Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag kan erkänna att jag får reda på många nya saker i dessa trådar där vi följer brott. Jag visste inte om dessa förträffliga hundar med sina förträffliga tränare. De finns ju inte i Danmark.
Det har hänt så mycket nytt de sista åren med hur polisen jobbar och hur tekniken utvecklats till att hitta och bearbeta det minsta lilla spår, att det är omöjligt att veta allt, om man har mord i sinnet och planerar ett brott.
För Madsen var det omöjligt att förutse bärgningen av U-båten och denna gigantiska sökinsats. Den förra U-båten han hade sänkt, bärgades inte!
Detta med likhundar och över vatten, är inte så himla gammalt om jag förstått det rätt.
Kanske max 20-30år, för mig jag sett ett program om detta.
Där man letade efter ett lik man visste fanns i vattnet, men inte vart.
Så man tog med sig hunden på vinst och förlust, men hunden markerade när man åkte över ett visst ställe.
Så man beslöt sig dyka, för mig djupet där var 30m.
Och givetvis hitta man ett lik där nere.
Ska man sänka lik i vatten, får man vara jävligt säker på att ingen vet vart.
Här hade man i alla fall en referens, och då var det bara tiden som avgjorde och inte att dom skulle hitta nått.
Om man antar att hela resan var för mörda, så valde han sämsta möjliga offer.
Och den publicitet de hade, så var ju det dömt och misslyckas känns det som.
Och sen efter han kom in och utan Kim, så plockades det upp till en osannolik nivå.
Kanske han börja här, men är nog ingen omöjlighet att det finns mer begravet som han dödat.