Citat:
Ursprungligen postat av
Freetch
Jag behöver ingen vetenskaplig forskning med oändliga ekvationer för att förklara mina sinnen. Jag ser en sten falla, jag känner tyngden och formen i stenen och drar själv slutsatsen i att stenen väger mer än luften alltså kommer den åka ner. Att man hela tiden skall söka mattematisk förklaring och inte bara utgå från den simpla logiken om saker gör det svårare att acceptera. Gravitation ser man ej, känner man ej och har aldrig kunnat bekräftas men du väljer att tro på det ? Min uppgift är inte att ge dig svaren. Däremot önskar jag bara placera ett frö någonstans och hoppas på att man vattnar rätt och låter växa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Freetch
Utav er som argumenterar för en rund jord, har ni kollat vad FE erbjuder ?
Ja jag har kollat vad FE har att erbjuda och FE kan inte förklara mina observationer, jag tycker av den anledningen att FE är trams. Att du inte vill ha svar på varför stenar faller kan jag acceptera men det var inte det du frågade. Jag å andra sidan vill veta saker och där har FE ingenting att erbjuda.
För övrigt har du jättefel med ditt påstående om vi aldrig har kunnat bekräfta gravitation. Vi har genom observation bekräftat gravitation miljarders miljarder gånger. Till och med du har bekräftat gravitation tusentals gånger, det du kallar tyngd är i själva verket din observation av gravitation. Att du väljer att kalla kraften för "ned är ned" gör ingen som helst skillnad, oavsett vad du kallar kraften så är din observation av tyngd en bekräftelse på det vi andra kallar gravitation.
Och hur man kan påstå att man inte känner av gravitation är helt obegripligt. Trycket du känner på dina fotsulor när du står upp är din upplevelse av gravitation. Testa ska du få se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Freetch
jag känner tyngden o
För övrigt är tyngd en effekt av gravitationen. Utan gravitation är saker tyngdlösa.
FE:are kan inte ens förklara något så enkelt som tyngd.