2017-10-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Vad är Japan? Ett land där befolkningen är 99% helt Japansk. Ett land som har en stark ekonomi och en extremt låg brottslighet (iaf den typ av brottslighet som är viktig för gemene man, vilket är rån, våld, skadegörelse och våldtäkter).

Kom inte med vänster-memet att "de måste ta emot invandrare för deras befolkning minskar", för det första så är oändlig tillväxt omöjlig, och för det andra så har de redan ökat sina födslar med hjälp av skattelättnader och annat från regeringens sida för att uppmuntra Japaner att skaffa barn.
I Japan bor det fler invandrare än i Sverige. Men det kanske bara är den procentuella andelen som räknas?

2% av befolkningen i Japan är invandrare. I Sverige skulle det motsvara 200 000 människor. Vore det en rimlig siffra tycker du? Eller föredrar du ändå kanske Nordkoreas närmare 0%?

Citat:
Är du verkligen en liten bebis som behöver att mamma kommer och flyger in en sked i munnen på dig?
Jag känner inte att det är mitt jobb att lägga ner tid på att hitta den relevanta statistiken (om den nu existerar). Det är fritt fram för dig att presentera den, om du nu anser att den håller för min objektiva granskning
2017-10-16, 21:56
Medlem
Slutar kackerlackor att föröka sig när man ger dem mer välstånd (föda, vatten, värme)?
Att vita västerlänningar förökar sig mindre är ett faktum. Att anta att alla raser fungerar likadant och kommer göra detta är ett felaktigt antagande.
2017-10-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
I Japan bor det fler invandrare än i Sverige. Men det kanske bara är den procentuella andelen som räknas?

2% av befolkningen i Japan är invandrare. I Sverige skulle det motsvara 200 000 människor. Vore det en rimlig siffra tycker du? Eller föredrar du ändå kanske Nordkoreas närmare 0%?

Jag känner inte att det är mitt jobb att lägga ner tid på att hitta den relevanta statistiken (om den nu existerar). Det är fritt fram för dig att presentera den, om du nu anser att den håller för min objektiva granskning

Självklart är procentandelen vi pratar om, något annat hade varit befängt. 2% är en mycket rimlig siffra, eftersom du frågar så är min åsikt detta: Ett hårt tak på max 10% utomeuropeer, nolltolerans på muslimer oavsett ursprung, arbetskraftsinvandring tillåts till de yrken där det råder brist mot att ett företag visar upp anställningspapper, fri 'kärleksinvandring' (invandring och bosättning pga äktenskap med svensk), inget flyktingmottagande överhuvudtaget (förutom från närliggande länder).

Och det är du som kastar bort vad som är ren fakta och som de flesta som är 'med i spelet' redan har insett för länge sedan, det är inte upp till oss att skedmata dig med källor när du förmodligen bara letar efter en anledning att smutskasta varenda källa du kommer få i vilket fall. Detta är en vanlig taktik när man diskuterar med vänsterfolk har jag märkt. Taktiken är 1) fråga efter källa och 2) smutskasta källan så mycket du kan
2017-10-16, 22:02
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie

Har du någon källa på det påståendet om att Japan har fler invandrare än Sverige till antalet? Jag blev nyfiken men mina siffror säger att det är ganska lika till antalet. Japan har ca 127 miljoner invånare och mindre än 2% invandrare. De invandrare de har kommer främst från Korea eller Kina.
2017-10-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Finns ett sätt till (som komplement/alternativ).
Och det är att förgöra det feministiska perspektivet som osvikligen har lett till att allt färre etnisar skaffar barn i tidig ålder. Vilket leder till att de bara hinner göra något enstaka barn eller inget alls.
Kvinnor ska numera "förverkliga sig själva" och "luras" till att vänta med barn till det många gånger är försent.
Statsfeminismen är på en rad olika sätt helt förödande för landet på både kort o lång sikt.
I praktiken så får inte längre vi män skydda vår "ras" mot "angrepp" utifrån (massinvandring). Vi svenska män som är de enda som kan/vill bevara o skydda vår "ras" existens.

Tidens utveckling har inte ett skit med feminismen att göra, tycer du ska sätta dig ner och läsa svensk historia från perioden 1930-1980 för att se varför så få barn föds, men du ska få en liten historielektion alldeles gratis.

förr i tiden från 1870-talet fram till cirka 1940 så sökte industrierna mängder med människor från landsorten till sina fabriker, väldigt många bodde trångt, de skaffade många barn, eftersom det inte på den tiden fanns preventivmedel, eller att abort var olagligt, och det gjorde att kvinnan fick vara hemma, familjerna hölls i fattigdom genom låga löner, att de hade många barn och levde endast på en enda lön, mannens.

