2017-10-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag påpekade det för att vi fått höra från polisen att strumpbyxorna låg där det kunde förväntas, efter PMs påstående om olyckan med locket och upphalandet av KW genom luckan, men att trosorna låg i maskinrummet. Jag förutsatte därför att det inte var något naturligt som skett.

Edit: En kraftig vattenström genom ubåten borde dessutom innebära att inget blev kvar under luckan, och att spåren rent allmänt är spolade, skadade och sammanblandade.

När båten fylls med vatten från tornet, finns ingen matematisk modell i världen som kan beskriva hur föremål som är lättare än vatten eller bara något tyngre, rör sig. Strumpbyxorna kan ha legat i duschen från början, t.ex! Mm. mm.

Det finns alltså NOLL relevans var polisen hittade föremålen efter tömning av vatten på land, om dom inte var fast förankrade.

Jag tror detta kan vara en avslutning på relevansen i var olika persedlar och annat låg, när polisen gick in i båten på land.
Citera
2017-10-16, 16:13
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
När båten fylls med vatten från tornet, finns ingen matematisk modell i världen som kan beskriva hur föremål som är lättare än vatten eller bara något tyngre, rör sig. Strumpbyxorna kan ha legat i duschen från början, t.ex! Mm. mm.

Det finns alltså NOLL relevans var polisen hittade föremålen efter tömning av vatten på land, om dom inte var fast förankrade.

Jag tror detta kan vara en avslutning på relevansen i var olika persedlar och annat låg, när polisen gick in i båten på land.

Du får gärna beskriva hur övriga fynd blev så väl avgränsade och hur strumpbyxorna låg elegant placerade under luckan enligt din modell, medan trosorna lyfts ur och förts iväg.

Jag har inga fysiska beräkningar om vattens rörelse att komma med, och det är en bisak i utredningen. Men polisen/utredarna fäste vikt vid det av något skäl, och de verkar skärpta. De kommenterade alltså att strumpbyxorna låg där de enligt Madsens historia borde, men att trosorna inte gjorde det. Innan luckteorin ströks, alltså.
Citera
2017-10-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu vet jag inte om du talar om nästa häktesförhandling eller framtida huvudförhandling. Men jag har svårt att tro att domstolen låter honom breda ut sig. Han kommer få svara på vissa frågor naturligtvis, men om han börjar breda ut sig i snaskiga fantasier kommer det nog en del protester. Han har en advokat också som kommer leda honom. Att tillåta honom gräva sin egen grav genom att skylla allt på Kim tror jag inte hon kommer tillåta. Å andra sidan verkar han vara sin egen värsta fiende, så vem vet vad han har för idéer. Själv tror jag han inser att det är kört och att han gör bäst i att knipa käft tills han blir inlåst på psyk eller fängelse.

Jag tänkte på huvudförhandlingen, PM vet vid det här laget, att han inte kan vinna något på att försöka övertyga i nuläget, det är bättre att spara på krutet.

Det kan bli så, att han bara "genomlider" hela huvudförhandling utan knappt en kommentar eller ett svar på ett antal frågor, som han kan besvara, men inte är tvingad till.

Det kan också bli så, att han begär ordet, och får beskriva sin position. Och, vet du, jag tror faktiskt att han kommer att göra det, för när huvudförhandlingarna kommer igång, kanske i februari-juni, kommer han att suttit i isoleringscell i över ett halvår. Han är under hela sitt liv van vid att ta och uttrycka ståndpunkter, och driva dem till fördel för sin egen uppfattning. Den långa tiden, då han inte kunnat säga någonting, den kommer han att ta igen, med ränta!!! Det tror jag.
Senast redigerad av Whyback 2017-10-16 kl. 16:34.
Citera
2017-10-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Just precis. Så skönt att jag inte är ensam om att tycka att det är onormalt/udda.

Tack för infon angående arabisktalande, det visste jag inte.
Men han har inte sagt "Peter Madsen" är död. Utan "Raket-Madsen"
Citera
2017-10-16, 16:46
Medlem
Citat:
Du får gärna beskriva hur övriga fynd blev så väl avgränsade och hur strumpbyxorna låg elegant placerade under luckan enligt din modell, medan trosorna lyfts ur och förts iväg.

Jag har inga fysiska beräkningar om vattens rörelse att komma med, och det är en bisak i utredningen. Men polisen/utredarna fäste vikt vid det av något skäl, och de verkar skärpta. De kommenterade alltså att strumpbyxorna låg där de enligt Madsens historia borde, men att trosorna inte gjorde det. Innan luckteorin ströks, alltså.

Jag kan vara fel ute, och vill först veta om polisen verkligen uttalat sig om placeringen av plaggen? Det verkar inte troligt, för det är STENKORKAT isf.!

Om du inte tror mig, när massor med kubikmeter vatten slungas in i båten, att ett par strumpbyxor då skulle ligga kvar på durken som dom låg innan vattenmassorna vällde in, då ger jag upp i ett försök att förklara.

