2017-10-14, 19:23
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kn0tt
Efter alla orsaker och ursäkter i tråden kan jag inte låta bli att undra om det absolut största hindret till sex för många av kommentatorerna inklusive TS ligger i attityden i trådens rubrik. Sex är inget man "får"...
Jasså.... varför finns det lag på att man inte får utföra våldtäkt?
Citera
2017-10-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Så nu ska man tvingas bli en kvinna för att få komma nära kvinnor. Herrugud vilket samhälle det här har blivit för den svenska mannen som ännu inte har skurit av sig pungkulorna.Det är sannerligen som roidot klokt påpekade. Tänk om alla den här energin som män lägger på för att få en tjej hade kunnat läggas på riktiga saker. Bygga städer och upptäcka nya mediciner istället för att väva och vattna blommor.

Va fan, sitter manligheten så ytligt på dig att du blir kvinna av att gå och dreja på en kvällskurs så måste du ju söka hjälp omgående! Det är inte meningen att det ska fjälla av så himla enkelt! Du behöver antagligen testosteroninjektioner eller nåt, skynda skynda till närmaste akut innan du börjar gilla rosa tröjor och sånt!

Vävning har varit lika viktigt som att bygga städer, förresten. Inget att spotta på, inte! Men jag tycker att du åtminstone har rätt i att lägga energi på fler saker än att hitta en tjej och en kille, för det finns så otroligt mycket tillfredsställande saker här i världen som är värda att upptäcka.
Citera
2017-10-14, 19:37
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Va fan, sitter manligheten så ytligt på dig att du blir kvinna av att gå och dreja på en kvällskurs så måste du ju söka hjälp omgående! Det är inte meningen att det ska fjälla av så himla enkelt! Du behöver antagligen testosteroninjektioner eller nåt, skynda skynda till närmaste akut innan du börjar gilla rosa tröjor och sånt!

Vävning har varit lika viktigt som att bygga städer, förresten. Inget att spotta på, inte! Men jag tycker att du åtminstone har rätt i att lägga energi på fler saker än att hitta en tjej och en kille, för det finns så otroligt mycket tillfredsställande saker här i världen som är värda att upptäcka.
Förstår du inte själv hur bissara dina förslag låter? Intressen är till stor del biologiskt betingade och framavlade genom tusentals år. Micke 25 år som alltid varit sportintresserad och vapenintresserad ska alltså säga till polarna," nej jag kan inte hänga med på aik-hammarby ikväll för jag ska till en lokal på söder och virka dukar. Och imorgon kan jag inte följa med på jakten för jag ska städa ponnystallet på ridklubben."

Och det här är på riktigt dina enda konkreta åtgärder som en stor del av Sveriges män ska ta sig till för att komma i kontakt med tjejer.
Senast redigerad av ricardo22 2017-10-14 kl. 19:40.
Citera
2017-10-14, 19:53
Medlem
Thornhills avatar
Intressant tråd.

Jag är strax över 30 och jag får ligga om jag anstränger mig lite. Är verkligen ingen fotomodell.

Dock tillhör man ju den första generationen som inte förökar sig och skaffar familj. "Ingen" var ensam förr, det är min uppfattning. Det fanns någon för alla, med vissa undantag förstås. "Alla" skaffade familjer innan 90-talet. Nuförtiden är allt ytligt. Männen tittar på porr och kvinnorna ägnar sig åt sociala medier. Typ.

Så meningslöst.
Citera
2017-10-14, 19:59
Medlem
Mooons avatar
Då tycker jag att Micke ska fortsätta hänga med sina killkompisar och hoppas på att få damsällskap via dem på något sätt. Tydligen har Micke inga andra möjligheter än dejtingsajter och krogen.

Att sedan föreslå något så vilt och crazy som Varmare gjorde, att söka efter tjejer och kvinnor på de ställen där tjejer och kvinnor befinner sig ... vojne, vojne. Det är ju helt tappat.

