Citat:
Skulle säga att det är NOLL utrymme för annan gärningsperson. Och att det finns tillräckligt för att fastslå ställt utom rimligt tvivel - mord, även utan dödsorsak , mer precist. Allt annat har de ju. Hej Salander! :-D
Jo, jag hoppas verkligen att de hittar mobilen. Jag tror att det är det enda sättet att få fram hela sanningen faktiskt. Men man behöver inte bevisa mord. Läs nedan
Ur Expressen månd 9 okt:
Ang om man kan döma någon till livstid utan vedersägliga bevis:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8rmvQ/friades-i-tingsratten-doms-nu-for-mordet-pa-bogg-magnus
Och i dag meddelade Svea Hovrätt sin dom.
Den 30-årige man som friades av tingsrätten dömd för mord till 16 års fängelse.
Hovrätten menar, till skillnad från tingsrätten, att det inte finns något utrymme för någon annan gärningsman än den åtalade.
*
Man fann även blod under naglarna på den här svenske gärningsmannen, från offret. Detta innebär att man inte behöver bevisa mord. Utan att det inte finns något utrymme för nån annan gärningsman.
Och i Madsens fall är det knappast något utrymme för att det finns nån annan gärningsman än Madsen, och han borde dömas därefter.
Jo, jag hoppas verkligen att de hittar mobilen. Jag tror att det är det enda sättet att få fram hela sanningen faktiskt. Men man behöver inte bevisa mord. Läs nedan

Ur Expressen månd 9 okt:
Ang om man kan döma någon till livstid utan vedersägliga bevis:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8rmvQ/friades-i-tingsratten-doms-nu-for-mordet-pa-bogg-magnus
Och i dag meddelade Svea Hovrätt sin dom.
Den 30-årige man som friades av tingsrätten dömd för mord till 16 års fängelse.
Hovrätten menar, till skillnad från tingsrätten, att det inte finns något utrymme för någon annan gärningsman än den åtalade.
*
Man fann även blod under naglarna på den här svenske gärningsmannen, från offret. Detta innebär att man inte behöver bevisa mord. Utan att det inte finns något utrymme för nån annan gärningsman.
Och i Madsens fall är det knappast något utrymme för att det finns nån annan gärningsman än Madsen, och han borde dömas därefter.
Lite knepigt med ordet "bevis", eftersom det ofta kan missförstås som endast teknisk bevisning. Här finns ju massor av indicier också i form av lögner och hittepå, vittnesmål, filmer osv. Och som sagt, Danmark är inte som Sverige vad gäller pettimeterbevisning där uppenbart skyldiga blir friade. Se Alm + Marina Johansson (även om HD till slut satte sista knuten).
[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]