Gör ett eget enkelt experiment. Lägg några kläder i en större balja, försök klättra upp 4 meter med 10 liter vatten, och häll sedan vattnet i baljan. Jag lovar, kläderna och vattnet kommer att sköljas ur baljan. När ubåten sjönk fylldes den med många 10-tusentals liter, på kort tid.

Om polisen uttalat sig om var dom funnit kläderna, är dom inte så smarta och kunniga som vi kanske trott, inte i denna del iaf.

Edit: Det som skulle kunna göra att strumpbyxorna blev kvar på samma ställe, var att de tryckts ner mellan durkplåtar vid de första vattenvågorna, kilats fast och inte rört sig trots enorma vattenkrafter som verkade under sänkningen ( har du sett filmen "Titanic", där får man en liten ide om vattnets rörelseenergi, när vatten strömmar fritt in i ett hålrum, alla andra jämförelser att bortse från).

Om trosorna trycks iväg vid första vattenfallet eller inte, känns oklart.
Senast redigerad av Whyback 2017-10-16 kl. 16:52.
Citera
2017-10-16, 17:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Om PM är en seriemördare, eller "bara" en pervers förstagångsmördare som underhållit fantasin genom att titta på faktiska mord och tortyr på kvinnor, av fynden på datorn att döma, så skulle det väl vara möjligt att med mycket kort varsel förbereda detta mord. I princip inom något enstaka dygn, antar jag. Det "enda" som kräver någon förberedelse är lögnen inför polisen och undanröjandet av bevis. Inga småsaker förvisso. Allt handlar om hur erfaren PM är i faktiska erfarenheter eller fullgångna fantasier, och vilken risk att åka fast han var villig att ta.

Detta är väl okänt. Vad som framkom vid andra häktningsförhandlingen var de 14 sticken i underlivet, tillkomna i anslutning till och/eller efter dödens inträffande. Man får väl väga in en viss osäkerhet i dessa uppgifterna. Ett stick i bröstkorgen har väl också konstaterats. Vet inte om det framgått om det träffat hjärtat, om det varit ett sylliknande stickhål eller ett eggliknande stickhål. Förloppet kring det hela är okänt. Vilken eventuellt fasa KW fick utstå och hur länge är okänt. Eller åtminstone inte offentliggjort.
Angående risker så var han beredd att åka upp i en av sina raketer om chansen att överleva var trettio procent. Det kanske var så han tänkte angående mord också. Fast han räknade nog fel här.
Citera
2017-10-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Angående risker så var han beredd att åka upp i en av sina raketer om chansen att överleva var trettio procent. Det kanske var så han tänkte angående mord också. Fast han räknade nog fel här.
Han hade starka drifter den gode Madsen. Raketdrifter om uttrycket tillåts. Och driften att tortera Kim var så stark att han troligen inte brydde sig om några odds. Han ville uppleva detta in live. Han tog risken och hoppades klara sig. Det gjorde han inte. Men han kanske tyckte det var värt risken.
Citera
2017-10-16, 18:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men han har inte sagt "Peter Madsen" är död. Utan "Raket-Madsen"

Vad menar du är skillnaden?
Citera
2017-10-16, 18:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Få människor har en lycklig barndom. Att ha en sträng pappa är ingenting man automatiskt blir en mördare av. Det är ingen rimlig orsak, och det är ingen ursäkt.

Sant.
Citera
2017-10-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad menar du är skillnaden?
Peter Madsen är en namn, Raket-Madsen är ett epitet
Citera
2017-10-16, 18:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Eller, så var det bara en massa babbel. Han kanske aldrig tänkt genomföra raketexperimentet?
Citera
2017-10-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag kan vara fel ute, och vill först veta om polisen verkligen uttalat sig om placeringen av plaggen? Det verkar inte troligt, för det är STENKORKAT isf.!

Om du inte tror mig, när massor med kubikmeter vatten slungas in i båten, att ett par strumpbyxor då skulle ligga kvar på durken som dom låg innan vattenmassorna vällde in, då ger jag upp i ett försök att förklara.

Gör ett eget enkelt experiment. Lägg några kläder i en större balja, försök klättra upp 4 meter med 10 liter vatten, och häll sedan vattnet i baljan. Jag lovar, kläderna och vattnet kommer att sköljas ur baljan. När ubåten sjönk fylldes den med många 10-tusentals liter, på kort tid.

Om polisen uttalat sig om var dom funnit kläderna, är dom inte så smarta och kunniga som vi kanske trott, inte i denna del iaf.

Edit: Det som skulle kunna göra att strumpbyxorna blev kvar på samma ställe, var att de tryckts ner mellan durkplåtar vid de första vattenvågorna, kilats fast och inte rört sig trots enorma vattenkrafter som verkade under sänkningen ( har du sett filmen "Titanic", där får man en liten ide om vattnets rörelseenergi, när vatten strömmar fritt in i ett hålrum, alla andra jämförelser att bortse från).

Om trosorna trycks iväg vid första vattenfallet eller inte, känns oklart.

Men finns det inga dörrar i ubåten? Den är till för åtta personer, fast man kanske kissar o skiter för publik där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in