Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nja, du får nog åka ända ut till Skärholmen för att få det riktigt riktigt glest med Svenskar.

Jag tror inte du bor i Stockholm.

Jag bor på Värmdö, om det är av vikt för dig.
2017-10-16, 14:54
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Etniska svenskar är redan i minoritet i dom flesta större svenska städerna så jag förstår inte riktigt vart du vill komma.
2017-10-16, 14:54
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Föråldrad överdriven skrämselpropaganda, ingenting annat. Här kommer två fakta som slagit sönder den där förutsägelsen:

1. Massinvandringen har upphört.
2. Invandrarna skaffar i genomsnitt färre barn än svenskarna.
Har du några källor till dina påstående. Annars är det svårt att bemöta dem.

Vad menar du med massinvandring? Vi ligger nu på samma siffror som 2000-2011 när det gäller antalet asylsökande. Samt att vi har en anhöriginvandring på ungefär samma siffror som antalet asylsökande.

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Nästan 80% av befolkningsökningen 2015 berodde på invandringen. En site som skriver i propagandasyfte men enda källan jag hittade snabbt.

https://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/
2017-10-16, 14:59
Medlem
Citat:
Föråldrad överdriven skrämselpropaganda, ingenting annat. Här kommer två fakta som slagit sönder den där förutsägelsen:

1. Massinvandringen har upphört.
2. Invandrarna skaffar i genomsnitt färre barn än svenskarna.

Båda dina påstående är felaktiga.
2017-10-16, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Inte att de skaffar 8 barn var i alla fall, som deras föräldrar fortfarande gjorde innan de for till Sverige.
Finns det något land där man kan se sambandet bättre levnadsstandard = mer barnafödande? Det finns liksom inget incitament att föda 8 ungar när det inte finns någon risk längre att alla barnen utom ett riskerar att dö i hunger, sjukdom eller granatsplitter.

Nä, men vi är jävligt unika här i sverige.

Efter två år med uppehållstillstånd är det enligt AF bara mellan 3-4 procent av de nyanlända med kort eller ingen utb. som sitter vid skolbänken.

De andra 96-97 ägnar sig åt nåt annat. Enligt professor Olof Åslund på institutet för arbetsmarknadspolitisk utvärdering (IFAU), finns det flera skäl till att nyanlända är skeptiska till utbildning. ett av dem är att bilden av att det lönas sig dåligt är accepterad.

Med tanke på ersättningsnivåerna (ackumulerade) för dem som inte arbetar är väl det en korrekt iakktagelse.

Att skaffa mååånga barn är nästan en förutsättning för en OK levnadsstandard för random låg/icke utbildad utomeuropeisk familj.

Finns det nåt ställe på jordklotet där man har riktigt goda förutsättningar till att föda många barn, så är det just i sverige, där vi sen 50 år haft världens lägsta barnadödlighet, samt att staten aktivt går all-in just till stora barnfamiljer..

Hade jag vart arab-blatte så hade även jag pippat 24/7. Och gärna med 3 yngre fruar. Omväxling förnöjer.
Senast redigerad av speedskater 2017-10-16 kl. 15:18.
2017-10-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Har du några källor till dina påstående. Annars är det svårt att bemöta dem.

Vad menar du med massinvandring? Vi ligger nu på samma siffror som 2000-2011 när det gäller antalet asylsökande. Samt att vi har en anhöriginvandring på ungefär samma siffror som antalet asylsökande.

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Nästan 80% av befolkningsökningen 2015 berodde på invandringen. En site som skriver i propagandasyfte men enda källan jag hittade snabbt.

https://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/
I år kommer ca 40k flyktingar/anhöriginvandrare få uppehållstillstånd i Sverige, nästa år kommer det bli betydligt färre.

De flesta flyktingar är ensamkommande som aldrig ens kommer få en flickvän, än mindre barn. De som är gifta när de kommer hit och får barn kommer inte få några barnbarn av samma anledning.
2017-10-16, 15:29
Bannlyst
Citat:
I år kommer ca 40k flyktingar/anhöriginvandrare få uppehållstillstånd i Sverige, nästa år kommer det bli betydligt färre.

De flesta flyktingar är ensamkommande som aldrig ens kommer få en flickvän, än mindre barn. De som är gifta när de kommer hit och får barn kommer inte få några barnbarn av samma anledning.

nu var du minsann en slarvolle när du läste kolumnerna... om vi istället för att cherrypicka som du nyss gjorde och bara tog dom två första kolumnerna så stämmer mycket riktigt dina siffror, men tar vi in alla kategorier så är siffran

102 000 och det bara till första okt.. (edit skall vara 98 824 stycken.)

I snitt får 11 000 (give and take) av olika anledningar uppehållstillstånd i sverige varje månad. Det är ungefär lika många som föds varje månad, därav pratar SCB om explosionsartad befolkningstillväxt i sina scenarior fram till 2025-2028.

