2017-10-16, 18:08
Medlem
Sqrbankens avatar
Virtanen har man alltid känt varit den största hycklaren av MSM:s samtliga hycklare. Att han skulle droga och våldta folk gick dock förbi vad iaf jag ens trodde var möjligt för denne man.

Nåväl; nu ska det stämma det CW åberopar förvisso. Dock är anklagelsen väldigt allvarlig och bör från hennes sida inte luftas utan substans.
Citera
2017-10-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Utan att ställa sig efter någons sida, vad hände med att lösa sånt här via vår rättssapparat som faktiskt finns på plats för sådan? Som jag förstod har det anmälts, jag misstänker det inte blev en fällande dom? Isf är tanken att man då ska straffas ivf genom sociala medier eller?

Han kan mycket väl vara en vedervärdig människa men vi lever väl i ett rättssamhälle.

Jag fattar det som att hon försökte, men att det lades ner (hon anmälde 5 år efter)
Citera
2017-10-16, 18:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noblehorse
Grab them by the pussy... Virtanen gjorde en Trump innan Trump.. Alltså gjorde Trump en Virtanen
Det har länge varit känt att Virren har en något...tveksam kvinnosyn. Han plägade ofta att kalla tjejer för horor och luder osv. när han var ute på krogen. Mindre trevligt.
Citera
2017-10-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det har inte prövats rättsligt (än), och med tanke på tiden som förflutit så är nog inte risken (för FW) överhängande

Sorry, missa tidigare artikeln. Nej det var tydligen ett val som gjordes (under förstårlig situation isf). Tråkigt att det går över till sånt här, då döms personer utan rättssäkerhet.
Citera
Medlem
googlade efter cw och följande kom upp:

https://minfil.org/N9ofI1c3bf/cwvsfw.png

Kolla vem som trendar
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Det sprids mer å mer över Internet. Iofs tror jag de flesta mediapajaser i Stockholms innerstad redan visste om det men nu är det offentligt, en helt annan femma.

Blir nog knivigt för Virtanen att låtsas som det regnar

Blir intressant att stämma av rapporteringen om den anklagade våldtäktsmannen Fredrik Virtanen mot Weinstein som media rapporterat hyfsat flitigt om.

Tystnad och en piruett om alla människors lika värde (förutom när vi gör det) ger nog inte mycket pengar tillbaka.
Citera
2017-10-16, 18:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Dock är anklagelsen väldigt allvarlig och bör från hennes sida inte luftas utan substans.
Nää, har svårt att se vad hon har att vinna på det här
Citera
2017-10-16, 18:14
Medlem
Citat:
Blir intressant att se vad hans superfeminist till fru (Karolina Ramqvist) har något att säga...eller hans mäktiga mediekompisar som Jonna Sima.

Ser man till KRs tidigare val av män (baserat på hennes texter) så var hon nog fullt medveten om FVs beteende.
Citera
2017-10-16, 18:14
Medlem
okok1s avatar
Från hennes instagram:

Citat:
cissiwallin
Den mäktige medieman som drogade och våldtog mig 2006 heter Fredrik Virtanen. Jag anmälde 2011, först då orkade och vågade jag. Men har inte orkat eller vågat outa. Förrän nu. För ingen har väl missat #HarveyWeinstein -gate. Många av er har nog också sett vad @lulucartersweden berättat om #MartinTimell. Det är toppen av isberget. En glimt av den enorma patriarkala tystnadskultur som råder. Män med makt. Hur de tillåts hålla på. I åratal. Hur många kvinnor kan de utsätta innan de förlorar sina fina positioner? Hur kan chefer, kollegor och vänner som mycket väl vet vad som pågått/pågår hålla dessa as om ryggen?
👿
Jag kan inte vara tyst längre. Borde ha skrikit hans namn för längesen. Men han har bland annat låtit sitt ombud ringa mina chefer osv och dubba mig till galen mytoman. Priset, för inte bara min utan mängder av andra kvinnor han också utsatt för sitt kvinnohat... Priset för vår rättvisa har känts för högt. Men nu finns det inget pris längre. Kan jag se mig i spegeln om jag inte varnar andra, rentav räddar andra från en av alla dessa gränslösa män mitt ibland oss? Nej det kan jag faktiskt inte. Och han får väl kontra med en stämning om han vill. Väljer rättsväsendet att prioritera det, samtidigt som anmälningar om mäns sexuella våld läggs ner på löpande band, då visar samhället sitt svek än en gång. Sveket i att inte ta våra berättelser på allvar. Att inte ens ge oss ens ett värdigt försök till upprättelse.
😨
Hur många sexuellt ofredande män finns det i världen? Well, jag drar i alla fall fram en till av dom i ljuset. Och jag gör det som mängder av så kallade branschkollegor borde gjort för längesen - agerar. För min historia är verkligen inte den enda. Det finns så mycket smuts, så mycket polerad feghet bara man hackar lite i isberget. Och framförallt - så mycket väldigt tydliga signaler om att man överlag värderar vita mäktiga män och deras "anseende" mer än kvinnor de bestämt sig för att göra vad de vill med. Det stora sveket kommer därifrån. Från de som vetat men inget gjort... //stängt kommentarsfält enb pga vill ej ge underlag att säga att jag driver hatmobb/drev. Min historia, hans brott
https://www.instagram.com/p/BaT0d-bHRTr/?hl=sv&taken-by=cissiwallin
Citera
2017-10-16, 18:15
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Nu vet man inte vilken vändning det tar. Det kan bli jobbiga dygn för Wallin också. Om Virtanen lyckas övertyga majoriteten om att det är falska anklagelser är Wallins karriär över.

Är inte hennes "karriär" redan rätt död? Därav nödvändigt att lägga Virtanen på spelbrädan i hopp på mer jobb?
Citera
2017-10-16, 18:16
Medlem
Jobbar inte den där Virtanen på DN?
Våldtäktsmän som håller varandra om ryggen, Virtanen och blattarna är i maskopi. Undrar hur många våldtäkter Wolodarski eller vad fan han heter har på sitt samvete.

DN, våldtäktsmagasinet.
Jävla smuts.
Citera
2017-10-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Från hennes instagram:

https://www.instagram.com/p/BaT0d-bHRTr/?hl=sv&taken-by=cissiwallin

7 449 gilla-markeringar nu. För en timme sedan var det bara 4000. Det sprids ordentligt nu.
Känns som han måste gå ut och bemöta anklagelserna snart. Och AB ser ju bara dumma ut om de inte skriver om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in