2017-10-14, 22:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Åh nej! då gör jag en pudel omedelbart, jag fick det till "tejp" det stämmer ju som du säger, tack!

Dock, tror även det går att hitta fingeravtryck på buntband (som väl är någon slags plast) och på metallbitarna.
I Lisa Holm fallet säkrade forensikerna ett minimalt fingeravtryck genom dammet in på metallröret som NB hängt LH vid.

Men buntband, vad har man det till i en ubåt?

Ingen fara :-)

Stripes är bra till mycket :-)
Att fästa saker med istället för tejp eller snöre. Samla ihop kablar tex.

Omöjliga att ta sig ur om de används som handfängsel.
Finns återanvändbara fängsel som ser exakt ut och fungerar likadant som strips/stripes....

https://www.tacstore.se/produkt/double-keycuff-ateranvandbara-handfangsel-i-plast

och

http://wages.se/shop/product/handfangsel-engangs-asp
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-14 kl. 22:22.
Citera
2017-10-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Alla är individer, även de mest avvikande. Men, ändå finns mönster, vi är liksom grundskruvade si eller så och drivkrafterna till och upplevelsen av lustmord, det håller man för sig själv. Vissa av dem har kommit lite närmare i att dela, men inte om det där det bränner till.

Skam är för den som har empati. För andra är det mer irritation, en oangelägenhet att ha blivit ertappad. Det hindrar både framfarten och vår bild av dem (de vill ju glorifieras). Men PM verkar i och för sig till och med ha sin roll som, hur sa han - storförbrytare (?), utmejslad. Med polisjakt och allt. Vi får se om han håller sig till rollen han redan gett sig, eller om han tvingas improvisera och revidera. Han riktar sig helt enkelt till en mycket smalare grupp av beundrare än tidigare :/

En sån här personlighetsstörning, som ligger i botten, den formas i unga år och befästs sedan. Så även om han inte debuterat som lustmördare förrän som vuxen så har han garanterat, åtminstone i sin fantasi, hängett sig åt brutala fantasier redan som ung. Som vuxen tillkommer sedan saker och man vidareutvecklas, på gott eller ont beroende på vilken väg man tar. I detta fall har skallskadan sannolikt förvärrat det hela, gjort att locket lättare flyger av när han tidigare kunde hålla igen bättre. Åtminstone hålla masken bättre, inför vänner och kollegor.

Den skammen Madsen känner är inte skam för vad han gjort. Utan skam inför de vänner, släkt etc han har. Jag hoppas i alla fall att han har lite skam i kroppen.
I övrigt håller jag med dig ang hjärnskada etc. Nån i hans närhet hade ju sagt att han blev väldigt konstig efter det. Eller konstigare. Det kan ju vara så att det är just denna skada som gjort att han klarade av att göra verklighet av sina fantasier. Var det en frontallobsskada så kan personligheten förändras radikalt. Eller förvärra en redan märklig personlighet.
Citera
2017-10-14, 22:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Kanske han har Dissociativ identitetsstörning (dissociative identity disorder, DID), d.v.s att en individ uppvisar två eller flera olika personligheter.
Kom ihåg filmen - Psycho (regi av Alfred Hitchcock).

Ja, det har han nog.
Citera
2017-10-14, 22:22
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Som jag skrivit tidigare, att stänga av mobilen, eller slå sönder den, så den blir strömlös är det dummaste man kan göra innan man kastar den i plurret. Vill man radera allt innehåll, inklusive SD kort, så ska man kasta i den påslagen, då blir det kortslutningar som förstör all informationen i telefon.
nja... stämmer ju inte direkt.
inget som händer helt säkert.
Citera
2017-10-14, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, detta är så ofattbart groteskt att det är svårt att ta till sig. Hur är det möjligt att en människa kan utföra dessa bestialiska handlingar? Det finns liksom inte tillräckligt med medvetande hos en själv för att verkligen inse hur jävla vidrigt PM agerat. Jag kan inte greppa det fullt ut. 😖😔

