2017-10-16, 13:44
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag stör mig verkligen på detta argument, för den verkar inte ta hänsyn till två faktorer;

1) Att situationen ändras. Redan nu ser vi hur det går upp som ett ljus för flera av de klassiska sjuklövernpartierna börjar. Möjligt att det bara är valfläsk, men i den här tråden spekulerar vi att det faktiskt stämmer.

2) Att invandrare fortsätter att bajsa ut sig ungar som om de inte kan göra något annat, och att svensken för alltid kommer att ligga på under 2 ungar per par. Det visar sig överallt att när människan har det bra, och man inte behöver spotta ur sig 10 ungar för att överleva, så sänks även graden barnamakande.

Varifrån kom den här memen? Tog den ens dessa två faktorer i beaktning, eller räknar den bara om vi skulle fortsätta ta in samma antal som vi gjorde 2015, år efter år?

Ju mer jag tänker, desto mindre logisk blir denna teori.
Det säger nog mer om din förmåga att förstå längre skeenden och större sammanhang än något annat. Du klarar inte riktigt att dra ut konsekvenslinjerna. Vi har två långsiktiga trender (som dessutom båda eskalerar) som du tror skall på något magiskt vis ändra riktning imorgon? LOL
2017-10-16, 13:45
Medlem
Citat:
Varför anser du att det handlar om när och inte om? Varför skulle invandrare vara undantagna från tesen att bättre levnadsstandard = mindre barn? O varför tror du att svenskar kommer att fortsätta föda lika lite barn som idag i all evighet?

Jag kan bara tala för sthlm län.
Etniska svenskar kommer att bli i minoritet här i sthlms län.
Det ser vi redan idag, NU, invandare skaffar sig 5 ungar per skalle.
De går till dagis, till SFI, hämtar ungarna, släpar de till ICA och hem.
Ungarna är ute på gården eller för ett djävla liv i lägenheterna.
Tonåringarna gör lite som de vill. Du har väl läst tidningarna ?
" fröken är den enda svensken " gällde Rinkeby.
Vi hade en tidning för många år, CITY, sedan som gjorde ett reportage från Rinkeby, inga svenskar, bara invandare.

Svenskarna har inte det i sina gener kan man säga, utbildning går före barnafödande.
Vi är födda i detta land, vill inte ha det som våra förfäder hade det.
De har dunkat in det i skallarna på oss - Utbilda dig!

Jag är över 50 år och jag har 2 barn, jag har jagat de med blåslampan, de ska gå i skolan.

Jag har jobbat i många år i Botkyrka kommun och ser hur föräldrarna skiter i sina ungar.
De drar runt på kvällarna och gör en massa hyss. Varför tar de inte hand om sina barn ?
Hur i helvete kan det komma sig att de hänger framför sina paraboler och är mer intresserad av vad som händer i sina hemländer, än sina egna ungar ????

Är det inte kulturen så är det ansvaret, - skolan, socc som ska uppfostra deras ungar.
Men du och jag ska betala för deras bostadsbidrag eller pensioner, för jobba är inte aktuellt.
Inget ansvar har föräldrarna. ALLT dumpas på samhället.
2017-10-16, 13:48
Medlem
Neroxxs avatar
De flesta studier visar att välbärgade länder sänker sin barnkvot, frågan är man bör ställa sig är väl dock hur snabbt det måste ske.
2017-10-16, 13:51
Avslutad
Svenskarna jobbar ihjäl sig i förtid medan utlänningarna inte har några större krav på sig, klart dom får fram mer barn när dom kan pippa på en Onsdag eftermiddag medan svenskarna är på jobbet och betalar in skattepengar för att negrerna ska kunna pippa och få allt betalt.
2017-10-16, 13:59
Medlem
Citat:
Varför skulle invandrare vara undantagna från tesen att bättre levnadsstandard = mindre barn?

1. kulturen / religionen.
" Min mamma hade bara 8 barn, det klarade hon galant, då kan jag också, då är jag en bra mamma / muslim / människa / har gjort alla rätt,
Du är medveten om att det står i koranen att muslimerna SKA ha många barn.
Om inte får de ha 4 fruar, omvända gäller ej.
2. Utbildning finns inte i deras blod / kultur.
3. har du barn, får du bostad.
4. Bidragen.
5. Vården.

Tänk själv om du flyttade till ett annat land där allt var gratis.
Du behöver inte jobba, producera i stället och då händer det något med dig, du blir hyllad som en bra människa, du har bara 5 ungar, att du sedan inte kan ta hand om dessa spelar mindre roll.
2017-10-16, 14:00
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Jag stör mig verkligen på detta argument, för den verkar inte ta hänsyn till två faktorer;

1) Att situationen ändras. Redan nu ser vi hur det går upp som ett ljus för flera av de klassiska sjuklövernpartierna börjar. Möjligt att det bara är valfläsk, men i den här tråden spekulerar vi att det faktiskt stämmer.

2) Att invandrare fortsätter att bajsa ut sig ungar som om de inte kan göra något annat, och att svensken för alltid kommer att ligga på under 2 ungar per par. Det visar sig överallt att när människan har det bra, och man inte behöver spotta ur sig 10 ungar för att överleva, så sänks även graden barnamakande.

Varifrån kom den här memen? Tog den ens dessa två faktorer i beaktning, eller räknar den bara om vi skulle fortsätta ta in samma antal som vi gjorde 2015, år efter år?

Det finns en tidigare tråd i ämnet.
(FB) När blir etniska svenskar en minoritet?

Redan i en tidig post i den tråden nämndes 2040-2050
(FB) När blir etniska svenskar en minoritet?

