2017-10-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, det vet jag inte, men vad jag vet är att i detta fallet kan PM komma med en massa förnedrande historier och KW, och då blir det mycket viktigt med dödsorsaken.

Vad jag vet, kan det bli domar på indicier, starka sådana, men polisen är nog mycket orolig för att PM kan lägga fram en ny historia, som kan stödja någon form av olycka! Om PM lyckas med det, blir han dömd för griftefridsbrott, under ett år i fängelse!!!
Nej, enligt Möller är de inte ett dugg oroliga för det. De vet vad de sysslar med. Och de vet hur Madsen funkar. Han kommer inte komma undan med griftefrid. Tro mig.
Citera
2017-10-15, 19:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, jag har allt för mig att rättsläkaren kommit fram till att bröststicket kom först under det att hon var fullt vid liv. Men jag vet inte HUR. Eller så kanske mitt minne lurar mig. Det har varit många turer de här två månaderna.

Det har jag också för mig men minnet kan ju spela en spratt.

Man bör uttala sig med försiktighet eftersom några reagerar väl hetsigt på olika funderingar och påståenden. Rent av oförskämt emellanåt. Mitt lugn är en oerhörd tillgång, privat såväl som professionellt.😁
Citera
2017-10-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Som man säger på engelska; don’t get your knickers all twisted.

Du har kanske till slut förstått, att kläderna som var kvar i båten, kan ligga var som helst, efter vattenfyllning och sedan vatten tömning!? Om inte, you are twisted!
Citera
2017-10-15, 19:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det vet jag mycket väl, mitt inlägg var mera för att påpeka hur PM's förklaring/lögn
helt och hållet är utan logik.

Och ändå kan det finnas viss chans/risk att det räcker för att han ska undgå morddom. Om inte åklagaren lyckas sätta ihop en riktigt övertygande indiciekedja ifall de nu inte skulle lyckas fastställa dödsorsak.

Jag tror inte det finns som rekvisit för mord/dråp i Danmark att GM nödvändigtvis ska vara lögnaktig, ologisk, arrogant och kanske inte särskilt snygg. Det spelar alltså mindre roll om han är allt detta.
Det kanske heller inte är större skillnad på att se våldsfilmer som är spelfilmer eller "äkta" mordfilmer (räknas journalfilmer från krig?). Väldigt många har någon period som de fascineras av kanske skräckfilmer med inslag av grovt våld, oftast kring tonåren om jag ska se på min egen umgängeskrets, och extremt väldigt få är ändå våldsamma.
Citera
2017-10-15, 20:03
Medlem
Citat:
Nej, enligt Möller är de inte ett dugg oroliga för det. De vet vad de sysslar med. Och de vet hur Madsen funkar. Han kommer inte komma undan med griftefrid. Tro mig.

Nu blev du nog skyldig mig och kanske andra en KÄLLA på att Möller uttalat det! Ser fram emot ett statment där Möller säger att han/de har full koll!

Källa nummer 2 som behövs, vad vet polisen om hur PM fungerar/funkar???

Leverera KÄLLOR, eller knip igen!
Citera
2017-10-15, 20:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Du har kanske till slut förstått, att kläderna som var kvar i båten, kan ligga var som helst, efter vattenfyllning och sedan vatten tömning!? Om inte, you are twisted!

Till slut? Jag har inte någonstans påstått motsatsen. Citera mig gärna om du hävdar motsatsen.

Det du citerade längre upp på sidan var jag som citerade Vekruset som upprepat många gånger om att dessa två plagg låg långt ifrån varandra. Texten jag skrev och som du citerade var ett svar på Vekrusets post.

Jag har inte alls pratat om kläderna tidigare utan skrev endast om trosor/strumpbyxor för att höra vad madsen svarat osv ren nyfikenhet.

Lugna ner dig lite.
Citera
2017-10-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och ändå kan det finnas viss chans/risk att det räcker för att han ska undgå morddom. Om inte åklagaren lyckas sätta ihop en riktigt övertygande indiciekedja ifall de nu inte skulle lyckas fastställa dödsorsak.