Men så började fackföreningarna kämpa mer för arbetarnas rättigheter, hela den socialdemokratiska rörelsen såg ett samband mellan fattigdom och många barn.
Samtidigt i Europa 1933 kom Hitler till makten, detta ledde så småningom till krig.

Majoriteten av alla män i hela Europa blev soldater, men industrierna och det dagliga livet måste ju ändå rulla på som vanligt, så då kom ett antal personer på i Europa och USA att kvinnor skulle gå in i förvärvslivet och jobba i stället för männen som slogs i kriget.

Detta ledde till att när freden kom 1945 insåg kvinnorna och politikerna, samt industrierna att om kvinnor arbetade skulle konsumtionen öka, och ökar konsumtionen så betyder det fler jobb.

Så då började politikerna och samhällsforskare inse att systemet där en man jobbar, hustrun hemma, samt 8-12 barn inte var någon lönsamhet för samhället i stort, sedan fanns det kvinnor som fick oönskade barn och de blev en belastning för samhället eftersom de flesta blev kriminella som vuxna eftersom de hamnat på barnhem, eller hamnat i fosterhem hos fosterföräldrar som vill ha billig arbetskraft på sina gårdar.

Samtidigt hände massa annat, husmorsarbetet blev lättare, man uppfann damsugaren, man uppfann de moderna frys och kylskåpen, man reformerade de svenska köken så de byggdes efter samma köksstandard så det blev lättare att laga mat, det kom både halvfärdiga och färdiga produkter som gjorde att det inte längre tog 8 timmar att laga mat.
Denna utveckling finns att se på Studio S film box Stora Hembidrädesboxen som har mängder med upplysningsfilmer för hemmafruar från 30-50 tal som bonus.

Hemmafruarna som åter igen ett tag på 50-60 tal blivit hemmafruar fick större fritid, nu tog husbestyren bara tre till fyra timmar om dagen så många kunde plötsligt gå ut i arbetslivet på halvtidstjänster.

Med hjälp av teknisk utveckling så började kvinnor jobba igen, detta ledde till mer pengar i hushållskassan.

Samtidigt hade människor flyttat bort från trånga osunda lägenheter och de som började skaffa familj från 1940 och framåt som fick flytta in i moderna lägenheter, tvåor var standard då skaffade ett till två barn.

Det var i takt med att man byggde moderna lägenheter där endast en familj ska bo som gjorde att arbetaren blev effektivare på arbetsplatsen, hemmet sköttes med hjälp av modern teknik och det blev lättare att leva.

Så från 60-talet kom dagisreformen, man stöpte om skolformen så vi har det system med grundskola och gymnasium vi har idag, preventivmedel och abort gjorde det möjligt att planera bättre för familjerna.

Det föds färre barn på grund av hela den tekniska revolutionen i Västvärlden, för familjer med många barn är för samhället en större belastning, särskilt om de bor trångt.

Varför fanns det så många kriminella i Sverige just på 50-60 talen? de år som sådana som Clark Olofsson formades.
Jo de kom alla från hem med 5-8 barn, och de bodde oftast i tvåor eller treor, dessa killar drogs ut på gatan på grund av att kunna vara för sig själva en stund, slippa stöket och hetsen hemma.
Då träffade de andra unga som sökte spänning och snabba pengar, eftersom fickpengar i sådana familjer var något okänt, de blev kriminella.
Detta är samma sak som idag händer i alla förorter där invandrare bor trångt med många barn.

Idag behöver inte kvinnan leva på bekostad av en man, så som muslimska kvinnor tvingas göra, de kan välja om de vill skaffa familj eller inte.

Idag lever vi i ett högt tempo, ett samhälle där man måste arbeta för att överleva, det finns idag inga incitament i samhället där en kvinna kan leva på en mans lön. Hon måste arbeta, detta leder till i Storstäderna att kvinnor skaffar familj allt senare och ibland är det försent att skaffa barn på grund av ålder.
De som skaffar barn skaffar ett till två barn, mycket på grund av tisdspress, arbetet tar mycket tid, psykisk kraft.

