Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Nej du refererade till något du inte alls vet något om, vardagen.
"Tal" --> häktningsförhandlingen där han fick och verkligen tog ordet.
Exakt det jag skriver, ibland talade Madsen till allmänheten för att höja sig själv över sina åhörare ibland talade han till folket och ville ha medlidande och uppfattas som moralisk. Han höll ett välförberett tal och sig själv i tredje person för att nå sin publik, det skall inte ses som galenskaper av en psyksjuk. Många talar till sin publik på detta vis, allt från presidenter till stora föreläsare, inget udda alls.
Sen att det var fel plats och fel tillfälle är en annan femma men att dra slutsatsen att han var helt ur gängorna och agerar mer eller mindre spöklikt psykotiskt är att dra fel slutsatser.
Vänligen lägg inte ord i min mun är du snäll!
Det jag har sagt är att JAG finner det udda om någon talar om sig själv i tredje person. Jag talar INTE om hans anförande.
Detta har jag aldrig påstått:
” ..att han var helt ur gängorna och agerar mer eller mindre spöklikt psykotiskt är att dra fel slutsatser...”
du förvränger hela tiden det jag försökt framföra. Mina åsikter, inte dina. Du verkar högst obenägen att vilja förstå vad jag skriver.
Ps det underlättar förståelsen om du försöker använda samma tempus, iaf i en och samma mening. Tack.