2017-10-15, 01:14
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Kan du ge mig ett endaste exempel på någon som förlorat sitt jobb, eller vänner för den delen, pga att de sade sig rösta på Sd?
Tack på förhand!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/uteslots-fran-facket-for-att-han-ar-sverigdemokrat

http://www.lt.se/stockholm/sodertalje/fackets-krav-lamna-sd-eller-lamna-facket

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/12/16/markus-uvell-far-sparken-efter-sd-umgange/
2017-10-15, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Är du helt bäng? Du tvivlar alltså på att sd röstare har fått sparken, eller att sd-röstare har förlorat vänner? Vem försöker du lura egentligen? Här har du ett exempel på det förstnämnda, och det sistnämnda har jag själv råkat ut för.
Och det har inget att göra med dina nazistiska sympatier?
2017-10-15, 02:42
Medlem
Många här tycks ha glömt att SD är och kommer alltid vara ett missnöjesparti. Moderaterna lägger om sin politik och likaså sossarna, därför går väljare tillbaka. Kvar blir de som inte litar på sina gamla partier öht. Det är dock långtifrån alla som är så oförlåtande och konsekventa. SD kommer växa i nästa val men jag tror inte man kliver över 20% utan hamnar mellan 15-18%. Kyrkovalet var bara en liten fingervisning.
2017-10-15, 02:56
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Många här tycks ha glömt att SD är och kommer alltid vara ett missnöjesparti. Moderaterna lägger om sin politik och likaså sossarna, därför går väljare tillbaka. Kvar blir de som inte litar på sina gamla partier öht. Det är dock långtifrån alla som är så oförlåtande och konsekventa. SD kommer växa i nästa val men jag tror inte man kliver över 20% utan hamnar mellan 15-18%. Kyrkovalet var bara en liten fingervisning.

Ja det ska bli intressant att se. Jag tror att man när väl har tagit steget och röstar SD så krävs det lite mer än en dvärg till partiledare för att ändra någonting. Jättebra att M har sjukdomsinsikt och återgår till en mer sansad politik men skadan de har orsakat är påtaglig och kommer ta decennier att reparera.

Jag litar inte ett dugg på M och S. De är vänsterliberala tomtar som är opålitliga. SD är inget drömparti men det minst svenskfientliga. Sverige måste se om sitt eget hus, värna sjuka och rättsstaten. Jag är inte så intresserad av att afghaner och somalier ska ta våra resurser för att få ett bättre liv.
2017-10-15, 04:26
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja det ska bli intressant att se. Jag tror att man när väl har tagit steget och röstar SD så krävs det lite mer än en dvärg till partiledare för att ändra någonting. Jättebra att M har sjukdomsinsikt och återgår till en mer sansad politik men skadan de har orsakat är påtaglig och kommer ta decennier att reparera.

Jag litar inte ett dugg på M och S.De är vänsterliberala tomtar som är opålitliga. SD är inget drömparti men det minst svenskfientliga. Sverige måste se om sitt eget hus, värna sjuka och rättsstaten. Jag är inte så intresserad av att afghaner och somalier ska ta våra resurser för att få ett bättre liv.

Dessa två meningar sammanfattar situationen utmärkt. Det handlar om brist på förtroende och alternativ. SD behöver inte vara ett fantastiskt parti, det räcker med att vara det minst dåliga alternativet. SIFO är opålitliga när det gäller verkliga siffror för SD, men det är fullt möjligt att SD minskat något, men de ligger avgjort över 20%. Moderaterna gjorde sig av med AKB, deras sämsta partiledare i modern tid, och det finns de som vill belöna detta när SIFO ringer. Det är dock långt till valet och det är betydligt svårare att bygga upp ett förtroende än att förlora det. Öppna era hjärtan-politiken är lika mycket historia som DÖ, men personerna som drev igenom eländet är kvar och folk inser att dessa talar med kluven tunga och då finns bara SD som verkligt alternativ. Alla partier utom Mp, V och C har börjat tillämpa SD-politik och SD själva har inte flyttat fram sina positioner och ställt saker på sin spets, vilket missgynnar dem, men eftersom det inte finns något alternativ stannar väljarna hos SD.
2017-10-15, 07:11
Medlem
Jag har skrivit flera inlägg här där jag har sagt att SD inte växer längre, och att partiet i bästa fall kan uppnå 20% i nästa val.

Anledningarna till att SD inte växer utan tvärtom minskar är nog flera.

