Svar på
detta inlägget och jag tror du missförstår CAKARIM, eller gör jag det möjligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Beror inte på din inteligens, du är en av de få som händer här men här kan du inte heller se som vissa ett mönster.
Det beror inte på min intelligens, "du är en av de få som händer här" .. "men kan du inte heller se som vissa ett mönster" - Nej precis, jag har helt missat detta mönster, det är därför jag frågar, inte som en del i en argumentation att du har fel eller nått, jag vart bara nyfiken
(Jag har sett dina inlägg och vet att du inte är helt tappad bakom en motorbåt eller hur ordspråket nu går)
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Du länkar till en dagsaktuell karta. Fine, men kunde du ana för ett par år sen att kurderna med usa framför sig skulle göra såhär stora landvinningar? Eller att de ens skulle ta kontroll över viktiga fält i syrien?
Vafan, jag la ner 5 min (nåja, inte riktigt men ändå) för få fram en karta (
länk imgur) med två frågor
Citat:
"Hur ska SDF till Medelhavet?
..och hur förhindrar det Irans & Rysslands närvaro i landet?"
Dessa frågor var 100% genuina och inte del av någon argumentation
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Är det så jävla svårt för er att se vad det barkas mot?
😔-sry
..det balkas mot en balkanisering av Syrien, Oded Yinon Plan in i minsta detalj. USA misslyckades med att splittra landet via ISIL, så nu använder man sig av kurderna. Bildandet av Kurdistan i ruinerna efter "Iraqi Op Freedom" som de hade Chutzpah nog att kalla kriget i Iraq är en del av detta tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Ni verkar ha jävligt svårt att fårstå hur viktigt det är att nå havet.
YES!! Exakt! Jag har svårt att förstå vikten av att nå havet, spot on! (vilket INTE betyder att de är helt oviktigt att nå eller nått sånt)
Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Istället för att ifrågasätta mig här om den saken så kan du och en annan börja göra en undersökning av det.
Jag ifrågasatte dig inte, jag blev nyfiken på hur du menade och därav frågan (eller två frågor var det)