Citat:
Förstår du inte själv hur bissara dina förslag låter? Intressen är till stor del biologiskt betingade och framavlade genom tusentals år. Micke 25 år som alltid varit sportintresserad och vapenintresserad ska alltså säga till polarna," nej jag kan inte hänga med på aik-hammarby ikväll för jag ska till en lokal på söder och virka dukar. Och imorgon kan jag inte följa med på jakten för jag ska städa ponnystallet på ridklubben."

Och det här är på riktigt dina enda konkreta åtgärder som en stor del av Sveriges män ska ta sig till för att komma i kontakt med tjejer.
Citera
2017-10-14, 20:03
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kn0tt
Efter alla orsaker och ursäkter i tråden kan jag inte låta bli att undra om det absolut största hindret till sex för många av kommentatorerna inklusive TS ligger i attityden i trådens rubrik. Sex är inget man "får"...
Jo, det är det.

Om vi säger så här...

Förr i tiden (säg första halvan av 1900-talet) när det var dans på logen. Männen gick dit med lite brännvin innanför västen, glada i hågen, dansade med nån vacker mö och fick sedan ligga med henne på höskullen. Bara sådär. Alla män hade det så, med vissa extrema undantag möjligtvis.

Det fanns inget "spel" på den tiden. Det var viktigt att bilda familj. Ordet "kär", fanns det ens? Var kvinnor och män "kära" i varandra? Jag tror inte det. Det var inte viktigt att det skulle kännas "rätt". Den inställningen fanns inte. Att föröka sig och bilda en stor familj var det absolut primära.

Jag har egentligen ingen aning, men det är min romantiska bild av det gamla Sverige.

Är vi lyckligare idag?
Citera
2017-10-14, 20:14
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Jo, det är det.

Om vi säger så här...

Förr i tiden (säg första halvan av 1900-talet) när det var dans på logen. Männen gick dit med lite brännvin innanför västen, glada i hågen, dansade med nån vacker mö och fick sedan ligga med henne på höskullen. Bara sådär. Alla män hade det så, med vissa extrema undantag möjligtvis.

Det fanns inget "spel" på den tiden. Det var viktigt att bilda familj. Ordet "kär", fanns det ens? Var kvinnor och män "kära" i varandra? Jag tror inte det. Det var inte viktigt att det skulle kännas "rätt". Den inställningen fanns inte. Att föröka sig och bilda en stor familj var det absolut primära.

Jag har egentligen ingen aning, men det är min romantiska bild av det gamla Sverige.

Är vi lyckligare idag?

Nope, enda vinnarna av systemet är misogynistiska alfamän för dom bryr sig inte.
Citera
2017-10-14, 20:21
Medlem
Citat:

Men nu får du väl kamma till dig, påstår du att intressen är framavlade? Gå in på biologiforumet och skriv det om du törs, får du se vad de säger om den saken.

Jag lovar dig på heder och samvete att du är precis lika mycket, eller lite, man efter en sykurs som före. Det är inte pga intresse som folk har ägnat sig åt sånt utan pga nödvändighet, och både män och kvinnor världen över syr, drejar och i stort sett vad fan som helst för vi, till skillnad från väldigt många djur faktiskt, kan byta könsroller med varandra hur lätt som helst vid behov.

Och ja, det skulle verkligen stärka lille, osäkre Micke om han vågade hävda sina egna intressen istället för att hänga med på vad kompisarna tycker att han ska göra bara för att han är man. Vad är Micke för en jävla mes egentligen, som inte pallar att berätta för kompisarna att han ska städa ponnystallet?

Men min huvudsakliga anledning till att föreslå dessa sysslor är förstås för att där brukar tjejer dominera i antal. En kille som går på såna kurser får pluspoäng gratis. Ett för att han kan vara ensam kille bland ett gäng tjejer och således inte har någon konkurrens, tjejer gillar killar precis som killar gillar tjejer. Ett för att tjejerna tycker att han är tuff som vågar gå en typisk tjejkurs fast han är kille, han måste vara säker i sin manlighet, tänker de kanske. Ett pluspoäng för att en kurs tar lite tid så att tjejerna får en chans att lära känna honom och han får en chans att visa vem han är istället för bara hur han ser ut. På samma sätt skulle jag kunna råda tjejer att gå på Solvalla, lära sig meka bilar eller gå med i den lokala frimärkssamlarklubben (om någon sådan mot förmodan existerar). Tänk att du inte begrep det själv utan måste få det skrivet på näsan.

