2017-08-27, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siddharta
Ja, det är inte mycket stake i nån av er!
Kan nån först förklara exakt vad som gör någon till etnisk svensk, och sedan förklara varför det skulle vara så tragiskt om de minskar i andel av befolkningen.

Vad är du för något? Indier?

Svenskarna härstammar från de stenåldersfolk som följde isen norrut.
2017-08-27, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Länken till SVD sidan : Texten som står där är ju ren Fakenews! i sann Trump anda!

7 år till jobb!
Kan berätta hur det går till som jag sett med egna ögon!

Somalier... familjer, analfabeter.... efter ca 2-3 år placerades dessa via AF hos Samhall där dom sedan dess går runt och städar i en större butikskedja (inga namn!) städar toaletter, plocka skräp, städa utrymmen, tömma papperskorgar etc
Hela bunten (och det är många) av dessa städare är "nyanlända" extremt många somalier. Jobben verka vara "permamenta" då dom fortfarande syns där.

I den Statistiken som blaskan hänvisar till/använder sig av ger ju intrycket av att det är riktiga jobb som dom får efter 7 år....
Sanningen är nog mera att det är statliga lönebidragsjobb i Samhall som varar för evigt för dom.
visst! det är ju kanon att dom tvingar dom jobba med detta , så inget fel i det, men snacket om att dessa någonsin får riktiga industri/privata företags jobb är bara nys... ren Ullhagen flosker om man så vill.

Deras barn lär kunna arbeta med "riktiga" jobb i Sverige.

Det stora problemet är ju dock att de finns på svensk mark eftersom man inte vill se eller höra dem, inte i de här mängderna i alla fall. Dessutom är de fientligt inställda till värdbefolkningen vars enda hemland på jorden Sverige är.
2017-08-27, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det beror på utanförskap och fattigdom men inte nödvändigtvis i Sverige.

.

Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Nej det beror inte på fattigdom att man väljer att skaffa skjutvapen och skottsäkra västar olagligt för tiotusentalskronor för att sedan mörda jämnåriga i ett hederbråk och en tjej. Det har inte ett skit med fattigdom att göra, det är en sjuk hederskultur!

Nej det är inte dålig uppfostran som ligger bakom att en ung man går fram till en kvinna och tar henne på könet. Det beror på en skev kvinnosyn, där man inte är van vid att se normala kvinnor utan endast förryckta kvinnor helt inlindade i svarta tyger. Det är en kvinnosyn som håller på att importeras till Sverige, med starka imamer som lär ut Sharia och andra 1400-tals seder.

Syrierna som bildat maffia speciellt i Södertälje har aldrig varit i utanförskap, det är hänsynslösa, maktgalna mördare som alltid fått sin vilja igenom. De frodas i Sverige med knarkhandel och mord, medan sådana som du stödjer deras verksamhet genom att prata om utanförskap.

Romer lever inte i utanförskap, det lever i sitt eget samhälle där omgivande samhälles lagar aldrig respekteras. De stjäl, luras, svinar ned, tigger och beter sig illa mot alla andra grupper. Sanningen är att ingen klarar av att leva med romer. Romerna är mästare i att skylla på andra det finns inga människor som utmålar sig som offer så mycket som romer. Det spelar ingen roll vad du gör för romer, det kommer aldrig att ändra sin livsstil ändå. - När en hjälporganisation var ute för att dela ut kläder bland hemlösa, rusar romer fram och roffar åt sig alla kläder, när de blir tillsagda kallar de personalen för rasister. När romerna tagit allt av värde, fanns inget kvar till de svenska hemlösa.

- Har du någonsin studerat ett romsk läger, så kommer du att konstatera att problemen med att det är avföring och sopor slängda överallt beror inte på avsaknad av sopkärl eller bättre platser för avföring. Det beror på att romer fullständigt skiter i att de svinar ned i sin omgivning och verkar nästan gilla att svina ned och slänga avfall i sidan om sopkärl som är tomma.

