Det är flera i tråden som tror att polisen måste kunna "bevis" att Kim mördats och hur det i så fall ska ha skett.
Det är naturligtvis inte sant, i vart fall inte enligt svensk rätspraxis. Det åklagaren måste visa är att det är bortom rimligt tvivel att Madsen mördat Kim. Det innebär, att det inte finns någon annan rimlig förklaring som alternativ till åklagarens beskrivning av det som skett.
I just detta fall vet vi att det var två personer som åkte ut med en Ubåt som försvann och kom tillbaka med endast en person Den som kom tillbaka har lämnat ett antal olika förklaringar till vad som skett. dessa har visat sig lögnaktiga. Det innebär i sin tur att den personen måste tillskrivas en låg trovärdighet. Madsen inser det och håller numera käften.
Jag kan svårligen tänka mig att Kim drabbats av akut sjukdom med döden som följd och att Madsen passar på att skända liket. Jag kan svårligen tänka mig en förklaring som är trovärdigare än att Madsen mördat torterat och skändat Kim. Men jag är naturligtvis öppen för att höra RIMLIGA alternativa förklaringar. Hittills har jag inte sett någon.
Det finn en intervju med Fredrik Wersäll i expressen där han resonerar en del över detta:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/svea-hovratts-president-om-poliskrisen/