2017-10-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Snälla snälla snälla, låt den där självgode ifioten åka dit för något.

Han har redan åkt dit i folks ögon - i alla fall i de som ej är fega för att plocka upp megafonen och föra budskapet vidare. Aldrig att han reder ut denna skitstorm, även om det är i lilla ankdammen Sverige, där alla (s)vin håller om varandra...
Citera
2017-10-17, 00:19
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja, det räcker med en eller två kvinnor till, så är det definitivt game over för Södermalms-alkisen.

Hoppas nu att fler kvinnor vågar träda fram och berätta om hans äventyr!

Japp, nu har dom iaf halva Sverige bakom sig som backar upp dom. Ingen hade vågat anmäla annars med risk för att bli till åtlöje, så det är perfekt att bomben släpptes idag.

Är han skyldig så vill jag aldrig mer se hans fula, feta tryne någonstans, och han bör sitta inlåst för sitt egna bästa, folk gillar att spöa på våldtäksmän har jag hört.

Hoppas på inspelningar/samtal/sms där han visar sitt rätta jag
Citera
2017-10-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Varför tror du det är så? I stället för att insinuera, skriv för fasiken vad du menar ditt fega vänstersvin! De båda fallen skiljer sig kraftigt åt då HWs historia har lika många hål i sig såsom ett durkslag och hon är ej trovärdig för fem öre... Jag gillade HW bättre än LB innan hon började svamla om att ha fått ett finger i fittan - allt handlar om sannolikhet och trovärdighet vilket något ni inom bögvänstern, hrmm förlåt, HBTQ-rörelsen, skall det visst vara...

Fredrik Virtanen är ej heller han trovärdig i detta - ett fylle- och knarkarsvin som säkerligen kommer få fler förargade, försmådda och våldtagna offer på sitt CV vad tiden lider - snöbollen har enkom börjat rulla. Tror faktiskt det finns risk/möjlighet (vilket man vill) för att FV tar livet utav sig... Ironin över att denne pompöse snortare inte är mer än en Kapten Klänning i vardande, är bara för mycket! I morgon blir det att åka till bolaget och köpa sig något extra fint, hehe!
Egentligen är det inte värt att offra tid på dig då du slänger fram personangrepp redan i andra meningen, men låt gå för denna gången. Vill du ha fler svar i framtiden så får du hoppa över personangreppen.

Jag trodde det var glasklart vad jag menade i mitt inlägg, men du kanske behöver lite hjälp: många på Flashback "stödjer" ömsom det förmodade offret och ömsom den anklagade våldtäktsmannen, detta utifrån vad som passar ens politiska åskådning. Dina diametralt olika reaktioner på Virtanen och Bylund, trots väldigt lika case ("ord-mot-ord" i båda fallen, mäktiga män, yngre kvinnor tidigare i karriären, kvinnor som tidigare pratat öppet om sexuella trakasserier inom branschen/partiet, o.s.v.), är mycket talande för sektmentaliteten bland många SD-väljare. Varför kan du inte bara fördöma alla (förmodade) våldtäktsmän, även om en av dem råkar dela dina politiska visioner?

Jag tror också att fler offer för Virtanen kommer träda fram och jag hoppas att han straffas hårt, men att önska livet ur någon annan enkom för att denne begått brott är ganska magstarkt.

Till sist så röstar jag på Alliansen och är heterosexuell, så nu vet du det. Vi får se om du är läskunnig.
Citera
2017-10-17, 00:27
Medlem
Snapcounts avatar
Angående msm tystnad i saken så kan jag inte låta bli att undra över, om det vore lika tyst om den utpekade med namn tex vore en landslagsman i fotboll, eller annat större namn i offentligheten ?

Tystnaden verkar bara ha att göra med att Virtanen jobbar på Aftonbladet, dvs fulmedia själv.
Citera
2017-10-17, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Nio år. Hon pratade ganska mycket om det innan hon anmälde. Exempelvis via #prataomdet. Hon hade eget radioprogram då också och var väldigt utlämnande om allt möjligt.
Sen pratade hon mycket om att hon tagit modet till sig att anmäla. Och det har aldrig varit tvivel om vem som var MGM. Ingen annan kvinna trädde dock fram.

Inget har blivit av anmälan på sex år. Varför kan man bara spekulera i.

Virtanen kan vara helt oskyldig. Därför kommer givetvis inte någon större tidning att kommentera, speciellt inte Aftonbladet. Alla inser detta och därför borde han inte utsättas för repressalier. Aftonbladet kan inte vika sig. Historian har givetvis varit känd på Aftonbladet och överallt annars utan åtgärd.
Enda goda som kan ha kommit sig av detta är att Virtanen tänkt sig för ordentligt med kvinnor och att kvinnor varit på sin vakt gentemot honom.

Här vet alla att polisen är underbemannad och har inte möjlighet att utreda många ärenden då kan man väl förstå att man inte har tid utreda en våldtäkt utan vittnen som anmäls flera år i efterhand. Ganska troligt att gärningsmannen nekar. Bra om polisen lägger tid på andra brott !
Citera
2017-10-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Egentligen är det inte värt att offra tid på dig då du slänger fram personangrepp redan i andra meningen, men låt gå för denna gången. Vill du ha fler svar i framtiden så får du hoppa över personangreppen.

