2017-10-15, 01:50
Medlem
trngws avatar
Det är utomordentligt märkligt hur trångsynta vissa är i tråden, som bara vägrar ser till all den fakta som kommit fram i saken.
Ta bara en sådan sak som att PM informerade polisen om att KW var död långt innan kroppen hittades. Lägg sedan till all teknisk bevisning som knyter PM till mordplatsen, mordoffret, och mordvapnet. Fyll på med det faktum att PM bevisligen ljugit om hur KW dog. Vilket han inte skulle gjort om hon dog av en olycka. Så även om man hittar på en tredje person som skulle påstås hållit i mordvapnet, så har PM varit införstådd och delaktig och kommer dömas för mord. Allt annat är redan uteslutet och sen exakta dödsorsaken är mindre viktig ur just du perspektivet då nödvändiga bevis redan finns.

Att jämföra med Mats Alm går inte alls eftersom det inte fanns tillstymmelse till samma mängd tekniska bevis i det fallet.
Citera
2017-10-15, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpit
Du antar att frågan är ställd.
Du antar att han svarat med trolig förklaring
Du påstår att en fogsvans är en all-roundsåg. En fogsvans är en specialsåg för att kapa trä tvärs fibrerna, och såga skivmaterial. Inte ens en rocket science skulle få för sig att såga metall med så stora tänder.
Men ben, kött, brosk och senor går fint.

Det beror på vilka sågtänder. Om du googlar ser du att de finns med alla storlekar på tänder.
Jag har sågat i mjuk metall med fogsvans. Ibland får man improvisera och den kallas all- round- såg.
En billig såg.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-15 kl. 01:59.
Citera
2017-10-15, 01:52
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och hur tänker du då när du läser att Peter Madsen gav Kim Wall:
"10 knivstick på det yttre könsområdet och fyra knivstick i könsorganen "?:

Så här tillrättavisar åklagaren försvararen i Københavns Tingsrätt den 3 oktober, det är från direkt repportering :

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls...derliv/6853285

16:14
- Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene. Hvis det ikke er seksuelt, så ved jeg ikke, siger han.

Översatt till svenska:

16:14
- Jag vill säga att hon (försvararen) också snedvrider frågan om en sexuell motiv när det omkring dödstidpunkten tillfogats 10 knivstick på det yttre könsområdet och fyra knivstick i könsorganen . Om det inte är sexuellt, vet jag inte, säger han (åklagaren)
Korrekt länk: http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-lig-havde-stik-i-bryst-og-underliv/6853285

“Om det inte är sexuellt, så vet jag inte [vad som skulle vara det].” antar jag åklagaren menar, och invänder att sticken inte måste vara i sig sexuella handlingar: De skulle kunna vara, om än aldrig så tätt inpå en egentligen sexuell penetrering, Madsens försök att underlätta sköljning & upplösning av det underliv han nyss besudlat med egna kroppsvätskor.

Detta alltså menat uteslutande apropå åklagarens ord. Knivsticken är del &/eller följd av sexuell handling, och Madsen ett kräk som inte förtjänar uppmärksamheten av någons hat utan bäst ändar genom att på plant golv snubbla för egen fot och slå i huvudet.
Citera
2017-10-15, 01:54
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är utomordentligt märkligt hur trångsynta vissa är i tråden, som bara vägrar ser till all den fakta som kommit fram i saken.
Ta bara en sådan sak som att PM informerade polisen om att KW var död långt innan kroppen hittades. Lägg sedan till all teknisk bevisning som knyter PM till mordplatsen, mordoffret, och mordvapnet. Fyll på med det faktum att PM bevisligen ljugit om hur KW dog. Vilket han inte skulle gjort om hon dog av en olycka. Så även om man hittar på en tredje person som skulle påstås hållit i mordvapnet, så har PM varit införstådd och delaktig och kommer dömas för mord. Allt annat är redan uteslutet och sen exakta dödsorsaken är mindre viktig ur just du perspektivet då nödvändiga bevis redan finns.

Att jämföra med Mats Alm går inte alls eftersom det inte fanns tillstymmelse till samma mängd tekniska bevis i det fallet.