Man frågar sig varför så många skilsmässor, svaret är att arbetslivet när båda arbetar och med mindre fritid, eftersom fritiden ska utnyttjas så mycket som möjligt till träning och liknande så leder livspusslet till att män och kvinnor kommer från varandra, oftast växer man från varann.

Nej feminismen har inte ett skit med varför kvinnor en gång gick ut i arbetslivet, utan på grund av teknikförbättringar, ändrade sociala koder, stora omvälvande skiftningar historiskt sett.
2017-10-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Har du någon källa på det påståendet om att Japan har fler invandrare än Sverige till antalet? Jag blev nyfiken men mina siffror säger att det är ganska lika till antalet. Japan har ca 127 miljoner invånare och mindre än 2% invandrare. De invandrare de har kommer främst från Korea eller Kina.

2% av 127 miljoner är 2 540 000 personer. Det är kanske rätt (se PS) att Japan har fler utländska invånare än vi har, sett till rena antalet (dock inte med särskilt mycket, om vi räknar alla icke-svenskar oavsett ursprung i Sverige så kommer vi förmodligen nära dessa siffror, om inte vi redan passerat det?). Det viktiga att tänka på här är att den överväldigande majoriteten av dessa är från Kina, Korea och sydöstasien, alltså från folk som är ungefär lika närbesläktade som finnar, engelsmän, tyskar osv är för oss.

PS. Jag kollade upp siffrorna, enligt SCB hade vi år 2002 (alltså 15 år sedan och innan flyktingkrisen) 1,1 miljoner invånare som var FÖDDA utomlands, vilket motsvarar 12% av befolkningen. Om vi noterar att detta bara är folk som är FÖDDA utomlands, så har vi på det ett stort antal andra och tredje-generationens invandrare på det.

https://www.scb.se/statistik/BE/BE0701/2000I02/BE51ST0303_06.pdf

Enligt länken nedan så var 21,4% av Sveriges befolkning utländsk, och med detta räknas enbart folk som var födda utomlands eller som har två utländska föräldrar. Så vi kan på detta addera en stor mängd andra/tredje generationens invandrare och ett antal individer av blandad härkomst.

Notera även att siffran för 2017 blir 30% om vi räknar alla där en eller båda föräldrarna är födda utomlands. På detta kan vi lägga tredje generationens invandrare som då kommer räknas som helst Svenska.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

Om vi använder siffran 25% på andelen av Sveriges befolkning som är utländsk idag (en snäll uppskattning om vi ser på siffrorna ovan), så blir siffran 2 500 000 personer. Så vi har faktiskt färre utländska personer i Sverige än vad de har i Japan, nämligen ca 40 000 personer mindre. Snyggt jobbat Sverige, nu ska vi bara satsa på att öka vår ursprungsbefolkning till 125 miljoner Svenskar med för att komma upp i samma situation som de är i därborta.

PS2. Herrejösses så fucked vi är.
Senast redigerad av Achie 2017-10-16 kl. 23:43.
2017-10-16, 23:43
Medlem
Varför blandar ni överhuvudtaget in japan i diskussionen ? japan vill bevara sin kultur ! Om ni vill diskutera länder som vill avskaffa sin kultur då är Sverige och Tyskland de enda praktexemplen. Att ta emot så många mer än vad landet i verkligheten kan emotta...

Ja Storbrittanien och Frankrike, kanske holland också bör nämnas på ..samma våglängd.
Senast redigerad av sehba106 2017-10-16 kl. 23:45.
2017-10-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Varför blandar ni överhuvudtaget in japan i diskussionen ? japan vill bevara sin kultur ! Om ni vill diskutera länder som vill avskaffa sin kultur då är Sverige och Tyskland de enda praktexemplen. Att ta emot så många mer än vad landet i verkligheten kan emotta...

För att vänstermänniskor alltid säger att vi MÅSTE ta emot en massa invandrare för annars går Sverige under pga att vi föder för få barn. Japan är i exakt samma sits och fungerar finfint och hittar på andra lösningar. Det är för att visa vänstermänniskorna att deras lösning är den sämsta tänkbara om man bryr sig om Svenska folket och Sverige alls (vilket jag trots allt vill hoppas att även vänsterfolk gör innerst inne).
2017-10-17, 00:09
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
2% av 127 miljoner är 2 540 000 personer. Det är kanske rätt (se PS) att Japan har fler utländska invånare än vi har, sett till rena antalet (dock inte med särskilt mycket, om vi räknar alla icke-svenskar oavsett ursprung i Sverige så kommer vi förmodligen nära dessa siffror, om inte vi redan passerat det?). Det viktiga att tänka på här är att den överväldigande majoriteten av dessa är från Kina, Korea och sydöstasien, alltså från folk som är ungefär lika närbesläktade som finnar, engelsmän, tyskar osv är för oss.