Väl talat. Den här CaseyRyBack är en invandrar-apologet som påminner om en politiker eller är en. De ursäktar och kan bara "satsa" som just politiker kan göra - med hjälp av de inbetalda skatterna - och motivera sina satsningar utifrån social ingenjörskonst. När det sedan givetvis inte fungerar skyller man ifrån sig och gärna skuldbelägger svenskarna. De här människornas insats är noll eller bara destruktiv.

Du själv har ju alldeles rätt och beskriver Sverige exakt så hemskt som det har blivit på riktigt.
2017-08-27, 09:24
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Nej det beror inte på fattigdom att man väljer att skaffa skjutvapen och skottsäkra västar olagligt för tiotusentalskronor för att sedan mörda jämnåriga i ett hederbråk och en tjej. Det har inte ett skit med fattigdom att göra, det är en sjuk hederskultur!

Nej det är inte dålig uppfostran som ligger bakom att en ung man går fram till en kvinna och tar henne på könet. Det beror på en skev kvinnosyn, där man inte är van vid att se normala kvinnor utan endast förryckta kvinnor helt inlindade i svarta tyger. Det är en kvinnosyn som håller på att importeras till Sverige, med starka imamer som lär ut Sharia och andra 1400-tals seder.

Syrierna som bildat maffia speciellt i Södertälje har aldrig varit i utanförskap, det är hänsynslösa, maktgalna mördare som alltid fått sin vilja igenom. De frodas i Sverige med knarkhandel och mord, medan sådana som du stödjer deras verksamhet genom att prata om utanförskap.

Romer lever inte i utanförskap, det lever i sitt eget samhälle där omgivande samhälles lagar aldrig respekteras. De stjäl, luras, svinar ned, tigger och beter sig illa mot alla andra grupper. Sanningen är att ingen klarar av att leva med romer. Romerna är mästare i att skylla på andra det finns inga människor som utmålar sig som offer så mycket som romer. Det spelar ingen roll vad du gör för romer, det kommer aldrig att ändra sin livsstil ändå. - När en hjälporganisation var ute för att dela ut kläder bland hemlösa, rusar romer fram och roffar åt sig alla kläder, när de blir tillsagda kallar de personalen för rasister. När romerna tagit allt av värde, fanns inget kvar till de svenska hemlösa.

- Har du någonsin studerat ett romsk läger, så kommer du att konstatera att problemen med att det är avföring och sopor slängda överallt beror inte på avsaknad av sopkärl eller bättre platser för avföring. Det beror på att romer fullständigt skiter i att de svinar ned i sin omgivning och verkar nästan gilla att svina ned och slänga avfall i sidan om sopkärl som är tomma.

Precis!! väldigt väl talat och beskrivet!!

Angående ovan av mig fetat och understrycket om Imaner : Exakt detta har börjat i min stad. Och den är ingen större stad!!
Först började det med att Iman från Malmö försökt etablera en Koranskola.
Sedan har man startat en större källaremoske där jag i samband med detta såg ett antal Imaner klädda i mellanösternkläder , långa pyjamas liknande särkar, och jättelånga skägg, var här, säkert för att "godkänna" mosken.
I samband med detta såg jag dom på gå runt staden och pratat med stadens blattekids där dom samlats i parker och torg, med största sannolikhet värvningsförsök för att dom skall gå till mosken och lära sig den rätta läran.
Som dessa Imaner såg ut , som hämtat från IS kalifat , hyser inte jag något som helst tvivel att det INTE är någon form av moderat Islam dessa Imaner kommer lära ut i dessa källaremosker.

Skrämmande utveckling!!
Och våra Idioter till politiker sitter på första parkett och tycker detta är ok!!!!
2017-10-16, 12:57
Medlem
Nihennas avatar
Varifrån kommer memen om att svenskar kommer att vara en minoritet 2045?

Jag stör mig verkligen på detta argument, för den verkar inte ta hänsyn till två faktorer;

1) Att situationen ändras. Redan nu ser vi hur det går upp som ett ljus för flera av de klassiska sjuklövernpartierna börjar. Möjligt att det bara är valfläsk, men i den här tråden spekulerar vi att det faktiskt stämmer.