Vilket mordvapen?
Citera
2017-10-15, 01:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ta bara en sådan sak som att PM informerade polisen om att KW var död långt innan kroppen hittades. Lägg sedan till all teknisk bevisning som knyter PM till mordplatsen, mordoffret, och mordvapnet.Fyll på med det faktum att PM bevisligen ljugit om hur KW dog. Vilket han inte skulle gjort om hon dog av en olycka. Så även om man hittar på en tredje person som skulle påstås hållit i mordvapnet, så har PM varit införstådd och delaktig och kommer dömas för mord. Allt annat är redan uteslutet och sen exakta dödsorsaken är mindre viktig ur just du perspektivet då nödvändiga bevis redan finns.

Men vilket jävla skitsnack, du måst ju för fasen ha analklåda i truten. Det är väl så att det är ganska antagligt att han dödat henne men man kan inte förutsätta det som man ska bevisa i rättegången.
Citera
2017-10-15, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han trodde han skulle komma undan, helt klart. För varje steg han tar där så tänker han förmodligen - "yes, jag gjorde det". Och helt plötsligt, poff, så var den sagan slut. Precis innan han sätter sig i polisbilen, vänder han sig mot den svarta bilen som står jämsides och verkar tro han ska åka med den. Var det en taxi eller vad? Under hela filmningen av tv2 så framstår han helt och hållet adekvat i talet, till och med ler och småskrattar vid ett tillfälle. Dock avslöjar kroppsspråket honom när han kommer fram till poliserna. Där krymper han, tittar ner och åt sidorna, stel, krökt framåt, och håller om vattenflaskan med knäppta händer. Ser så komiskt ut.
Hur är det möjligt att han kunde göra denna uppvisning samtidigt fullsmetad med blod, vävnadsrester, hår, fettvävnad och benavskrap från Kim?

Du är bra, noterade du också konstapelns blick när han dricker ur flaskan vid helikoptern, dom vet redan där att något allvarligt hänt. Det syns på hur konstapeln synar madsen när han dricker vatten. Han är avslöjad så fort han går iland.
Citera
2017-10-15, 02:12
Medlem
mormorannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Korrekt länk: http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-lig-havde-stik-i-bryst-og-underliv/6853285

“Om det inte är sexuellt, så vet jag inte [vad som skulle vara det].” antar jag åklagaren menar, och invänder att sticken inte måste vara i sig sexuella handlingar: De skulle kunna vara, om än aldrig så tätt inpå en egentligen sexuell penetrering, Madsens försök att underlätta sköljning & upplösning av det underliv han nyss besudlat med egna kroppsvätskor.

Detta alltså menat uteslutande apropå åklagarens ord. Knivsticken är del &/eller följd av sexuell handling, och Madsen ett kräk som inte förtjänar uppmärksamheten av någons hat utan bäst ändar genom att på plant golv snubbla för egen fot och slå i huvudet.

Han behöver ju inte haft snoppen i närheten av henne ens, själva huggandet kan ju varit det sexuella/upphetsande (motsvarande penetrering för en normalfuntad man) för honom. Dvs han penetrerade henne med kniv isf för snopp = knivsticken i sig kan ha varit den sexuella handlingen. Menar inte att det inte är som du spekulerade i, säger bara att det inte behöver vara som du säger.
Citera
2017-10-15, 02:19
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormoranna
Han behöver ju inte haft snoppen i närheten av henne ens, själva huggandet kan ju varit det sexuella/upphetsande (motsvarande penetrering för en normalfuntad man) för honom. Dvs han penetrerade henne med kniv isf för snopp = knivsticken i sig kan ha varit den sexuella handlingen. Menar inte att det inte är som du spekulerade i, säger bara att det inte behöver vara som du säger.
Visst, t&m som enda del av sexuell handling.
Citera
2017-10-15, 02:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Den länk jag postade var korrekt, den var från en direkt rapportering från Tingsrätten den 3 Oktober, men länken fungerar inte längre.