Jag trodde det var glasklart vad jag menade i mitt inlägg, men du kanske behöver lite hjälp: många på Flashback "stödjer" ömsom det förmodade offret och ömsom den anklagade våldtäktsmannen, detta utifrån vad som passar ens politiska åskådning. Dina diametralt olika reaktioner på Virtanen och Bylund, trots väldigt lika case ("ord-mot-ord" i båda fallen, mäktiga män, yngre kvinnor tidigare i karriären, kvinnor som tidigare pratat öppet om sexuella trakasserier inom branschen/partiet, o.s.v.), är mycket talande för sektmentaliteten bland många SD-väljare. Varför kan du inte bara fördöma alla (förmodade) våldtäktsmän, även om en av dem råkar dela dina politiska visioner?

Jag tror också att fler offer för Virtanen kommer träda fram och jag hoppas att han straffas hårt, men att önska livet ur någon annan enkom för att denne begått brott är ganska magstarkt.

Till sist så röstar jag på Alliansen och är heterosexuell, så nu vet du det. Vi får se om du är läskunnig.

Så du kan ej hålla två tankar i luften, samtidigt - det ena fallet behöver inte utesluta det andra, så att säga. LB är troligtvis oskyldig medan FV troligtvis inte är det... Handlar ej om partitillhörighet för mig, inte i LB/HW-fallet - där handlar det som sagt om sannolikhet och trovärdighet. Är LB skyldig så är han ändå inte ett lika stort svin som FV - fallen är inte alls lika grava, även om LB skulle vara en idiot, OM han vore skyldig. Men att jämföra fallen såsom du gör, håller inte. Vidare är det inget plus att du röstar på Alliansen - ett landsförrädarparti...
Citera
2017-10-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Du kommer bara med en massa ologiska trams-antaganden.
Cissi Wallin är fortfarande en antivit kulturmarxist precis som virtanen. Men de flesta av oss köper hennes historia, låter logiskt och det finns ingen anledningför henna att ljuga. Inte så att dem haft ett förhållande med varandra innan.

"Har ingen anledning att ljuga" är ett helt irrelevant argument av flera skäl.
1. Många lögnare ljuger utan en anledning.
2. Många anledningar uppfattas av gemene man som obegripliga, men av lögnaren som rationella, när incitamenten blir kända.
3. Ingen här känner Cissi Wallin så pass intimt att man kan avgöra vilka skäl hon har eller inte har.

Man kan tycka att hennes historia låter sannolik eller rent av möjlig, men man kan inte veta.
Och man bör inte motivera att X är sant med att det inte finns skäl att misstro att X är sant.
För vi vet ju faktiskt ingenting om vad som lett fram till denna situation, elva år senare.

Att Virtanen är otäck i allmänhet är ingen hemlighet, men hennes case är ju obefintligt. Svagt. Möjligen rent av ett desperat rop på synlighet.
Vi vet inte det heller.
Citera
2017-10-17, 00:33
Medlem
NS_14s avatar
Säga vad man vill om Chang men humor har han. På tal om humor: ironin som uppstår när de enda som står upp för CW är vita, medelålders, näthatare. Rasifierade är för upptagna med att tycka synd om sig själva eller våldta, medier för upptagna med att mörka, övriga feminister för upptagna med att se vart pendeln slår för att avgöra om man skall rasa eller göra handhjärtan.

https://nyheteridag.se/den-maktige-medieman-som-drogade-och-valdtog-mig-poserar-har-med-stefan-lofven/

Det går bra nu för värdegrundsgänget.
Citera
2017-10-17, 00:36
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Angående msm tystnad i saken så kan jag inte låta bli att undra över, om det vore lika tyst om den utpekade med namn tex vore en landslagsman i fotboll, eller annat större namn i offentligheten ?

Tystnaden verkar bara ha att göra med att Virtanen jobbar på Aftonbladet, dvs fulmedia själv.

Allt handlar om damage controll nu. Svenska kändisar som "rasar, ryter ifrån eller höjer sina röster" gentemot sexövergrepp (läs Weinstein) är vad man nu går på hårt i flertalet MSM tidningar.
Vinpavan från Söder lär klara sig även denna gång.
Citera
2017-10-17, 00:37
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Varför kom hon ut nu med namn? Gick in på Facebook och såg att politikfakta, nyheter idag och fria tider tagit upp Wallins inlägg. Även om msm hycklande msm inte berör det har det fått spridning. Till och med på hana Facebook skrivs det Virren har inte varit inne och moderera. Ska vi ta msm är han nu skyldig till 100% utan dom bara se hur msm med #jagärhär agerade när Linus Bylund anklagades för våldtäkt. Det här gjorde min dag att Wallin faktiskt kom ut. Inga kändisar som annars är snabba har stöttat Wallin på twitter vars är Strömstedts make som är god vän med Virtanen han var snabb att kommentera Linus Bylund och Hanna Wigh.
Citera
2017-10-17, 00:39
Medlem
Pungs avatar
Givetvis påpekade Cissi Wallin att det var en "vit man". För det är tydligen väldigt viktigt för feministen. Samtidigt har det gång på gång bevisats hur extremt mycket vanligare det är med arabiska och afrikanska våldtäktsmän.

