Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Den länk jag postade var korrekt, den var från en direkt rapportering från Tingsrätten den 3 Oktober, men länken fungerar inte längre.
Nej, länken i ditt inlägg är förkortad (ekstrabladet.dk/112/kim-walls
...derliv/6853285), verkar ha kopierats från ett annat inlägg där den bara visats förkortad.
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och detta som du skriver vet jag inte var du får ifrån, jag hittar det inte i den länk du angav:
"och invänder att sticken inte måste vara i sig sexuella handlingar: De skulle kunna vara, om än aldrig så tätt inpå en egentligen sexuell penetrering, Madsens försök att underlätta sköljning & upplösning av det underliv han nyss besudlat med egna kroppsvätskor."
Självfallet kommer inte det från din länken, det är ju vad jag skrivit. I citatet utelämnar du subjektet “jag”.
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och här mina tankar angående möjlig förklaring på PM's fruktansvärda skändning
av Kim Wall's torso och kön:
De 10 knivstick omkring ofrets kön och de 4 knivsticken i ofrets kön, kan mycket väl vara en ersättning för fysisk penetration. Man ser ibland just denna form form för alternativ penetration vid sadistiska sexuella övergrepp och/eller mord. Det kallas piquerism
Piquerism :
The preference to use a knife for mutilating a victim beyond what is necessary to kill is called piquerism. The killer expresses his sexuality by penetration the victim with a knife.
Jag vet och syftade på just sådana sammanhang (“Knivsticken är del &/eller följd av sexuell handling” som jag redan upprepat för mormoranna
här), men undvek termen piquerism eftersom den förutsätter sexuell essens, liksom åklagaren i ett [lösryckt] stycke där det mekaniska räcker – vilket var min poäng.