Och detta som du skriver vet jag inte var du får ifrån, jag hittar det inte i den länk du angav:

"och invänder att sticken inte måste vara i sig sexuella handlingar: De skulle kunna vara, om än aldrig så tätt inpå en egentligen sexuell penetrering, Madsens försök att underlätta sköljning & upplösning av det underliv han nyss besudlat med egna kroppsvätskor."

Och här mina tankar angående möjlig förklaring på PM's fruktansvärda skändning
av Kim Wall's torso och kön:

De 10 knivstick omkring ofrets kön och de 4 knivsticken i ofrets kön, kan mycket väl vara en ersättning för fysisk penetration. Man ser ibland just denna form form för alternativ penetration vid sadistiska sexuella övergrepp och/eller mord. Det kallas piquerism

Piquerism :
The preference to use a knife for mutilating a victim beyond what is necessary to kill is called piquerism. The killer expresses his sexuality by penetration the victim with a knife.
Citera
2017-10-15, 03:06
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Den länk jag postade var korrekt, den var från en direkt rapportering från Tingsrätten den 3 Oktober, men länken fungerar inte längre.
Nej, länken i ditt inlägg är förkortad (ekstrabladet.dk/112/kim-walls...derliv/6853285), verkar ha kopierats från ett annat inlägg där den bara visats förkortad.
Citat:
Och detta som du skriver vet jag inte var du får ifrån, jag hittar det inte i den länk du angav:

"och invänder att sticken inte måste vara i sig sexuella handlingar: De skulle kunna vara, om än aldrig så tätt inpå en egentligen sexuell penetrering, Madsens försök att underlätta sköljning & upplösning av det underliv han nyss besudlat med egna kroppsvätskor."
Självfallet kommer inte det från din länken, det är ju vad jag skrivit. I citatet utelämnar du subjektet “jag”.
Citat:
Och här mina tankar angående möjlig förklaring på PM's fruktansvärda skändning
av Kim Wall's torso och kön:

De 10 knivstick omkring ofrets kön och de 4 knivsticken i ofrets kön, kan mycket väl vara en ersättning för fysisk penetration. Man ser ibland just denna form form för alternativ penetration vid sadistiska sexuella övergrepp och/eller mord. Det kallas piquerism

Piquerism :
The preference to use a knife for mutilating a victim beyond what is necessary to kill is called piquerism. The killer expresses his sexuality by penetration the victim with a knife.
Jag vet och syftade på just sådana sammanhang (“Knivsticken är del &/eller följd av sexuell handling” som jag redan upprepat för mormoranna här), men undvek termen piquerism eftersom den förutsätter sexuell essens, liksom åklagaren i ett [lösryckt] stycke där det mekaniska räcker – vilket var min poäng.
Citera
2017-10-15, 04:02
Medlem
mormorannas avatar
Citat:
Visst, t&m som enda del av sexuell handling.

Jag vet för det första inte vad t&m står för, och vet inte heller vad som varit del av den, till synes, sexuella handlingen. Det var inte på något sätt menat som en förmildrande omständighet för Madsens del, poängen var att vi inte vet och inte kan utesluta det. Menade snarare att det bör finnas utrymme att tolka det som att Madsen haft ett sexuellt motiv även om man inte hittar t ex sperma eller annan DNA t ex inuti slidan. Det var kanske onödigt att påtala. Du får givetvis spekulera hejvilt för min del.

Eller har det framkommit någon mer info som jag missat ang bevisning om sperma, etc?
Citera
2017-10-15, 04:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
När det gäller kniven så är det kanske inte så troligt att det fans något spårbart DNA. Annorlunda är det med sågen. På det sätt den används så är den inte helt enkel att få ren, utan rengöringsmedel. Där förväntar i vart fall jag mig att man finner DNA.

Om inte så finns det andra sätt att knyta sågen till till brottet.

Det enda sättet att helt ta bort DNA på både kniven och sågen är att ta bort skaften och alla delarna, rengöra med klorin x flera sedan bränna bort det sista med bensin innan den sista rengöringen - vilket jag inte tror att PM har hjärna nog att fatta själv. Så: man kommer hitta DNA på både kniv och såg tveklöst - om detta använts i mordet. Sjövatten har ringa betydelse i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in