hävdat att jag ”avslöjat” eller ”genomskådat något”. Jag beklagar att det bara är män och inte kvinnor som krävt FV på svar på tweeten.

Du kallar det inte för våldtäkt skriver du, och syftar väl på Cissi Wallins historia? Du vet lika lite som jag om det stämmer, men om vi utgår från det hon sagt, när vi saknar andra versioner, så är det våldtäkt i min värld. Att det inte räckt för att väcka åtal kan ha många förklaringar som vi inte känner till.

För övrigt resonerar du på ett sätt som kan få en att ifrågasätta hur du ser på kvinnor. I din värld tycks våldtäkter inte förekomma, såvida inte gm är arab, vill säga.
Senast redigerad av AversisrevA 2017-10-17 kl. 19:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Brinner rejält under fötterna på Virtanen nu. En tredje ung kvinna som träder fram, även denna gång en som endast var i tonåren när Virtanen gjorde sina sexuella närmanden och dessutom utpräglat stalkerbeteende. Just nu försöker Aftonbladet göra minsta möjliga reaktion på uppgifterna. Men kan nog mycket väl dyka upp fler obscena uppgifter om Virtanen de närmsta dagarna. Tror det hela kan sluta med att Virtanen-krönikor diskret kommer att börja raderas på AB.se

Länk?
Citera
2017-10-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Bildbevis på att han försökt ragga upp en 14-åring:

http://www.friatider.se/virtanens-sexinvit-till-14-riga-flickan

Mer konkreta bevis kommer väl i takt med att fler vill vara delaktiga i lynchningen.

Och visst sparas väl konversationerna i nån "cache" eller liknande? Är inte så duktig på hur det fungerar. Men om han har skrivit det så sitter han väl i skiten nu, eller hur?
Går väl inte att radera den informationen helt och hållet, eller har jag helt fel?
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Misstänks för:

- Drogat en tjej och sedan våldtagit denne.
- Föreslagit sex till ett 14-årigt barn
- Förföljt en 16-åring i 20 min och ville ta hem henne. Trots hennes ständiga "nej nej nej"....

Och vad gör han? Jo börjat twittra massa hat mot högerextrema

Mannen är inte frisk - den saken är ju definitivt säker.
Senast redigerad av ace_sec 2017-10-17 kl. 19:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Vilket gör det hela ännu roligare... mången äckelfarbror i de medialt uppburna leden svettas nog nu.... kommer deras fyllebroder Fredrik att dra med fler i fallet?

Jo han kommer knappast gå ensam, då måste dom nog betala honom rejält.
Borde finnas massor om alla,Virtanen har ju varit i mitten av nöjesjournalisterna sen 90-talet. Filip Hammar, Tore S Börjesson, alla dom där fanns i hans krets under massa år. Han vet garanterat om saker som drogvanor, politiska saker och deras inställning till unga tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in