Citat:
Anfall inte väderkvarnar. Jag (och några till) har endast påpekat att du far med osanning när du garanterar att KW slapp lida onödigt mycket, utifrån informationen vi fått från obduktionen.
Du som ska vara psykologiskt bevandrad, bör dessutom veta att sadister tänder på att tillfoga smärta. Det finns därför heller ingen anledning att tro att PM väntade tills KW inte längre kände något. Hur mycket vi än skulle önska det.
Och just för att PM är ett monster, ska han inte någonsin mer vara lös i samhället. Hoppas att danskarna, som hittills skött utredningen exemplariskt, inklusive ett snabbt omhändertagande av PM direkt när han kom från ubåten, lyckas med detta - att se till att han är inlåst för resten av sitt liv.
Du som ska vara psykologiskt bevandrad, bör dessutom veta att sadister tänder på att tillfoga smärta. Det finns därför heller ingen anledning att tro att PM väntade tills KW inte längre kände något. Hur mycket vi än skulle önska det.
Och just för att PM är ett monster, ska han inte någonsin mer vara lös i samhället. Hoppas att danskarna, som hittills skött utredningen exemplariskt, inklusive ett snabbt omhändertagande av PM direkt när han kom från ubåten, lyckas med detta - att se till att han är inlåst för resten av sitt liv.
Håller helt med dig Verkruset och har själv sagt, att jag hoppas på rättspsykriatisk förvaring livet ut.
En person som PM är för farlig för att vistas i ett samhälle.
Sexualsadister är olika. Vem Jack the Ripper än var så njöt han av att skända sina offer efter döden.
Det finns alltså alla varianter på temat sexualsadister.Pm kan lika gärna hållit på med sjuka fantasier i timmar efter KWs död som omvänt. Det vet vi inte i nu läget.
1 Vi vet ännu inte vad PM har för fullständig diagnos.
2 Vi vet ännu inte KWs dödsorsak.
Igår letade jag igenom alla tidningar efter presskonferensen. Jag lyssnade på samtliga och i alla var det bortklippt vad Jens Möller sa om knivskadorna. Jag har försökt hålla mig till vad som sades på den presskonferensen då.
I samband med detta förra helgen (moderator har rensat en hel del eftersom alla ju var rätt så tagna samt övertrötta pga presskonferens med chockerande info) så var det någon insatt person som förklarade den rättsmedicinska utlåtandet. Jag har inte funnit tillbaka till den diskussionen.
Men jag har faktiskt trott att det var så som den infon presenterades.
Om jag varit smart så hade jag svarat den här personen som frågade - Att vi ännu inte vet.
Men sanningen var att jag blev chockad av frågeställarens tro-nämligen "våldtagen av kniven" eftersom jag inte hört detta nämnas någonstans.
Men det var infon från rättsmedicin (som jag inte hittat tillbaka till ännu) som faktiskt till min lättnad fick mig att tro att det jag sa var vad vi visste i nuläget. Självklart vill jag inte skriva desinformation medvetet.
Eftersom vi inte vet dödsorsak så är ju allt spekulationer, teorier osv
Så hädanefter kommer jag inte att försöka besvara den frågan igen. För jag, ingen vet med säkerhet.
PS. Mina kunskaper på området är gamla men så länge PM inte är färdigutredd så vet vi inte.
Utan allt är spekulationer om denna dubbelnatur som är svår att få kläm på.