2017-10-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Anfall inte väderkvarnar. Jag (och några till) har endast påpekat att du far med osanning när du garanterar att KW slapp lida onödigt mycket, utifrån informationen vi fått från obduktionen.

Du som ska vara psykologiskt bevandrad, bör dessutom veta att sadister tänder på att tillfoga smärta. Det finns därför heller ingen anledning att tro att PM väntade tills KW inte längre kände något. Hur mycket vi än skulle önska det.

Och just för att PM är ett monster, ska han inte någonsin mer vara lös i samhället. Hoppas att danskarna, som hittills skött utredningen exemplariskt, inklusive ett snabbt omhändertagande av PM direkt när han kom från ubåten, lyckas med detta - att se till att han är inlåst för resten av sitt liv.

Håller helt med dig Verkruset och har själv sagt, att jag hoppas på rättspsykriatisk förvaring livet ut.
En person som PM är för farlig för att vistas i ett samhälle.

Sexualsadister är olika. Vem Jack the Ripper än var så njöt han av att skända sina offer efter döden.
Det finns alltså alla varianter på temat sexualsadister.Pm kan lika gärna hållit på med sjuka fantasier i timmar efter KWs död som omvänt. Det vet vi inte i nu läget.

1 Vi vet ännu inte vad PM har för fullständig diagnos.
2 Vi vet ännu inte KWs dödsorsak.

Igår letade jag igenom alla tidningar efter presskonferensen. Jag lyssnade på samtliga och i alla var det bortklippt vad Jens Möller sa om knivskadorna. Jag har försökt hålla mig till vad som sades på den presskonferensen då.
I samband med detta förra helgen (moderator har rensat en hel del eftersom alla ju var rätt så tagna samt övertrötta pga presskonferens med chockerande info) så var det någon insatt person som förklarade den rättsmedicinska utlåtandet. Jag har inte funnit tillbaka till den diskussionen.
Men jag har faktiskt trott att det var så som den infon presenterades.

Om jag varit smart så hade jag svarat den här personen som frågade - Att vi ännu inte vet.
Men sanningen var att jag blev chockad av frågeställarens tro-nämligen "våldtagen av kniven" eftersom jag inte hört detta nämnas någonstans.
Men det var infon från rättsmedicin (som jag inte hittat tillbaka till ännu) som faktiskt till min lättnad fick mig att tro att det jag sa var vad vi visste i nuläget. Självklart vill jag inte skriva desinformation medvetet.
Eftersom vi inte vet dödsorsak så är ju allt spekulationer, teorier osv
Så hädanefter kommer jag inte att försöka besvara den frågan igen. För jag, ingen vet med säkerhet.
PS. Mina kunskaper på området är gamla men så länge PM inte är färdigutredd så vet vi inte.
Utan allt är spekulationer om denna dubbelnatur som är svår att få kläm på.
Citera
2017-10-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Litt usikker om han filmet. Vil det ikke være svårt og torturere med en hånd. I så fall må han ha hatt stativ og det hele?

Tja, ljuden är ju antagligen en stor del i tortyr. Så en film i en paus med ett gråtande och skrikande offer är säkert värt mycket för en sadist.
Citera
2017-10-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Har Madsen en TORR overall på sig när han kliver iland?
Gjorde en annan observation, han bredde ut den guldfärgade räddningsfilten i baksätet på polisbilen innan han satte sig troligen för att inte blöta ner.
Citera
2017-10-14, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Bryr mig inte så mycket om vad du skriver utan jag läser med egna ögon. Jurymålen är få vare år, så du kanske ska sätta dig in i saken före du kommenterar. Rättssystemet är uppbyggt med 3 instanser att gå via för den misstänkte och åklagaren. Inga konstigheter. Hur många juristdomare kontra nämndemän osv är inte intressant utan jag skrev att man ändrar domslut även där i högre instans vilket jag står fast vid. Slutdiskuterat !!

Skiter i vad du tror eller inte tror, jag ger dig fakta gör vad du vill med den och visst verkar du tagit den till dig men också blivit kränkt av att bli tillrättavisas eftersom du numera panikskriker, slutdiskuterat!!!

Jurymål är de som behandlas minst i danskt rättssystem och det borde väl till och med du fatta som länkar livstidsdomar i DK och säger att dessa utdelas mycket sällan. Ser du att allt går hand i hand till slut, få jurymål få livstidsdomar eftersom jurymålen endast används vid de grövsta brotten.

Så svårt var väl inte detta?
Citera
2017-10-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Gjorde en annan observation, han bredde ut den guldfärgade räddningsfilten i baksätet på polisbilen innan han satte sig troligen för att inte blöta ner.

Jag noterade det också. Väldigt omtänksamt med tanke på de omständigheter han har bakom sig några timmar tillbaka.
Citera
2017-10-14, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Åklagaren heter Jakob Buch Jepsen. Polisen Jens Möller.

Självklart har du rätt, jag slarvade i farten. Tack.
Citera
2017-10-14, 16:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag ser inte något komiskt i det. Jag tror inte Kim hade sett något komiskt i det heller om det nu var så det gick till, inte hennes anhöriga heller och jag tror inte att du hade tyckt det var så roligt om det var du själv eller någon du känner som råkade ut för det. Eller så har bara du och jag väldigt olika smak vad gäller vad som är roligt.

