2017-10-15, 21:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/nya-fynd-i-kim-wall-utredningen-1.4708865

En liten påminnelse om vad som hänt i saken. Det finns ju hur mycket som helst nu och det är svårt att sålla.

EDIT: I artikeln står att benen låg i en påse, men de ska ha legat lösa enligt vad jag minns från dansk press. Låter det vara osagt. Svenska medier är lite opålitliga när det gäller språkförbistringarna.
Benen låg lösa och hittades innan påsen med huvudet + metallstycken återfanns. - I vart fall är det en slutsats man kan dra av vad JM sade eftersom han inte nämnde något om någon påse när det gäller benen.
Citera
2017-10-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, det vet jag inte, men vad jag vet är att i detta fallet kan PM komma med en massa förnedrande historier och KW, och då blir det mycket viktigt med dödsorsaken.

Vad jag vet, kan det bli domar på indicier, starka sådana, men polisen är nog mycket orolig för att PM kan lägga fram en ny historia, som kan stödja någon form av olycka! Om PM lyckas med det, blir han dömd för griftefridsbrott, under ett år i fängelse!!!

Whyback. Du tror visst han kommer undan med enbart griftefridsbrott om han får lov att fila på ytterligare en bortförklaring.
Han pratar just nu inte med polisen, eftersom han vet att det inte kommer funka med några förklaringar. Och jag misstänker att han inte kommer säga ett pip under nästa häktesförhandling.
Citera
2017-10-15, 21:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det finns inte en chans att han skulle frias för mord, det är bara du som tror det.
Du förtränger rättsläkarnas bevis att knivhuggen skedde innan eller i direkt anslutning till döden. Hur ska det gå ihop med ett olyckscenario? Svar: Det kan det inte.
Ge dig säger jag. Men vet samtidigt att du aldrig gör det. Du tvingas motvilligt erkänna att indicier ibland räcker för att fälla för mord. Men du tror inte riktigt på det. Om Madsen säger att allt var KWs fel, att det var hon som attackerade PM och sen kom det ett UFO som styckade henne, så kommer du tycka att det är något som måste motbevisas.
Du kan ingenting om juridik, och du skulle vara en värdelös mordutredare.

Det är i n g e n i tråden som tror att Peter kommer frias för mord. Var har du läst det?
Citera
2017-10-15, 21:59
Medlem
valleros avatar
Citat:
Har jag med en enda mening sagt att han kommer undan? Nej, det har jag inte, men har försökt varna för att PM kommer att försöka, bara det, och inget annat, läs mina citat och försök förstå!

Jag ger mig inte, om inte en dödsorsak är fastställd vid rättegången, finns det en risk att PM kan hitta en lucka att breda ut sig i, han kommer att försöka, för han älskar att stå i centrum.

PM kommer förmodligen att misslyckas, och igen, ditt trögo, har jag inte trott på att det lyckas, men flaggat det möjliga scenariot.
Försök inte. Du har i inlägg efter inlägg hävdat att så länge inte den exakta dödsorsaken kan fastställas så har PM en god chans att klara sig. Det är lika fel som det är tröttsamt.
Citera
2017-10-15, 22:00
Medlem
Citat:
Han kan komma med miljoner små historier. Det ändrar inte saken. Det enda som kommer ändra är hur RPUn utfaller. Han kommer låsas in för lång tid, antingen i finkan eller på psyk.

Det är helt uppenbart att polisen negligerar Madsens fantasier. Luckteorin och upprepade krav på konstruktion, lämnade dom utan betydelse. Hans historier har noll betydelse, förutom för vissa i tråden.

Hans ev påverkan är över, sedan länge. Tror jag, ser inget som indikerar något annat.
Citera
2017-10-15, 22:01
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I det styckmord som refererades till i artikeln hittades vävnadsrester på sågen.

Med tanke på att vävnadsrester hittats i blixtlåset på PMs overall, skrev jag KAN hittas på aktuell såg.

Jag tyckte jag var tydligt.

Jag har inte läst någonstans att polisen hittat vävnadsrester i blixtlåset på PM.s overall, det måste jag ha missat. Eftersom du är säker på det så får jag tro dig.
Citera
2017-10-15, 22:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nej, det vet jag inte, men vad jag vet är att i detta fallet kan PM komma med en massa förnedrande historier och KW, och då blir det mycket viktigt med dödsorsaken.

Vad jag vet, kan det bli domar på indicier, starka sådana, men polisen är nog mycket orolig för att PM kan lägga fram en ny historia, som kan stödja någon form av olycka! Om PM lyckas med det, blir han dömd för griftefridsbrott, under ett år i fängelse!!!
Polisen är inte ett skit orolig.
Citera
2017-10-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är helt uppenbart att polisen negligerar Madsens fantasier. Luckteorin och upprepade krav på konstruktion, lämnade dom utan betydelse. Hans historier har noll betydelse, förutom för vissa i tråden.

Hans ev påverkan är över, sedan länge. Tror jag, ser inget som indikerar något annat.

Funderar lite på hans isolering. Hur mår han därinne? Han som gärna stått som en sol med alla andra som småplaneter som cirklat kring honom. Frågar mig lite om han överhuvudtaget har någon kontakt med familjen, frugan, älskarinnan och vännerna. Jag hoppas de har självmordsövervakning på honom. Skulle verkligen inte vilja att han smet "bakvägen" innan han är dömd.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-15 kl. 22:06.
Citera
2017-10-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har inte läst någonstans att polisen hittat vävnadsrester i blixtlåset på PM.s overall, det måste jag ha missat. Eftersom du är säker på det så får jag tro dig.
He he... det var nån som inte klarade danskan. Det skulle vara overall - inte blixtlås Så du är helt rätt på det. Inget blixtlås har någonsin nämnts.
Citera
2017-10-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, allt är möjligt när det kommer till förklaringar av PM.
Ja alltså.. han kan dra till med vilka bortförklaringar som helst. Och vad som faktiskt skedde, kan vara långt ifrån allt det vi betecknar som normalt.

Citat:
Funderar lite på hans isolering. Hur mår han därinne? Han som gärna stått som en sol med alla andra som småplaneter som cirklat kring honom. Frågar mig lite om han överhuvudtaget har någon kontakt med familjen, frugan, älskarinnan och vännerna. Jag hoppas de har självmordsövervakning på honom. Skulle verkligen inte vilja att han smet "bakvägen" innan han är dömd.
Det kan nog vara rena semestern för honom, att slippa gå på högvarv hela tiden. Han kan nog vara mönsterfånge också.

Tror du han skulle försöka smita så? Känns som han inte vill missa showen och spotlighten som han vet kommer
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-10-15 kl. 22:09.
Citera
2017-10-15, 22:07
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Var har du läst det?
Tja, du behöver bara gå tillbaka till Whybacks inlägg som jag först svarade på för ca en timme sedan.
Men det orkar du inte.
Citera
2017-10-15, 22:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
He he... det var nån som inte klarade danskan. Det skulle vara overall - inte blixtlås Så du är helt rätt på det. Inget blixtlås har någonsin nämnts.

Det är inte lätt med danskan det blir lite grötigt ibland.

Vad jag kan se på PM.s overall så verkar det vara knappar jag kan givetvis ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in