2) Att invandrare fortsätter att bajsa ut sig ungar som om de inte kan göra något annat, och att svensken för alltid kommer att ligga på under 2 ungar per par. Det visar sig överallt att när människan har det bra, och man inte behöver spotta ur sig 10 ungar för att överleva, så sänks även graden barnamakande.

Varifrån kom den här memen? Tog den ens dessa två faktorer i beaktning, eller räknar den bara om vi skulle fortsätta ta in samma antal som vi gjorde 2015, år efter år?

Ju mer jag tänker, desto mindre logisk blir denna teori.
2017-10-16, 13:04
Medlem
här Svenskar i minoritet år 2050?

https://affes.wordpress.com/2010/09/05/svenskar-i-minoritet-ar-2050/

& t.ex. Tino Sanadaji
2017-10-16, 13:07
Medlem
Etniska svenskar kommer att vara i minoritet, det ser vi redan nu.
Ca 100.000 utlänningar kommer hit ( 2015 + 2016 ) undra hur många som hittills kommit i år.
ALLA vill stanna i landet.

Bara att åka ut till närmaste förort i sthlm ser du, där bor inga svenskar, bor de där är de gamla och ungarna har fått bostad på annan ort eller flyttat till sthlms city.

Tänk när alla dessa 2a generationens invandare växer upp, vad händer tror du ?
- jag måste bo kvar här i min by, Rinkeby, Husby, Akalla, Sundbyberg, Fittja, Hässelby, eller var de nu befinner sig.
Inte nog med det, vad händer när alla deras släktningar börjar välla över Sveriges gränser ?
2017-10-16, 13:08
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied
här Svenskar i minoritet år 2050?

https://affes.wordpress.com/2010/09/05/svenskar-i-minoritet-ar-2050/

& t.ex. Tino Sanadaji

Blickade lite snabbt igenom, kollar lite mer genomgående efter jobb. Men av det jag kan döma är det precis det som jag ifrågasätter. Det är ett enda OM det fortsätter som det gjort, OM det kommer ut 10 nya Ali men bara 1 Kalle, OM båda dessa situationer är statiska och inte kommer att förändras. Studien verkar inte heller ta i beaktning svenskar som flyttar till mindre ställen än de kommuner som studien har kollat upp. Jag vet inte hur det ser ut i andra delar av landet men här i Göteborg har det blivit lite trend på att flytta ut till kranskommunerna för att komma ifrån storstadsmiljön och komma till mer gröna områden.
2017-10-16, 13:14
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Etniska svenskar kommer att vara i minoritet, det ser vi redan nu.
Ca 100.000 utlänningar kommer hit ( 2015 + 2016 ) undra hur många som hittills kommit i år.
ALLA vill stanna i landet.

Bara att åka ut till närmaste förort i sthlm ser du, där bor inga svenskar, bor de där är de gamla och ungarna har fått bostad på annan ort eller flyttat till sthlms city.

Tänk när alla dessa 2a generationens invandare växer upp, vad händer tror du ?
- jag måste bo kvar här i min by, Rinkeby, Husby, Akalla, Sundbyberg, Fittja, Hässelby, eller var de nu befinner sig.
Inte nog med det, vad händer när alla deras släktningar börjar välla över Sveriges gränser ?

Inte att de skaffar 8 barn var i alla fall, som deras föräldrar fortfarande gjorde innan de for till Sverige.
Finns det något land där man kan se sambandet bättre levnadsstandard = mer barnafödande? Det finns liksom inget incitament att föda 8 ungar när det inte finns någon risk längre att alla barnen utom ett riskerar att dö i hunger, sjukdom eller granatsplitter.
Senast redigerad av Nihenna 2017-10-16 kl. 13:17.
2017-10-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Blickade lite snabbt igenom, kollar lite mer genomgående efter jobb. Men av det jag kan döma är det precis det som jag ifrågasätter. Det är ett enda OM det fortsätter som det gjort, OM det kommer ut 10 nya Ali men bara 1 Kalle, OM båda dessa situationer är statiska och inte kommer att förändras. Studien verkar inte heller ta i beaktning svenskar som flyttar till mindre ställen än de kommuner som studien har kollat upp. Jag vet inte hur det ser ut i andra delar av landet men här i Göteborg har det blivit lite trend på att flytta ut till kranskommunerna för att komma ifrån storstadsmiljön och komma till mer gröna områden.