1) Partier som liknar SD i Västeuropa har gått sämre än förväntat på senare tid. Det påverkar SD.

2) Flyktingströmmen är inte lika akut längre.

3) Jimmy Åkesson verkar lite trött.

4) Efter att Ulf Kristerssons blev ny partiledare i moderaterna, så kommer ganska många SD-anhängare att gå över till M. Moderaterna företräder någorlunda samma politik som SD, men M är inte ett pestsmittat parti, och med Kristersson vid rodret kan moderaterna kanske till och med genomföra en del av de saker som står på SD:s önskelista.

5) En del hårdföra tidigare SD-anhängare kanske har blivit så besvikna att de antingen har lagt sig på soffan eller planerar att rösta på NMR.
2017-10-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag har skrivit flera inlägg här där jag har sagt att SD inte växer längre, och att partiet i bästa fall kan uppnå 20% i nästa val.

Anledningarna till att SD inte växer utan tvärtom minskar är nog flera.

1) Partier som liknar SD i Västeuropa har gått sämre än förväntat på senare tid. Det påverkar SD.

2) Flyktingströmmen är inte lika akut längre.

3) Jimmy Åkesson verkar lite trött.

4) Efter att Ulf Kristerssons blev ny partiledare i moderaterna, så kommer ganska många SD-anhängare att gå över till M. Moderaterna företräder någorlunda samma politik som SD, men M är inte ett pestsmittat parti, och med Kristersson vid rodret kan moderaterna kanske till och med genomföra en del av de saker som står på SD:s önskelista.

5) En del hårdföra tidigare SD-anhängare kanske har blivit så besvikna att de antingen har lagt sig på soffan eller planerar att rösta på NMR.
Jag tror faktiskt att är runt 2 procent som har lämnat SD jag skulle gissa att sd ligger på 25% nu. Men problemet med flyktingströmen är inte bara att det kommer massa mäniskor hit utan att dom stanar här och gör brott och sånt och det kommer märkas av mycket nästa år. Sen så tar man in fortfarande 12000 per vecka gå in på migrationsverckets hemsida så får du se själv. Sen är det massa batikhäxor som röstar på S och nu har S sakt att dom sänker imigrationen och dom är inte så specielt smarta så dom fattar inte att det fortfarande kommer väldigt mycket mäniskor så då springer dom till V. Gamla S väljare går inte tillbacks till S från SD för dom som har gjort det gjorde det i början av 2016. Föra året visade intstituten att SD sänktes till 17% och sånna levlar och sen gick upp till 21 och så fortsatte det så.
2017-10-15, 08:45
Bannlyst
SDs ras bero på JÅ och MK. Pk-fjanten och Expo-pojken. Sen har vi hela sionistköret som många börjar tröttna på också. Nu går många över till NMR istället.
2017-10-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
SDs ras bero på JÅ och MK. Pk-fjanten och Expo-pojken. Sen har vi hela sionistköret som många börjar tröttna på också. Nu går många över till NMR istället.
Nja inte så många skulle bara säga att det är typ 0,7% som gör det eller något sånt.
2017-10-15, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Nja inte så många skulle bara säga att det är typ 0,7% som gör det eller något sånt.
NMR eller soffan då. Besvikna SDare går knappast över till moderaterna bara för att dom kastat fram en ny hobbit som morrar lika högt som Bildt.
2017-10-15, 09:05
Medlem
SD rasar i den senaste opinionsmätningen från SIFO med 2,8%. Det här är Hanna Wigh-effekten. Nu måste SD svara på frågan: Är SD en manschauvinistisk herrklubb eller är även kvinnor välkomna i SD?
2017-10-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
NMR eller soffan då. Besvikna SDare går knappast över till moderaterna bara för att dom kastat fram en ny hobbit som morrar lika högt som Bildt.
Instituten är väldigt dåliga på mäta SD nu skulle jag säga då menar jag alla. Jag tror att det kan också gå 0,7% till M för att M ar fjäskat men inte mer sen tror jag att det att dom flesta går till så att säga soffan men dom och dom som röstar på M istället för SD nu kommer komma tillbacks nästa år eller tidigare. Jag tycker att det är konstigt att instituten påpekar att S växer för det gör dom inte dom minskar lite jag tror att S hamnar på 22-23% i slutändan för batikhäxorna har migrerat från S till V nu för att s fjäskar om att dom är hårdare. Dom som har gått tlillbacks till S har gjort det 2016.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in