Jag tror inte det finns som rekvisit för mord/dråp i Danmark att GM nödvändigtvis ska vara lögnaktig, ologisk, arrogant och kanske inte särskilt snygg. Det spelar alltså mindre roll om han är allt detta.
Det kanske heller inte är större skillnad på att se våldsfilmer som är spelfilmer eller "äkta" mordfilmer (räknas journalfilmer från krig?). Väldigt många har någon period som de fascineras av kanske skräckfilmer med inslag av grovt våld, oftast kring tonåren om jag ska se på min egen umgängeskrets, och extremt väldigt få är ändå våldsamma.

He he. Om de bara har det VI vet så är det en ganska övertygande händelsekedja. Men de vet mycket mer än media och vi. Så det är nog inte några direkt höga odds på att Madsen får skaka galler i många år framåt. Detta är inte en bok med överraskande slut där man tror att den uppenbara mördaren hänger med hela boken och plötsligt kommer en tvist och ... oj!, shit, det var butlern. Det kommer inte hända här. Alla VET vem som är mördaren och torteraren här. Det behövs inte "sätta ihop" något övertygande. Hela händelseförloppet är övertygande. Nu är det finlir kvar . Och en RPU som Madsen genomgår.
Citera
2017-10-15, 20:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
Jag kan omöjligt läsa igenom alla inlägg sedan jag läste här sist, mer än 1000 inlägg. En tanke slog mig. Det har sagts att M hade snuskiga, grymma filer i sin dator. Var har han fått dem ifrån? Är det möjligt att han själv skickat bidrag till källan? Mannen är en sadistisk psykopat med behov av bekräftelse, det skulle inte förvåna om han filmat hela förloppet, torterat ihjäl och skändat Kims kropp för att ta poäng på en snusksajt. Må han brinna i helvetet.

Peter menar att det är någon praktikant som haft tillgång till datorn. Vet inte om han nekade helt eller hur han sade, men han verkade skylla ifrån sig.
Citera
2017-10-15, 20:11
Medlem
Citat:
Nja, jag har allt för mig att rättsläkaren kommit fram till att bröststicket kom först under det att hon var fullt vid liv. Men jag vet inte HUR. Eller så kanske mitt minne lurar mig. Det har varit många turer de här två månaderna.

Du analyserar utgående från den klena information vi har. Vad är det som motsäger att hon fick ett antal stick i armarna först, sedan ett i halsen, som sedan inte syns pga av styckningen? Om en massa andra varianter.....

Du går efter begränsade fakta, det kan hålla, men det är också en stor risk att det blir fel...
Citera
2017-10-15, 20:13
Medlem
Docklands avatar
Finns obduktionsrapporten att läsa någonstans? Dansk media verkar ha läst den, men den är väl inte publik? Eller är det bara refererat från polisens sida?
Citera
2017-10-15, 20:14
Medlem
Citat:
Nu blev du nog skyldig mig och kanske andra en KÄLLA på att Möller uttalat det! Ser fram emot ett statment där Möller säger att han/de har full koll!

Källa nummer 2 som behövs, vad vet polisen om hur PM fungerar/funkar???

Leverera KÄLLOR, eller knip igen!
Möller sa att de inte är ett spår oroliga för Madsens eventuella nya historier. Det berättade han på en presskonferens när han blev tillfrågad om Madsens tillgång till media. Och du får leta reda på det själv. Trodde de flesta hade sett presskonferenserna vid det här laget.

Vad då knip igen? Har du inte fått nåt på länge eller varför är du så aggressiv? Leverera källor - läs på själv istället. Inhämta lite kunskap, istället för att sitta och vråla på andra. Jag lämnar källa när jag har möjlighet men inte för att DU säger det. Om du inte tror mig så kan du leta fram de fem senaste framträdande live, som Möller gjort så lär du hitta det.
Citera
2017-10-15, 20:18
Medlem
Citat:
Du analyserar utgående från den klena information vi har. Vad är det som motsäger att hon fick ett antal stick i armarna först, sedan ett i halsen, som sedan inte syns pga av styckningen? Om en massa andra varianter.....

Du går efter begränsade fakta, det kan hålla, men det är också en stor risk att det blir fel...
Jag har läst varenda artikel som skrivits. Och jag har ett bra minne. Den klena infon får du stå för själv. Har man lite läskunnighet, både i danska och svenska, så kan man vaska ut väldigt mycket. Så ta det lugnt. Du kommer dra på dig både högt blodtryck, stroke och infarkt om du inte lugnar ner dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in