Såg exakt likadana sågar på Jula sist jag var där, fogsvansar med orange handtag. Stannade till, titta på dom där, då insåg jag det ohyggliga vi egentligen pratar om här på FB. Jag såg andra kunder, tjejer, som gick omkring. Kim Wall, en snygg, ung, begåvad och levande tjej, sprudlande av liv och energi, med hela framtiden för sig, dödad och sedan styckad med en sådan, alltså. Det kändes overkligt, blev kall i kroppen när jag tittade på dom. Man måste slå ifrån sig sådana tankar, för att ens kunna diskutera detta.

En människa som gör något sådant är djupt störd, men, man frågar sig också, varför är denne så störd? Vem är egentligen skyldig till ett sådant dåd, enbart Madsen, eller hela vårt samhälle som det utvecklats? Är de som gett Madsen dessa idéer, oskyldiga?

Det tål att begrundas både en och två gånger, innan man skjuter från höften. Madsen är inte det enda svaret hur detta var möjligt.
Citera
2017-10-14, 22:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han måste ju fatta vid det här laget att han gör sig löjlig med sina påhittade historier. Själv hade jag hållit käften och behållit den sista minimala värdigheten. Men han har kanske inte den självinsikten?

Han kommer nog inte att kunna behärska sig själv utan explodera på ett eller annat sätt. Tror jag. Kanske rentav vilja föra sin talan själv? Precis som Bundy gjorde. Det hjälpte nu inte utan han blev idömd ( heter det så?) dödsstraff.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
nja... stämmer ju inte direkt.
inget som händer helt säkert.

Helt säkert? Testa då, du har säkert en mobil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
De 'bästa' bitarna kommer han att låtsas inte komma ihåg, dels för att det är så sjukt, men också för att det är som en hemlig trofé att ta fram och återuppleva det med, minnet. Privat.

För övrigt kan han nog erkänna en del av det han överbevisas om, men han kommer att ljuga mer eller mindre om allting. Och på något sätt kommer han att få till att det delvis var hennes fel. "Hon gjorde si (eller så) och därför tog jag fram...". "Hade hon bara (alternativt bara inte) sprattlat (eller sett så rätt ut, gått åt höger, eller vad som helst) så skulle jag... "

Jag tror han ändå kommer att försöka få det till att det var nån slags olycka och att han fick panik och sen komma med halvsanningar om bråkdelar samt hänvisa till minnesluckor. Och det är nog lika bra så, att folk slipper höra det.

MIna två cent.

Skam är intressant. Jag tror den kan omvandlas, avledas, till att istället känna sig grandios och ge intervjuer. Skriva memoarer osv.

Ja, det är ett mycket troligt scenario. Han har nu en stor del av världens ögon på sig, och även om han hade planerat för en bekvämare sits i rättssalen, kommer han inte att missa tillfället att stå i centrum under rättegången. Han har gott om tid på sig, att leverera diverse olika nya historier, och han sitter fortfarande på trumfkortet; INGEN annan vet, eller kommer någonsin att få veta, EXAKT vad som hände nere på Öresund djup.

Hans historier kommer sannolikt att göra rättsprocessen utdragen, polisen kämpar i dagsläget med att försöka täcka upp för alla ev. historier, som ganska säkert kommer....

Just memoarer, är en reservplan, om han blir dömd, förmodligen mot sitt nekande. Det är också ett sätt att få uppmärksamhet, men nu med frihetsbegränsningar. F.ö. vet jag inte om det går att ge ut en skrift från mentalsjukhuset?
Citera
2017-10-14, 22:29
Medlem
Citat:
Såg exakt likadana sågar på Jula sist jag var där, fogsvansar med orange handtag. Stannade till, titta på dom där, då insåg jag det ohyggliga vi egentligen pratar om här på FB. Jag såg andra kunder, tjejer, som gick omkring. Kim Wall, en snygg, ung, begåvad och levande tjej, sprudlande av liv och energi, med hela framtiden för sig, dödad och sedan styckad med en sådan, alltså. Det kändes overkligt, blev kall i kroppen när jag tittade på dom. Man måste slå ifrån sig sådana tankar, för att ens kunna diskutera detta.

