Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Angående msm tystnad i saken så kan jag inte låta bli att undra över, om det vore lika tyst om den utpekade med namn tex vore en landslagsman i fotboll, eller annat större namn i offentligheten ?
Tystnaden verkar bara ha att göra med att Virtanen jobbar på Aftonbladet, dvs fulmedia själv.
Jag vete fan. Finns en hel del pressetiska svårigheter här, man kan fan inte bara gå full löpsida för att nån skriver nått på instagram. Är inte så säker på att det varit annorlunda om det varit en svensk fotbollsstjärna. Men kanske är jag naiv. (Edit: Plus det som
Imiron skriver här ovan.)
Sen har det ju kommit upp en del i twitter, så saken lär ju rulla på, vilket då kan motivera att media skriver om det. Som jag redan nämnt har alltså en av Sveriges mest aktade journalister offentligt (på twitter) gått ut med att Virtanen kallat henne en "hora."
Finns föresten en viss parallell till Woody Allen, och det brev av hans adopterade styvdotter som
NYTimes publicerade, där hon anklagade honom för "sexual assault". Det hade man förvisso skrivit om tidigare, men Allen hade trots allt blivit friad. Kan mycket väl ha varit fabricerat. Svårt att säga. Men nu är det en stor sektion på hans Wikipedia, och kommer alltid så förbli. Tydligen jobbar man på att hålla Virtanens Wikipedia ren, men det här kommer han få dras med alltid, även om nu Aftonbladet och Expressen håller käften om det.