2017-10-12, 22:43
Medlem
Karl Friberg vann nå förkval mot Markus Eriksson , 2 tiebreak:s , så får spela kvalet , hoppas han kan skrälla någon match.
Citera
2017-10-13, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Blev du provocerad flicka lilla? Oroa dig inte jag ska ingenstans.

Att anse att Kyrgios ska sluta med tennis är imbicilt på alla sätt och vis: www.youtube.com/watch?v=upHbKHBSw2k&app=desktop

Provocerad av en tiggare? Knappast. Borde inte du sitta utanför någon affär nu? Eller har du helg?

Dimitrov nedkissad av Nadal som vanligt.
Citera
2017-10-13, 21:47
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Provocerad av en tiggare? Knappast. Borde inte du sitta utanför någon affär nu? Eller har du helg?

Dimitrov nedkissad av Nadal som vanligt.

Nej söta flicka, det är vad du och din inavlade familj brukar göra.

Själv sitter jag och bokar biljetter till slutmastersen i London för att se Dimitrov mot dem allra bästa.

Men innan dess kan vi mötas upp och titta på Grigor tillsammans på Stockholm open, så får vi se om du är lika söt i käften då din sorgliga undermänniska.

Klura på det medans du äter knäckebröd denna fredagskväll..
Citera
2017-10-13, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Själv sitter jag och bokar biljetter till slutmastersen i London för att se Dimitrov mot dem allra bästa.

Men innan dess kan vi mötas upp och titta på Grigor tillsammans på Stockholm open, så får vi se om du är lika söt i käften då din sorgliga undermänniska.

Fan vad coolt, hoppas du ger oss en liten redogörelse här.

Men sluta för fanken och tjata om damhockey och grejer. Vi respekterar alla Dimitrov, oroa dig inte.

10-1 till Nadal nu i h2h (Fed mot Dim, 6-0, Djok mot Dim, 6-1). Ganska anmärkningsvärt med tanke på hur jämna deras matcher alltid är. Fan alltid tresettare.

Nadal har imponerat mer än Federer hitintills, men underlaget borde annars hjälpa schweizaren. Sen återstår ju Cilic och Del Potro att slå (om nu Del Potro dyker upp -- han föll rätt hårt på sin handled idag, och starten imorrn sägs vara osäker.)

Tror jag läste att det är första gången sen 2011 eller nått som alla semifinalister i en Master är tidigare GS-vinnare. Låter lite väl länge, tycker jag, men det tillhör förstås ovanligheterna.
Citera
2017-10-13, 22:41
Medlem
Det här sagts förr, men tål att sägas igen:
Skäggstubben klär verkligen inte Federer. Han ser ut som en gammal alkis. Och spelar sämre än en alkis.

Matchen mot Gasquet var inte så imponerande från Schweitzarens sida.

Del Potro vinner normalt mot den här skäggige federern. Dock verkar den långe Argentinaren vara rätt skäggig han själv, just nu.

Sätter en slant på att Juan Martin inte sätter sig på ett nio-timmars Finnair till Arlanda via Helsingfors, om ett par dar. Dimitrov blir tyngsta namnet i Stockholm Opens dragning.

Är personligen nyfiken på Troicki, Sugita, Istomin, Fognini, och Andersson. Men kommer nog inte ha möjlighet att gå på någon match i år.
Senast redigerad av suppose 2017-10-13 kl. 22:43.
Citera
2017-10-13, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Sätter en slant på att Juan Martin inte sätter sig på ett nio-timmars Finnair till Arlanda via Helsingfors, om ett par dar. Dimitrov blir tyngsta namnet i Stockholm Opens dragning.

SO börjar redan nästa vecka? Del Potro har dock 250 poäng att försvara, och han bör ha stort intresse av att klättra lite på rankingen. Är i första SF för en Master på rätt länge, och tror han kommer i topp 20 nu.

Jag tror han spelar SO om han nu inte blev skadad av fallet. Såg som sagt illa ut.

