Citat:
Ursprungligen postat av
ricardo22
Förstår du inte själv hur bissara dina förslag låter? Intressen är till stor del biologiskt betingade och framavlade genom tusentals år. Micke 25 år som alltid varit sportintresserad och vapenintresserad ska alltså säga till polarna," nej jag kan inte hänga med på aik-hammarby ikväll för jag ska till en lokal på söder och virka dukar. Och imorgon kan jag inte följa med på jakten för jag ska städa ponnystallet på ridklubben."
Och det här är på riktigt dina enda konkreta åtgärder som en stor del av Sveriges män ska ta sig till för att komma i kontakt med tjejer.
Men nu får du väl kamma till dig, påstår du att intressen är framavlade? Gå in på biologiforumet och skriv det om du törs, får du se vad de säger om den saken.
Jag lovar dig på heder och samvete att du är precis lika mycket, eller lite, man efter en sykurs som före. Det är inte pga intresse som folk har ägnat sig åt sånt utan pga nödvändighet, och både män och kvinnor världen över syr, drejar och i stort sett vad fan som helst för vi, till skillnad från väldigt många djur faktiskt, kan byta könsroller med varandra hur lätt som helst vid behov.
Och ja, det skulle verkligen stärka lille, osäkre Micke om han vågade hävda sina egna intressen istället för att hänga med på vad kompisarna tycker att han ska göra bara för att han är man. Vad är Micke för en jävla mes egentligen, som inte pallar att berätta för kompisarna att han ska städa ponnystallet?
Men min huvudsakliga anledning till att föreslå dessa sysslor är förstås för att där brukar tjejer dominera i antal. En kille som går på såna kurser får pluspoäng gratis. Ett för att han kan vara ensam kille bland ett gäng tjejer och således inte har någon konkurrens, tjejer gillar killar precis som killar gillar tjejer. Ett för att tjejerna tycker att han är tuff som vågar gå en typisk tjejkurs fast han är kille, han måste vara säker i sin manlighet, tänker de kanske. Ett pluspoäng för att en kurs tar lite tid så att tjejerna får en chans att lära känna honom och han får en chans att visa vem han är istället för bara hur han ser ut. På samma sätt skulle jag kunna råda tjejer att gå på Solvalla, lära sig meka bilar eller gå med i den lokala frimärkssamlarklubben (om någon sådan mot förmodan existerar). Tänk att du inte begrep det själv utan måste få det skrivet på näsan.
Och till skillnad från dig så kommer jag åtminstone med några konkreta och fullt genomförbara tips. Givetvis finns det tusen olika andra saker att testa också för den som vill, huvudsaken är att man gör något annat än det man har gjort hela tiden hittills, för det är redan bevisat fullkomligt lönlöst, uppenbarligen. Eller hur?