Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Det ska alltid höja ett ögonbryn.
Att Madsen talar mycket i tredje person kan bero på att han växte upp med en åldrig pappa, född på 1800-talet. När min mormor levde talade hennes barn och barnbarn till henne i tredje person!
Vi har levt i en tid där allt förändrats väldigt snabbt. När jag började skolan var det många lärare man inte fick säga du till. Jag minns en lärare på universitetet som tilltalade studenter med, typ: om kandidaten vill något, så kan kandidaten...
Det jag menar i belysning av dina tidigare inlägg, så är detta så ofattbart för det blir för enkelt att förklara detta illdåd med taskig barndom, slag mot huvudet, och allt annat som drabbat Madsen i livet.
Associationen med en såg på Jula, är klockren. Jag tänker på alla banala saker som sågar, knivar, verktyg, buntband, silvertejp, sopsäckar m.m. som jag har i källaren, att det är något helt annat för en mördare än vad det är för oss. Då ryser man, och inser att det finns människor med en sådan obegriplig ondska, som kan göra vem som helst till offer utan någon som helst provokation från brottsoffret.