PS. Jag kollade upp siffrorna, enligt SCB hade vi år 2002 (alltså 15 år sedan och innan flyktingkrisen) 1,1 miljoner invånare som var FÖDDA utomlands, vilket motsvarar 12% av befolkningen. Om vi noterar att detta bara är folk som är FÖDDA utomlands, så har vi på det ett stort antal andra och tredje-generationens invandrare på det.

https://www.scb.se/statistik/BE/BE0701/2000I02/BE51ST0303_06.pdf

Enligt länken nedan så var 21,4% av Sveriges befolkning utländsk, och med detta räknas enbart folk som var födda utomlands eller som har två utländska föräldrar. Så vi kan på detta addera en stor mängd andra/tredje generationens invandrare och ett antal individer av blandad härkomst.

Notera även att siffran för 2017 blir 30% om vi räknar alla där en eller båda föräldrarna är födda utomlands. På detta kan vi lägga tredje generationens invandrare som då kommer räknas som helst Svenska.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

Om vi använder siffran 25% på andelen av Sveriges befolkning som är utländsk idag (en snäll uppskattning om vi ser på siffrorna ovan), så blir siffran 2 500 000 personer. Så vi har faktiskt färre utländska personer i Sverige än vad de har i Japan, nämligen ca 40 000 personer mindre. Snyggt jobbat Sverige, nu ska vi bara satsa på att öka vår ursprungsbefolkning till 125 miljoner Svenskar med för att komma upp i samma situation som de är i därborta.

PS2. Herrejösses så fucked vi är.
Ja räknat på 2%. Men de sidor jag hittade stod där mindre än 2% och ca 2 miljoner invandrare. Så jag undrade varför det påstods att Japan hade fler invandrare än Sverige till antalet. Min osäkerhet faktor var att jag inte vet något om sidorna, så därför frågade jag om källa.

http://www.japanbloggen.com/blog/2013/11/27/invandring-hit-och-dit
https://www.finansliv.se/joeolsson/japan-och-invandringen/

Det verkar som Sverige befinner sig i ena änden på invandringsskalan och Japan den andra. Frågan är om man ska befinna sig i ytterkanterna överhuvudtaget. Japans problem är att befolkningen minskar, om det nu faktiskt är ett problem. Vårt problem är att vi kommer bli minioritet i vårt eget land, och det är ett problem.
2017-10-17, 00:36
Medlem
Citat:
Självklart är procentandelen vi pratar om, något annat hade varit befängt. 2% är en mycket rimlig siffra, eftersom du frågar så är min åsikt detta: Ett hårt tak på max 10% utomeuropeer, nolltolerans på muslimer oavsett ursprung, arbetskraftsinvandring tillåts till de yrken där det råder brist mot att ett företag visar upp anställningspapper, fri 'kärleksinvandring' (invandring och bosättning pga äktenskap med svensk), inget flyktingmottagande överhuvudtaget (förutom från närliggande länder).

Och det är du som kastar bort vad som är ren fakta och som de flesta som är 'med i spelet' redan har insett för länge sedan, det är inte upp till oss att skedmata dig med källor när du förmodligen bara letar efter en anledning att smutskasta varenda källa du kommer få i vilket fall. Detta är en vanlig taktik när man diskuterar med vänsterfolk har jag märkt. Taktiken är 1) fråga efter källa och 2) smutskasta källan så mycket du kan
Hehe, med andra ord så hittade inte du heller någon källa.

Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_and_dependent_territories _by_immigrant_population
2017-10-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Bodde i Skärholmen. Majoriteten är solklart svenskar även där..

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Temaomraden/Integration/Statistik/Registerdata-for-integration/Andel-fodda-i-Sverige-med-utlandsk-bakgrund-efter-stadsdel/

Computer says no...
2017-10-17, 06:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Bodde i Skärholmen. Majoriteten är solklart svenskar även där..

När var det? 1970-talet? Påstår du att det är så i nutid så ljuger du. Den överväldigande majoriteten i Skärholmen har utländsk bakgrund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in