Om du är övertygad om att Peter använt sågen som mordvapen blir det genast ännu roligare.
Citera
2017-10-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Skiter i vad du tror eller inte tror, jag ger dig fakta gör vad du vill med den och visst verkar du tagit den till dig men också blivit kränkt av att bli tillrättavisas eftersom du numera panikskriker, slutdiskuterat!!!

Jurymål är de som behandlas minst i danskt rättssystem och det borde väl till och med du fatta som länkar livstidsdomar i DK och säger att dessa utdelas mycket sällan. Ser du att allt går hand i hand till slut, få jurymål få livstidsdomar eftersom jurymålen endast används vid de grövsta brotten.

Så svårt var väl inte detta?

https://www.svd.se/madsen-kan-omhaktas-i-fyra-veckor
Slänger in en länk
Citera
2017-10-14, 16:41
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tja, ljuden är ju antagligen en stor del i tortyr. Så en film i en paus med ett gråtande och skrikande offer är säkert värt mycket för en sadist.

Det är väl en obetydlig detalj ni diskuterar, i sammanhanget. Om man kan bygga en ubåt, så klarar man helt klart av att staga upp sin mobil så att den kan filma förloppet.

Om han nu har filmat. Han kan också vara helt nöjd med minnesbilderna på sin egen hårddisk - i hjärnan.
Citera
2017-10-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Om du är övertygad om att Peter använt sågen som mordvapen blir det genast ännu roligare.
Ärligt talat är det inte alls roligt, det är t o m möjligt. De 14 sticken var inte helt säkert dödande. Även om hon kanske inte var vid medvetande i slutet. MEN: han kan ha ha skiljt huvudet från kroppen när hon ännu var kliniskt vid liv. Och då är styckningen dödsorsak. Man VET inte hur hon avled än.
Citera
2017-10-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]

Håller helt med dig Verkruset och har själv sagt, att jag hoppas på rättspsykriatisk förvaring livet ut.
En person som PM är för farlig för att vistas i ett samhälle.

Sexualsadister är olika. Vem Jack the Ripper än var så njöt han av att skända sina offer efter döden.
Det finns alltså alla varianter på temat sexualsadister.Pm kan lika gärna hållit på med sjuka fantasier i timmar efter KWs död som omvänt. Det vet vi inte i nu läget.

1 Vi vet ännu inte vad PM har för fullständig diagnos.
2 Vi vet ännu inte KWs dödsorsak.

Igår letade jag igenom alla tidningar efter presskonferensen. Jag lyssnade på samtliga och i alla var det bortklippt vad Jens Möller sa om knivskadorna. Jag har försökt hålla mig till vad som sades på den presskonferensen då.
I samband med detta förra helgen (moderator har rensat en hel del eftersom alla ju var rätt så tagna samt övertrötta pga presskonferens med chockerande info) så var det någon insatt person som förklarade den rättsmedicinska utlåtandet. Jag har inte funnit tillbaka till den diskussionen.
Men jag har faktiskt trott att det var så som den infon presenterades.

Om jag varit smart så hade jag svarat den här personen som frågade - Att vi ännu inte vet.
Men sanningen var att jag blev chockad av frågeställarens tro-nämligen "våldtagen av kniven" eftersom jag inte hört detta nämnas någonstans.
Men det var infon från rättsmedicin (som jag inte hittat tillbaka till ännu) som faktiskt till min lättnad fick mig att tro att det jag sa var vad vi visste i nuläget. Självklart vill jag inte skriva desinformation medvetet.
Eftersom vi inte vet dödsorsak så är ju allt spekulationer, teorier osv
Så hädanefter kommer jag inte att försöka besvara den frågan igen. För jag, ingen vet med säkerhet.
PS. Mina kunskaper på området är gamla men så länge PM inte är färdigutredd så vet vi inte.
Utan allt är spekulationer om denna dubbelnatur som är svår att få kläm på.
Ingen som skriver här vet exakt dödsorsak- det blir spekulationer. Vi alla tolkar olika -och skriver motsägelsefullt osv
det är ok att skriva fel ord ,feltolka osv - du behöver inte ursäkta dig, det är upp till varje person att bilda sig en egen uppfattning. Att hela tiden klanka ner och ifrågasätta eller begära källa på allt,
vad en annan skrivare anser- är bara dumt.
Att Madsen plågat sitt offer, tror jag. Hoppas att jag tänker fel. Tänker man på vad offret utsatts för så kan det bara tyda på att han avsiktligt plågat henne. Att mer ingående fundera över detaljerna vill jag inte. Tids nog får vi fakta. Madsen blir nog dömd för mord mot sitt envisa nekande.
Min uppfattning.
Citera
2017-10-14, 16:52
Bannlyst
läste nånstans härinne att sågen som hittades låg i en påse (?) - men det är väl inte sant, och inga källor eller uttalanden om det heller i detalj har framkommit media. Det har bara framkommit att sågen hittades - men varken i påse el annat. Undvik egna analyser som "sanning" ange korrekt källfakta tack.
Senast redigerad av Din farsas tand 2017-10-14 kl. 16:53. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in