Och till skillnad från dig så kommer jag åtminstone med några konkreta och fullt genomförbara tips. Givetvis finns det tusen olika andra saker att testa också för den som vill, huvudsaken är att man gör något annat än det man har gjort hela tiden hittills, för det är redan bevisat fullkomligt lönlöst, uppenbarligen. Eller hur?
Senast redigerad av Varmare 2017-10-14 kl. 20:24.
Citera
2017-10-14, 20:28
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Jo, det är det.

Om vi säger så här...

Är vi lyckligare idag?

Det är en romantiserad bild, ja. Många, män som kvinnor gick aldrig dit av oro för att bli nobbade eller inte bli uppbjudna. Då som nu var det vissa som kunde ta för sig, andra cyklade hemåt i natten efter dansen och gick och la' sig ensamma och frustrerade.
Citera
2017-10-14, 20:41
Medlem
Honeyvoices avatar
En grej är också att lära sig snacka lite lagom nonsens/strunt. En total konstform att få en tjej att slappna av med att vara lite lagom light och kulig. Du kan även gå fram till en tjej på ICA ute osv beror helt på hur du uppför dig och är hon ohyfsad mot dig sparade du ju lite tid. När en människa du aldrig pratat med är ohyfsad(vänligt tacka nej och vara ohyfsad är två helt olika saker) kan du nog utesluta att det har med dig att göra.

Jag tror t om att får du ett nej på ett trevligt vänligt sätt är det lättare att prata med nästa.

Jag fattar precis vad du menar Varmare….så svåra är vi ju inte man skall lixom bara lära sig att knäcka koden. Det är ju det som de där killarna som ni säger får alla tjejer har gjort. Plus det skall väl inte vara spel mot ett mål..klart förhandlat done deal på tre minuter? Eller va?
Senast redigerad av Honeyvoice 2017-10-14 kl. 20:43.
Citera
2017-10-14, 20:45
Medlem
Citat:
Jo, det är det.

Om vi säger så här...

Fy fan låter hemskt, tänk va lätt det var att åka dit med nån som blev med barn etc. I vilket fall låter det mer som nåt du sett på tv än verklig historia, folk var hårt hållna och levde i ett fett klassamhälle, det var nog inte lätt för en dräng att få ligga...

Jag har legat mycket i mina dar, men dock aldrig 'fått' sex, om nån skulle erbjuda mig det skulle jag bestämt tacka nej, det är fan ingen poäng med sånt.
Citera
2017-10-14, 20:50
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Men nu får du väl kamma till dig, påstår du att intressen är framavlade? Gå in på biologiforumet och skriv det om du törs, får du se vad de säger om den saken.

Jag lovar dig på heder och samvete att du är precis lika mycket, eller lite, man efter en sykurs som före. Det är inte pga intresse som folk har ägnat sig åt sånt utan pga nödvändighet, och både män och kvinnor världen över syr, drejar och i stort sett vad fan som helst för vi, till skillnad från väldigt många djur faktiskt, kan byta könsroller med varandra hur lätt som helst vid behov.

Och ja, det skulle verkligen stärka lille, osäkre Micke om han vågade hävda sina egna intressen istället för att hänga med på vad kompisarna tycker att han ska göra bara för att han är man. Vad är Micke för en jävla mes egentligen, som inte pallar att berätta för kompisarna att han ska städa ponnystallet?

