Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Varför anser du att det handlar om när och inte om? Varför skulle invandrare vara undantagna från tesen att bättre levnadsstandard = mindre barn? O varför tror du att svenskar kommer att fortsätta föda lika lite barn som idag i all evighet?
Jag kan bara tala för sthlm län.
Etniska svenskar kommer att
bli i minoritet här i sthlms län.
Det ser vi redan idag, NU, invandare skaffar sig 5 ungar per skalle.
De går till dagis, till SFI, hämtar ungarna, släpar de till ICA och hem.
Ungarna är ute på gården eller för ett djävla liv i lägenheterna.
Tonåringarna gör lite som de vill. Du har väl läst tidningarna ?
" fröken är den enda svensken " gällde Rinkeby.
Vi hade en tidning för många år, CITY, sedan som gjorde ett reportage från Rinkeby, inga svenskar, bara invandare.
Svenskarna har inte det i sina gener kan man säga, utbildning går före barnafödande.
Vi är födda i detta land, vill inte ha det som våra förfäder hade det.
De har dunkat in det i skallarna på oss - Utbilda dig!
Jag är över 50 år och jag har 2 barn, jag har jagat de med blåslampan, de ska gå i skolan.
Jag har jobbat i många år i Botkyrka kommun och ser hur föräldrarna skiter i sina ungar.
De drar runt på kvällarna och gör en massa hyss. Varför tar de inte hand om sina barn ?
Hur i helvete kan det komma sig att de hänger framför sina paraboler och är mer intresserad av vad som händer i sina hemländer, än sina egna ungar ????
Är det inte kulturen så är det ansvaret, - skolan, socc som ska uppfostra deras ungar.
Men du och jag ska betala för deras bostadsbidrag eller pensioner, för jobba är inte aktuellt.
Inget ansvar har föräldrarna. ALLT dumpas på samhället.