En människa som gör något sådant är djupt störd, men, man frågar sig också, varför är denne så störd? Vem är egentligen skyldig till ett sådant dåd, enbart Madsen, eller hela vårt samhälle som det utvecklats? Är de som gett Madsen dessa idéer, oskyldiga?

Det tål att begrundas både en och två gånger, innan man skjuter från höften. Madsen är inte det enda svaret hur detta var möjligt.
Nånstans någon gång hände det nog Madsen något. I barndomen. Man kan fråga sig hur hans pappa var och vad han kanske utsatte Madsen för. Så här jävla sjuk kan man väl inte bli av sig själv? Eller? Jag har själv försökt sätta mig in det du säger i det jag fetat ovan. Det går helt enkelt inte.
Citera
2017-10-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja , han har alltid ljugit..o väldigt tråkigt att inte hans fru kunde genomskåda honom tidigare...nu måste hon väl ändå fattat!
När jag började titta på videos av honom...så reagerade jag stark på att ALLA verkade stanna upp om han sa något...för mig var det riktigt läskigt, så för min del hade jag ALDRIG sänt nåt av mina barn söner eller döttrar att vara praktikanter hos honom.!Kanske beror på att jag vet hur en psykopat agerar.
Han är en riktigt sjuk människa...bara väntar på rättegången, men helst vill jag att han hamnar på rättspsyk o aldrig kommer ut.

Ja, instämmer i det sista.
Det är inte säkert att hans fru fattat. Jag skrev om det igår, men kort då.
Tex Bundys flickvän trodde på honom väldigt länge.
I något år besökte hon honom i fängelset i tron att han var oskyldig till 35 mord.
(Man vet inte hur många han mördat men mellan 30, kanske-100 st). Men eftersom han var grandios kunde han ju inte låta bli att skryta för flickvännen, -Jag är så smart. De kommer aldrig att kunna sätta dit mig.
Då först förstod hon att det var som polisen sagt var sant och bara rusade där ifrån.
Hon hade nog känt Bundy lika länge som S kännt PM.
Bundys flickvän var smart men Bundy var smart också och bl.a Psykopat.
Så han duperade henne helt. Så jag tror att det är en lång process för S att verkligen inse att hennes man alltid duperat henne. Sedan kan det också vara förträngning. Att inse det här om den man älskar kan nog inte vara lätt. Stackars henne (tror jag).
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-14 kl. 22:42.
Citera
2017-10-14, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Dessutom ber han om ursäkt eller säger ” passe på ( akta er..) ” till den reporter som följer honom då han går med den guldfärgade värmefilten i handen. Reportern höll nog på att snubble över den. Så omtänksam endast mycket kort tid efter allt han gjort. Helt galet sjukt.

Jo, han är en hyvens och omtänksam karl, mördarmadsen.
Citera
2017-10-14, 22:35
Medlem
Citat:
Som jag skrivit tidigare, att stänga av mobilen, eller slå sönder den, så den blir strömlös är det dummaste man kan göra innan man kastar den i plurret. Vill man radera allt innehåll, inklusive SD kort, så ska man kasta i den påslagen, då blir det kortslutningar som förstör all informationen i telefon.
Nea. Blir inget förstört varken i internminne eller SD kort om den blir vattenskada, bara att det blir jobbigare att få ut informationen. De ström och spänningsreglerande komponenterna skadas först och ger ingen spänning till efterföljande kretsar. Men minneskretsarna får tas loss och monteras in i en fungerande mobil innan de kan avläsas ( som värst)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in