Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jens Möller säger ca 4 st meningar på presskonferensen. Sedan var det någon som la ut förklaring från rättsmedicin.
Nu citerar jag taxenSixten här "Jag orkar inte tjata mer om det här". förra helgen när hela FB gick bärsärkagång med att Madsen skulle ha sågat ihjäl KW levande. Och att detta skulle vara dödsorsak.
Ja,hade PM haft en motorsåg men vad vi tror så hade PM en fogsvans.
Så det är knappast sannolikt. Det tar ganska lång tid att såga med en sådan.
Men om någon har citat från Jens Möller samt citat från rättsmedicin förklaringen så hade det varit snällt att lägga ut dem här. För att undvika missförstånd. Eftersom jag för länge sedan jobbat inom sjukvård så vet jag ju vad kliniskt död betyder. Men jag kan ha missförstått också.
Anfall inte väderkvarnar. Jag (och några till) har endast påpekat att du far med osanning när du
garanterar att KW slapp lida onödigt mycket, utifrån informationen vi fått från obduktionen.
Du som ska vara psykologiskt bevandrad, bör dessutom veta att sadister tänder på att tillfoga smärta. Det finns därför heller ingen anledning att tro att PM väntade tills KW inte längre kände något. Hur mycket vi än skulle önska det.
Och just för att PM är ett monster, ska han inte någonsin mer vara lös i samhället. Hoppas att danskarna, som hittills skött utredningen exemplariskt, inklusive ett snabbt omhändertagande av PM direkt när han kom från ubåten, lyckas med detta - att se till att han är inlåst för resten av sitt liv.