För helåret kommer vi att komma över 130 000. Detta får väl ända anses vara ett "lugnt" år. Tror siffrorna för -18/19/20 blir mycket svettigare när den stora mängden från rekordåren 2014-15 tar över sina släktingar.

Kan tänka mig att antalet uppehållstillstånd nästa år kan överstiga 200 000, för -19 kan det handla om en kvarts miljon och samma för -20.

Åren efter tror jag det kommer lugna ner sig lite granda, pga då kickar regeländringen/omsvängningen från nov-15 in.

https://www.migrationsverket.se/download/18.4100dc0b159d67dc6146d5/1506929524658/Beviljade+uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd+2017.pdf

Vet att det låg 319 000 anknytningsärenden i pipen i mars, skulle vara intressant att se vad den siffran är nu. Hittar det faan ingenstans på deras site..
Senast redigerad av speedskater 2017-10-16 kl. 15:48.
2017-10-16, 15:34
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:

Dina siffror stämmer inte med vad Migrationsverket skriver, se mina källor. Du får gärna ange var du får dina siffror ifrån, annars svårt att bemöta.

De flesta flyktingarna är långt ifrån ensamkommande. Du bara hittar på, statistik finns att hitta på Migrationsverkets hemsida. Ensamkommande har hittills i år varit ungefär 1/20 av de totala antalet asylsökande.

Det fungerar att bara hitta på siffror för att de ska vara ett bevis för ett påstående man gör.
2017-10-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det handlar inte om OM, det handlar om NÄR etniska svenskar blir i minoritet.
Annars var det rätt intressant att läsa ditt inlägg, alla invandare verkar bo i city kärnan av Göteborg. Här i sthlm är det tvärtom, alla invandare bor i alla förorter utanför citykärnan.
I sthlms city bor bara svenskar, Östermalm, djurgården, Kungsholmen, Vasastan, gamla stan, +
Södermalm ( där håller de dock på att placera invandrare )
I alla förorter är det pinntjockt.
Om du åker utanför Liljeholmen ( utanför Södermalm ) kan du glömma att se en svensk. OM de inte åker ut på jobb från citykärnan då.

Jag Lovar - om bara några år - sthlm faller som ett korthus.
" Var tog svenska brudar vägen "

Vad är dina bevis för att invandrare alltid kommer föda mer barn än svenskar? Annars är det nämligen ett OM, inte ett NÄR.

Du e invandrare hoppas jag i övrigt? Menar. Är du svensk och din ordförståelse samt vetenskapliga förståelse ligger på denna nivå måste man ju misstänka att det inte bara är invandrare som drar ner skolresultaten.

Svenska brudar är i övrigt enklare än någonsin att få.. Om man inte är en ointelligent loser såklart. Klart man inte får tjejer om man är en idiot som inte har ens grundläggande vetenskaplig förståelse!
Senast redigerad av LucianMacAndrew 2017-10-16 kl. 15:44.
2017-10-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wied
här Svenskar i minoritet år 2050?

https://affes.wordpress.com/2010/09/05/svenskar-i-minoritet-ar-2050/

& t.ex. Tino Sanadaji

Eh.. Du kanske borde lägga affes i samma låda som kattens avföring? Det är en skitsida som gång på gång bevisar att man inte förtår statistik ens grundläggande.
2017-10-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Etniska svenskar kommer att vara i minoritet, det ser vi redan nu.
Ca 100.000 utlänningar kommer hit ( 2015 + 2016 ) undra hur många som hittills kommit i år.
ALLA vill stanna i landet.

Bara att åka ut till närmaste förort i sthlm ser du, där bor inga svenskar, bor de där är de gamla och ungarna har fått bostad på annan ort eller flyttat till sthlms city.

Tänk när alla dessa 2a generationens invandare växer upp, vad händer tror du ?
- jag måste bo kvar här i min by, Rinkeby, Husby, Akalla, Sundbyberg, Fittja, Hässelby, eller var de nu befinner sig.
Inte nog med det, vad händer när alla deras släktningar börjar välla över Sveriges gränser ?

Underbart svar.. Så efter TS beskrivit problematiken i ett sådant uttalande du nyss gjorde, argumenterar du nu på precis det sätt som TS förklarade varför det inte håller. Bravo.
2017-10-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vad är dina bevis för att invandrare alltid kommer föda mer barn än svenskar? Annars är det nämligen ett OM, inte ett NÄR.

Du e invandrare hoppas jag i övrigt? Menar. Är du svensk och din ordförståelse samt vetenskapliga förståelse ligger på denna nivå måste man ju misstänka att det inte bara är invandrare som drar ner skolresultaten.

Men läs i tråden,
Finns redan bevis - en länk som du missade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in