Det handlar inte om OM, det handlar om NÄR etniska svenskar blir i minoritet.
Annars var det rätt intressant att läsa ditt inlägg, alla invandare verkar bo i city kärnan av Göteborg. Här i sthlm är det tvärtom, alla invandare bor i alla förorter utanför citykärnan.
I sthlms city bor bara svenskar, Östermalm, djurgården, Kungsholmen, Vasastan, gamla stan, +
Södermalm ( där håller de dock på att placera invandrare )
I alla förorter är det pinntjockt.
Om du åker utanför Liljeholmen ( utanför Södermalm ) kan du glömma att se en svensk. OM de inte åker ut på jobb från citykärnan då.

Jag Lovar - om bara några år - sthlm faller som ett korthus.
" Var tog svenska brudar vägen "
2017-10-16, 13:26
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det handlar inte om OM, det handlar om NÄR etniska svenskar blir i minoritet.
Annars var det rätt intressant att läsa ditt inlägg, alla invandare verkar bo i city kärnan av Göteborg. Här i sthlm är det tvärtom, alla invandare bor i alla förorter utanför citykärnan.
I sthlms city bor bara svenskar, Östermalm, djurgården, Kungsholmen, Vasastan, gamla stan, +
Södermalm ( där håller de dock på att placera invandrare )
I alla förorter är det pinntjockt.
Om du åker utanför Liljeholmen ( utanför Södermalm ) kan du glömma att se en svensk. OM de inte åker ut på jobb från citykärnan då.

Jag Lovar - om bara några år - sthlm faller som ett korthus.
" Var tog svenska brudar vägen "

Varför anser du att det handlar om när och inte om? Varför skulle invandrare vara undantagna från tesen att bättre levnadsstandard = mindre barn? O varför tror du att svenskar kommer att fortsätta föda lika lite barn som idag i all evighet?

Det är det samma här i Göteborg. Invandrare bor i förorten, däremot massbor dem inte i kranskommuner som exempelvis Lilla Edet, Kungälv, Kungsbacka, Onsala osv.
Jag skrev att det var trend att flytta till grönare områden utanför stan. Jag ska aldrig att det berodde på att invandrare bor i centrum
2017-10-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Inte att de skaffar 8 barn var i alla fall, som deras föräldrar fortfarande gjorde innan de for till Sverige.
Finns det något land där man kan se sambandet bättre levnadsstandard = mer barnafödande? Det finns liksom inget incitament att föda 8 ungar när det inte finns någon risk längre att alla barnen utom ett riskerar att dö i hunger, sjukdom eller granatsplitter.

De kanske inte skaffar sig 8 ungar, men det räcker väl med 4.

Så här är det, anar att de har 2 ungar gjorda i sitt hemland, sedan kommer de till Sverige och spottar ut sig 2 till. Nu har de 4 ungar. De får helt gratis barnbidrag och flerbarnstillägg.

De har inte mycket att göra, förutom att de måste gå på SFI eller inte vill jobba,inte kan ta vilket jobb som helst, eller deras kultur. Glöm inte att många invandare bara umgås med andra invandrare och i deras kultur är det bra med många barn. 4 per skalle.

Bättre levnadsstandard och fler barn ? JA, för många som har kulturen med sig.
Alla ungar överlever. Vården är gratis, barnadödligheten är inte hög.
Glöm inte heller att förlossningen är gratis.
Tanten överlever förlossningen, förlossningsskador går att reparera.

Till och med tanter från Somalia / kvinnlig omskärelse kan de fixa nu.

Det är extremt vanligt här i sthlms förorter att man har 3- 5 ungar.
Då sätter man i gång vid 20 års åldern och slutar omkring 35.

Utbildning ? Vad ska man med det till ? Körkort ? finns ju tunnelbana....
Lägenhet ? socc fixar bara man har ungar på släp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in