Men då tjuter samma feminister att det är "män" som är problemet, inte deras härkomst. Det har till och med framkommit historier om hur våldtagna asylaktivister låtit bli att anmäla våldtäkter för att inte "skapa rasism".

Kanske blev Sissi Wallin väldtagen. Kanske inte. Men hennes inlägg och påpekande om "vita män" vittnar återigen om att det är västerländsk civilisation som är feminismens fiende, inte specifikt våldtäktsmän, könsstympare, hedersmördare, män som håller sina döttrar inlåste eller tvingar på dem slöja.

Vore det faktiskt kvinnoförtryck och våld mot kvinnor som engagerade dem hade de krävt tuffare repatrieringslagar än Nordiska motståndsrörelsen.

Det visar vilken lönlös kamp för acceptans vita cucks som Viirtanen för. De kan vara hur fjäskiga, invandringsvurmande, feministiska som helst.

Men de är och förbli bara "vita män". När en afgan döms för sexövergrepp på en svensk tonårstjej är feminsterna där och tycker synd om afghanen. Men en vit man i deras egna led är i slutändan bara en äcklig vit man.

Kanske är Viirtanen skyldig. Men lika troligt är att Sissi Wallin bara vill illustrera att "vita män med makt" är de verkliga våldtäktsmännen, och då tvekar hon inte att kasta ut en vänsterkamrat som hon snegånglade med på fyllan.

Fredrik Viirtanen är ju trots sina feministiska krönikor och sin propaganda när allt kommer omkring bara en vit man. Han kan offras för något viktigare, att svenskar slutar prata om asylsökare som massvåldtar i grupp och återgår till att älta "vita män med makt" som förgriper sig på någon i "nära relation". Feministernas älsklingsämne.

Fredrik Viirtaneen är ett billigt offer för att få prata om det igen. Det finns andra vita män som kan ta hans plats och förbrukas.

Stackars Fredik. Han kämpade så för att bli accepterad, trodde han var en viktig person. Att hans ord var värdefulla i den feministiska kampen. Och så kommer kalldushen. Feministerna hade ett bättre användningsområde för honom - att vara nästa offerlamm i kampen mot vita män med makt.

Det påminner om den där vita AFA-snubben som bli utskälld av en svart kossa när han går i en "antirasistisk" demonstration. Det spelade ingen roll. "Du är en vit man", skrek hon åt honom. "Rasismen finns i ditt DNA".

En annan gång var det SSU-ordföranden som blev offer för sin egen politik. Hon blev lite för full och blev utsatt för övervåld av en krogvakt. Till skillnad från vanligt fölk visste hon inte att det var bättre att hålla käft, utan skulle anmäla. Resultatet blev att hon anklagades för det gamla vanliga, att ha sagt "jävla svartskalle". Naturligtvis en lögn, men i det samhälle som hon själv varit med och skapat, en lögn som alla måste låtsas tro på. Hon fick avgå och blev offentligt förnedrad.

Viirtanen har nu fått erfara vad många fått erfara före honom. Den som kämpar för att underkuva sin egna sort, kommer själv att bli underkuvad när de får det samhälle de kämpar för. De kommer inte bli tackade för sin osjälviska kamp, utan när de lyckats utplåna alla sina egna kommer deras allierade säga "jaha, och så var det du kvar".

Den poetiska rättvisan är att feminister som idag offrar vita män i kampen mot västerlandet, kommer straffas som de västerlänningar de är av de som tagit över.

Den här trenden börjar bli allt tydligare. Hur feministiska kvinnor börjar slå mot feministiska män, och svarta aktivister börjar angripa vita "antirasister".

Sensmoral: ingen speciell, fortsätt som ni gör alla självhatare. Det samhälle ni har skapat kommer skörda offer, och det är faktiskt rimligt att de offrena blir ni.
Citera
2017-10-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är möjligt men det är knappast troligt att Virtanen kommer att göra någon anmälan. Oavsett om han är skyldig eller inte så skulle det inte se speciellt bra ut.

Och nej, jag har heller ingen aning om vad som hänt, och jag skyr som sagt Virtanen som pesten till att börja med, men mina åsikter om honom säger varken bu eller bä om hans skuld, lika lite som andras åsikter om Bylynd säger något om hans.

Vidare har du förstås helt rätt i att det här borde ha kommit upp för länge sedan om det nu fanns något att utreda.
Kanske någon runt omkring gör en anmälan? Om det nu ens går vill säga. Finns ju ett enormt följe kring båda personerna och detta lär ju uppröra en hel del...

Om det hela rinner ut i sanden lär ju båda tappa rejält med trovärdighet i fortsättningen, men kanske mest VF... Jag vet inte varför men jag tror att Cissis anhängare hellre väljer att fria än att fälla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in