Men min huvudsakliga anledning till att föreslå dessa sysslor är förstås för att där brukar tjejer dominera i antal. En kille som går på såna kurser får pluspoäng gratis. Ett för att han kan vara ensam kille bland ett gäng tjejer och således inte har någon konkurrens, tjejer gillar killar precis som killar gillar tjejer. Ett för att tjejerna tycker att han är tuff som vågar gå en typisk tjejkurs fast han är kille, han måste vara säker i sin manlighet, tänker de kanske. Ett pluspoäng för att en kurs tar lite tid så att tjejerna får en chans att lära känna honom och han får en chans att visa vem han är istället för bara hur han ser ut. På samma sätt skulle jag kunna råda tjejer att gå på Solvalla, lära sig meka bilar eller gå med i den lokala frimärkssamlarklubben (om någon sådan mot förmodan existerar). Tänk att du inte begrep det själv utan måste få det skrivet på näsan.

Och till skillnad från dig så kommer jag åtminstone med några konkreta och fullt genomförbara tips. Givetvis finns det tusen olika andra saker att testa också för den som vill, huvudsaken är att man gör något annat än det man har gjort hela tiden hittills, för det är redan bevisat fullkomligt lönlöst, uppenbarligen. Eller hur?
Jag har hängt mycket i biologiforumet,jag kan garanterat mer än dig och ja, det är nedärvt. De här är inte södertörns högskola.

https://www.livescience.com/22677-girls-dolls-boys-toy-trucks.html

Citat:
The monkey research, conducted with two different species in 2002 and 2008, strongly suggested a biological explanation for children's toy preferences. In recent years, the question has become: How and why does biology make males (be they monkey or human) prefer trucks, and females, dolls?

New and ongoing research suggests babies' exposure to hormones while they are in the womb causes their toy preferences to emerge soon after birth. As for why evolution made this so, questions remain, but the toys may help boys and girls develop the skills they once needed to fulfill their ancient gender roles.

Att fixa problemet genom att få män att ägna sig åt aktiviteter som män avskyr(annars hade de redan varit där) är grymt, ännu en plåga för männen .

Det är vad han vill göra på sin fritid. Han vill inte virka,han vill inte städa ponnystall. Han vill leva som en man gör i alla andra länder och genom alla tider. Inte som ett sjukt henexperiment i ett galet samhälle.

Angående Mickes intresse och fallenhet för hans intresse jakt
Citat:
Boys, meanwhile, tend to develop superior spatial navigation abilities. "Multiple studies in humans and primates shows there is a substantial male advantage in mental rotation, which is taking an object and rotating it in the mind," Wallen said. "It could be that manipulating objects like balls and wheels in space is one way this mental rotation gets more fully developed."

This is purely speculative, Wallen said, but boys' superior spatial abilities have been tied to their traditional role as hunters. "The general theory is that well-developed skills in mental rotation allowed long distance navigation: using an egocentric system where essentially you navigate using your perception of your location in 3D space," he said. "This might have facilitated long distance hunting parties."

Det finns flera åtgärder för att fixa till problemet. Men självklart skulle svenska kvinnor göra allt för att behålla det som det är nu.

Från en tidigare tråd.

Citat:
Svårt med tanke på att de föds ovanligt många män i Sverige så förutsättningarna är hårda från början. Men om jag spånar från orealistiska till realistiska åtgärder:

Ompröva och utvisa alla de invandrare som har kommit de senaste tio åren och inte har skyddsbehov. De här drabbar framförallt alla ensamkomamnde män som har bluffat sig hit.

Vänd på steken och som världens mest feminista regering öppna en speciell asylkvor för utsatta ensamkommande unga kvinnor. Ta in 100 000 eller fler. Ge dem plats på asylslott och fickpengar så de stackarna får en bra start i sitt nya land och verkligen vill stanna.

Legalisera prostitution och skattesubventioneraa det.

Sänk skatten rejält. Brytpunkten för höginkomsttagare borde går vid 1milj kronor. Sänk alla former av bidrag eller ta bort dem. Det här innefattar allt som framförallt singelkvinnor utnyttjar och esamstående män betalar. Barnbidrag,bostadsbidrag,understöd och allt vad de heter. Det här leder till att utseendet spelar mindre roll , män med andra kvaliter får ta plats och det blir fler parförhållande och färre skilsmässor då man inte kan lita på att staten betalar allt.
Senast redigerad av ricardo22 2017-10-14 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in