2017-10-15, 16:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"Strumpbyxorna" kan ha varit av typen tights/leggings, med eller utan fot, och ovanpå detta ett par kortare "skostrumpor".

Ja, det låter rimligt.
Citera
2017-10-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hur menade han att trosor/strumpbyxor kasat av Kim om han samtidigt säger att han bundit anklarna? Jag har tänkt på detta länge och postat det i början av min FB karriär men aldrig fått något svar. Det kanske finns massa info om just detta men jag har inte sett någon. Jag har såklart inte kammat igenom allt som skrivits.
Han har ju gett ett par versioner om hur han halat upp henne. En version där han band anklarna och drog upp henne upp-och-ner, en annan band han rep runt kroppen och halade upp henne. Och han HAR fått frågan i häktningsförhandling hur strumpbyxorna åkte av i samband med upphalningen. Och trosorna i samband med detta. Det enda svar som jag minns är att Madsen irriterat sa att "det får du fråga några damer". Men eftersom alla insåg redan där att han ljög så har man lämnat den frågan så vitt jag förstått.
Citera
2017-10-15, 16:03
Medlem
Citat:
Hur menade han att trosor/strumpbyxor kasat av Kim om han samtidigt säger att han bundit anklarna? Jag har tänkt på detta länge och postat det i början av min FB karriär men aldrig fått något svar. Det kanske finns massa info om just detta men jag har inte sett någon. Jag har såklart inte kammat igenom allt som skrivits.
Det var nog bara en ogenomtänkt förklaring han drog till med utan att hinna tänka. Han måste blivit överraskad av frågan.

Allt är möjligt. Han kanske till och med hade dem på sig själv och kastade upp, trodde han kastade ut, när han tog av dem.
Citera
2017-10-15, 16:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just den biten är det nog ingen som funderar på längre eftersom hans lögn om luckan är synad.
Inte fullt ut synad, dvs det som saknas är PM:s förklaring betr. hur han kunde ta fel på ett "synligt kraniebrott", åtföljt av 20 sek kramper, jämfört med en hårdare smäll mot huvudet med åtföljande störtblödning. - Det ska ju väldigt mycket till för att han nu ska komma med en 3:e version av hur KW förolyckats.
Citera
2017-10-15, 16:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Det var nog bara en ogenomtänkt förklaring han drog till med utan att hinna tänka. Han måste blivit överraskad av frågan.

Allt är möjligt. Han kanske till och med hade dem på sig själv och kastade upp, trodde han kastade ut, när han tog av dem.

Ja, allt är möjligt när det kommer till förklaringar av PM.
Citera
2017-10-15, 16:32
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det finns alltså en kniv tillgänglig här, och en fogsvans, och du/ni tror att han högg/snittade henne med sågen?

Bara för att flera stycken tror på samma dumheter innebär inte att det är korrekt.
Argumentum ad populum

Armarna är nog med största sannolikhet fulla med avvärjningsskador, från kniven dock, inte sågen.
Det kan ha börjat med att hon försökte avvärja PM med hjälp av sågen men att han fick övertaget och tog den ifrån henne. Vi får avvakta att PM slutar ljuga för att bringa klarhet i detta.
Citera
2017-10-15, 16:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"Superkändis" kan vara en överdrift. Men det är dock inte helt obefogat om Peter Madsen ser sig själv som en slags kändis och sitt namn som ett slags varumärke.

Det är en sak att bara synas i fackpress. Men han verkar ha synts flitigt i vanlig media också. Även i svensk (vanlig) media.

Då har man kommit upp lite i kändisstegen i alla fall.

Ja, han ser sig säkert som enormt viktig och känd men om det är så att han pratar om sig själv i tredje person även med sina ”vänner” ( nu har han väl inga kvar) tycker jag ändå att det är udda. Inte ens Zlatan gör väl det kan man anta. Naturligtvis vet jag inget om hur Zlatan pratar till vardags, men du fattar vad jag menar.
Citera
2017-10-15, 16:35
Bannlyst
Citat:
När jag började min ordkamp så var det med just Madsens vardagliga tredjepersons babbel. Jag hade inte läst eller hört om hans sk tal. Det handlade inte om talet. Jag antog, måske felaktigt, att han brukade prata om sig själv som Raket-Madsen i vardagen. För mig framstod det som udda. Vad menar du är sakfrågan i detta?

Tillägg: jag har ALDRIG refererat till hans tal i någon av mina poster. Jag visste inte om att han hållit ett sådant.

Om du inte kan begripa det så kan jag inte hjälpa dig. Sorry.

Nej du refererade till något du inte alls vet något om, vardagen.