Citat:
Inte att de skaffar 8 barn var i alla fall, som deras föräldrar fortfarande gjorde innan de for till Sverige.
Finns det något land där man kan se sambandet bättre levnadsstandard = mer barnafödande? Det finns liksom inget incitament att föda 8 ungar när det inte finns någon risk längre att alla barnen utom ett riskerar att dö i hunger, sjukdom eller granatsplitter.
Du tror väl inte att den omställningen går på en minut. Det tar någon generation innan detta sker.
2017-10-16, 14:12
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det handlar inte om OM, det handlar om NÄR etniska svenskar blir i minoritet.
Annars var det rätt intressant att läsa ditt inlägg, alla invandare verkar bo i city kärnan av Göteborg. Här i sthlm är det tvärtom, alla invandare bor i alla förorter utanför citykärnan.
I sthlms city bor bara svenskar, Östermalm, djurgården, Kungsholmen, Vasastan, gamla stan, +
Södermalm ( där håller de dock på att placera invandrare )
I alla förorter är det pinntjockt.
Om du åker utanför Liljeholmen ( utanför Södermalm ) kan du glömma att se en svensk. OM de inte åker ut på jobb från citykärnan då.

Jag Lovar - om bara några år - sthlm faller som ett korthus.
" Var tog svenska brudar vägen "

Nja, du får nog åka ända ut till Skärholmen för att få det riktigt riktigt glest med Svenskar.

Jag tror inte du bor i Stockholm.
2017-10-16, 14:15
Medlem
Citat:

1, det vore som att plötsligt börja tro på vad en mytoman kläcker ur sig..

2, vad får dig att tro att vi kommer fortsätta att "ha det bra"... när verkligheten snarare tyder på att vi fyllt livbåten till en punkt där den håller på att sjunka..
2017-10-16, 14:19
Medlem
Necriss avatar
Citat:

Vad är det du inte förstår? Självklart förutsätter alla modeller att utvecklingen fortgår så som trenden har utvecklats. Om trenden i sig förändras enligt något mönster så förutsätter man ju även att detta mönster kommer fortsätta. Så har man alltid gjort och kommer alltid göra, det är ju det som kännetecknar en modell, varför skulle det vara annorlunda nu menar du?

Så.. svaret på din fråga är att "memen" kommer från mattematik, vilket i sig visar att det inte är en meme. Inbyggt i själva resonemanget är självklart att om saker förändras på ett sätt som inte stämmer överens med den nuvarande utvecklingen så minskar modellens kapacitet att förutsäga framtiden.

Ingen har hävdat något att, det är du som inte har förstått eller misslyckats med att höra inledningen som oftast är "om inget ändras, så är svenskarna i minoritet inom 30 år"
2017-10-16, 14:24
Medlem
I stort sätt alla i Västeuropa kommer bli minoritet i sina egna länder så småningom. Moderaterna gick nyligen ut med att ha en kontrollerad, minskad invandring som de nu ska gå till val med dock lugnade en högt uppsatt moderat vänstern att detta innebär 30.000 per år + anhöriga så med (M) i makten blir de ca. 90.000 - 120.000 per år med anhöriga.

Enda sättet för att vi svenskar inte ska hamna i minoritet är med fullständigt stängda gränser och en hel del utvisningar.
2017-10-16, 14:29
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Läs grundläggande statistik. På SCB hittar du statistik om barn. Bland 0-4-åringar så har drygt 60% föräldrar som är födda i Sverige. Kan du greppa den siffran i verkligheten, inse vad den innebär?

Man skiljer inte ut andra generationens invandrare från etniska svenskar i statistiken, men denna grupp står alltså bara för drygt 60% av barnen idag. Drygt 30% av nyfödda har nyinvandrade föräldrar.

Samtidigt är invandringen per år större än antalet barn som föds.

Det är heller inte bra att utgå från sig själv, när man ska dra slutsatser om vad som kan vara andras drivkrafter. Se t ex detta citat från en av mina favoritartiklar:

Citat:
Nu hade det alltså blivit ett problem att sitta på samma bilsäte som en kvinnlig journalist. För en person som för några år sedan inte ens bad sina böner.

Under vår tre timmar långa färd mot den azerbajdzjanska gränsen konstaterar samma tjänsteman att muslimerna håller på att ta över norra Kaukasien. Detta gäller även städer som tidigare har haft armenisk majoritet, till exempel Pjatigorsk och Mineralnye Vody.

– Armenierna har ingen chans mot oss. Vi muslimer föder fler barn och är mer krigiska till vår natur, säger tjänstemannen stolt.

Först tror jag att det är jag som missförstår honom. Men ju längre samtalet löper desto tydligare inser jag att denna tjänsteman, som är anställd av ungdomsministeriet för att bekämpa radikaliseringen bland ungdomar, har ungefär samma världsbild som vissa västerländska islamofober. Muslimerna håller på att ta över och slutmålet är ett världsomspännande kalifat. Det är uttryckligen så han uttrycker sig. Den enda skillnaden mellan tjänstemannen och islamofoberna är att han välkomnar denna utveckling.

https://www.svd.se/islamismen-kryper-in-bakvagen

Roslings lögner om att vi ska strunta i befolkningsexplosionen, har gjort mycket skada. Afrikas befolkning beräknas fördubblas på en generation, och det finns inga tecken som tyder på att det är slut där.
2017-10-16, 14:30
Medlem
Föråldrad överdriven skrämselpropaganda, ingenting annat. Här kommer två fakta som slagit sönder den där förutsägelsen:

1. Massinvandringen har upphört.
2. Invandrarna skaffar i genomsnitt färre barn än svenskarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in