Skägg på Fed? Vet inte, alkislooken kan vara rätt schysst. Men du har nog rätt trots allt. Kanske har att göra med hans sponsorsituation?

Citat:
Last year [2015], Federer parted ways with Gillette, and now has 10 sponsors, the best ones are Nike and Mercedes. Between June 2015 and June 2016 Federer earned 54 milion dollars only thanks to endorsements, being again the highest paid tennis player.

Kanske inte har råd med rakhyvlar längre?
Citera
2017-10-13, 23:23
Medlem
^ Kort efter att han bröt med gillette var nog första gången i karriären han ens hade skäggstubb. Sen dess har han iaf haft det några gånger.

Del Potro är seedad i Stockholm men måste väl spela i första omgången. Klart osäker situation. Mischa Zverev fick sista wildcardet.
Citera
2017-10-14, 19:08
Medlem
Lottat i SO , Elias Y - L Mayer , Mikael Y - M Zverev

Kvalet : Friberg - Fucsovic , Simonsson -zopp .
Tufft för svenskarna.
Citera
2017-10-14, 19:39
Medlem
Någon kanal som sänder master 1000 i Sverige?
Citera
2017-10-14, 20:09
Medlem
Någon som tillmäter Federer någon chans i morgondagens final i Shanghai? Tror själv att Nadal vinner i 2 raka, tyvärr. Det robotliknande och snabba spel han visat upp på sistone mäktar ingen att stå emot, har han varit bättre någon gång?
Citera
2017-10-14, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Någon som tillmäter Federer någon chans i morgondagens final i Shanghai? Tror själv att Nadal vinner i 2 raka, tyvärr. Det robotliknande och snabba spel han visat upp på sistone mäktar ingen att stå emot, har han varit bättre någon gång?

Antar att du är Federer-fan? Jag är Nadal-fan, så jag brukar själv vilja spela ner spanjorens chanser för att inte jinxa honom. Så jag är rätt säker på att Federer tar det här.

Men ok, det som talar för Nadal är formen sedan andra veckan av USO, som har varit jävligt bra, med många övertygande segrar. Medan Federer sett sämre ut sedan efter Wimbledon och ryggproblemen.

Talar för Fed gör det faktum att hans form verkar på väg upp, med rätt impande spel i set 2 och 3 idag, medan Nadals kanske är på väg ned, då en viss trötthet kanske börjar sätta in.

Sen ska det visst regna, så det kan bli spel inomhus. Plus snabba banor. Fördel Federer. Förhållandena är inte lika positiva för Nadal som de var i Beijing.

Svårt att sia, men självklart har Federer en chans. Men jag får kanske ändå säga att jag ser Nadal som favorit, 60-40 kanske.

Och ja, jag är övertygad om att han var bättre på HC 2010 och 2013, tex, och allmänt bättre runt 2008-2011. Samma med Federer. Att de vunnit så mycket i år hänger trots allt mycket samman med Djokovics bortfall. Men ok, Rafas HC-spel i Beijing och slutet av USO var riktigt imponerande (liksom RG), så han har definitivt prickat en rejäl formtopp. Med förbättrad backhand. Men annars är jag övertygad om att både han och Fed är på väg ned; bara att deras toppar var så höga att de fortfarande är bra nog att spöa nästan vem som helst.
Citera
2017-10-14, 21:57
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
^ Kort efter att han bröt med gillette var nog första gången i karriären han ens hade skäggstubb. Sen dess har han iaf haft det några gånger.

Del Potro är seedad i Stockholm men måste väl spela i första omgången. Klart osäker situation. Mischa Zverev fick sista wildcardet.

Kommentatorerna sa idag att han står över första omgången. Huvudturneringen börjar väl på tisdag som jag förstår det med kval sö-må? Lottningen ser bra ut för Del Potros del. Borde kunna ta sig till semin ganska så enkelt om inga komplikationer med handleden sker eftersom han föll så illa igår:/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in