"Tal" --> häktningsförhandlingen där han fick och verkligen tog ordet.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
”Raket-Madsen dog den 10 augusti om aftonen”. (Tar jag fel på datum?) det var hans egen reflexion när han ”mindes” att han slängt Kim Wall i havet efter en duns han hört. Väldigt udda och där talade han pm sig själv som någon upphöjd ikon.

Exakt det jag skriver, ibland talade Madsen till allmänheten för att höja sig själv över sina åhörare ibland talade han till folket och ville ha medlidande och uppfattas som moralisk. Han höll ett välförberett tal och sig själv i tredje person för att nå sin publik, det skall inte ses som galenskaper av en psyksjuk. Många talar till sin publik på detta vis, allt från presidenter till stora föreläsare, inget udda alls.

Sen att det var fel plats och fel tillfälle är en annan femma men att dra slutsatsen att han var helt ur gängorna och agerar mer eller mindre spöklikt psykotiskt är att dra fel slutsatser.
Citera
2017-10-15, 16:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Han bör i så fall ha hissat upp henne med fötterna före... och då kan naturligtvis ett par strumpbyxor/tights eller leggings ha tagit viss skada. - Hur som helst kan rörets väggar resp. stegen ha åstadkommit hål och friktionsskador (även på kläderna i övrigt). Det talas om "nylonstrømper" och att dessa tillsammans med både trosor och skor åkt av. Strumpbyxorna ska helt ha spruckit - och bör ha hittats söndertrasade under röret. Dessutom bör röret ha varit besudlat med blod och annat. - Det måste antas att han menat att trosor/strumpbyxor efter upphissandet av kroppen befann sig nere vid de sammanbundna fötterna - om han inte menat att han först sökt hissa upp henne utan att fötterna hölls samman. - Det kan vara detta han nu sitter och räknar på i sin cell...
Citera
2017-10-15, 16:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nej du refererade till något du inte alls vet något om, vardagen.

"Tal" --> häktningsförhandlingen där han fick och verkligen tog ordet.

Exakt det jag skriver, ibland talade Madsen till allmänheten för att höja sig själv över sina åhörare ibland talade han till folket och ville ha medlidande och uppfattas som moralisk. Han höll ett välförberett tal och sig själv i tredje person för att nå sin publik, det skall inte ses som galenskaper av en psyksjuk. Många talar till sin publik på detta vis, allt från presidenter till stora föreläsare, inget udda alls.

Sen att det var fel plats och fel tillfälle är en annan femma men att dra slutsatsen att han var helt ur gängorna och agerar mer eller mindre spöklikt psykotiskt är att dra fel slutsatser.

Vänligen lägg inte ord i min mun är du snäll!

Det jag har sagt är att JAG finner det udda om någon talar om sig själv i tredje person. Jag talar INTE om hans anförande.

Detta har jag aldrig påstått:

” ..att han var helt ur gängorna och agerar mer eller mindre spöklikt psykotiskt är att dra fel slutsatser...”

du förvränger hela tiden det jag försökt framföra. Mina åsikter, inte dina. Du verkar högst obenägen att vilja förstå vad jag skriver.

Ps det underlättar förståelsen om du försöker använda samma tempus, iaf i en och samma mening. Tack.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-10-15 kl. 16:41.
Citera
2017-10-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ja, han ser sig säkert som enormt viktig och känd men om det är så att han pratar om sig själv i tredje person även med sina ”vänner” ( nu har han väl inga kvar) tycker jag ändå att det är udda. Inte ens Zlatan gör väl det kan man anta. Naturligtvis vet jag inget om hur Zlatan pratar till vardags, men du fattar vad jag menar.
Jag vet inte om han ständigt talade om sig själv i tredje person, Madsen. Men kan det kanske vara för att distansera sig från sitt dåd? Eller enbart säga att "Raket-Madsen dog" för att epitetet Raket-Madsen de facto inte kommer existera i framtiden? Ubåtar och raketer är ju inte något han lär syssla med i framtiden. I eller utanför fängelset. Ingen vill jobba med honom efter detta, och ensam är han en nolla. Han måste ha människor med kunskap omkring sig. Och det kan vara där som "Raket-Madsen dog".
Citera
2017-10-15, 16:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Jag har också kliat mig i huvudet och tänkt på detta därför at;
Om PM har bundit rep om KW's anklar och hissat upp henne upp-och-ner, jamen då skulle
strumpbyxor och trosor ju absolut inte åka/rulla av på väg upp genom det
trånga tornet utan tvärt om, därför friktionen mot strumpbyxor/trosor från det trånga tornets
sidor går ju med stumpbyxorna/trosorna och inte emot.
Hoppas ni förstår vad jag menar det är svårt att förklara detta för mig på svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in