2017-10-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Hur är kurderna mer under ryssens beskydd? Att ryssarna som bestämmer ifall turkiska militären får gå in?

I denna regionen(Afrin) är det Ryssland som står för beskyddandet, de har militärpolis i området och vaktar gränser.

Turkiet hade inte gått in utan ett medgivande ifrån Ryssland, sedan hur detaljerna runt detta är har jag ingen aning om.
Citera
2017-10-13, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
I denna regionen(Afrin) är det Ryssland som står för beskyddandet, de har militärpolis i området och vaktar gränser.

Turkiet hade inte gått in utan ett medgivande ifrån Ryssland, sedan hur detaljerna runt detta är har jag ingen aning om.

Du menar precis som jag antydde.

Det många här missar som jag har lagt märke till, tycker det är helt klart väldigt konstigt också att få för sig att ryssland helt plöstigt styr och ställer reglerna om vad som får göras och inte men så är inte verkligheten.
Citera
2017-10-13, 22:41
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag blir inte klok på Turkiets inträde i Idlib-provinsen. Kurderna är under USA:s skydd. De kan inte anfalla Kurderna.

HTS (nusrafronten) är väl ingen part som någon vill liera sig mig.

Vad är syftet?? konkret alltså. Det kan ju inte bara vara Erdogans falloskomplex?

Här är PressTV Report när de rullar in i Idlib:
Turkish army's reconnaissance team crosses into Syria as part of Idlib offensive
http://www.presstv.ir/Detail/2017/10/08/537908/Turkey-FSA-Idlib-Syria
Citat:
A small army reconnaissance team from Turkey has reportedly crossed the border into Syria’s northwestern province of Idlib ahead of a planned deployment of the Ankara-backed so-called Free Syrian Army (FSA)’s forces in the largely militant-held region.

A top FSA official, speaking on condition of anonymity, announced the news on Sunday, a day after Turkish President Recep Tayyip Erdogan said a major military operation conducted by the armed opposition group and supported by the Turkish army had just begun to liberate the militant-held areas of Idlib from the Takfiri Hayat Tahrir al-Sham (HTS) terrorist outfit.

The HTS terrorist group is spearheaded by an al-Qaeda affiliate known as the Nusra Front, which changed its name to Jabhat Fateh al-Sham last year, and has already captured much of Idlib while holding swathes of land in Syria’s northern regions.

Meanwhile...
hela artikeln

Alltså ska Erdogan och FSA kriga mot Nusra i Idlib.
Det tror jag inte är sant. Free Syrian Army är de mest uppenbara av alla sionistiska puppets i Syrien och FSA har knappast gjort någonting bra hittills.
Men men, vem vet vilka deals som gjort mellan tex. Erdogan och Putin.
Citera
2017-10-13, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men men, vem vet vilka deals som gjort mellan tex. Erdogan och Putin.

USAs mål med kurderna är att nå ut enda till Medelhavet. Lyckas dom med det så är det kört med putins närvaro i syrien, med sjävla syrien och även tids nog med iran också.
Citera
2017-10-13, 22:54
Medlem
Kurderna kommer aldrig nå medelhavet, en ren fantasi.
Citera
2017-10-13, 22:58
Avslutad
Citat:
Kurderna kommer aldrig nå medelhavet, en ren fantasi.

sade aldrig att det kommer nå, det är målet. sen vet vi inte det heller. inte omöjligt då vi har fitthora som heter erdogan.
Citera
2017-10-13, 22:59
Medlem
Citat:
sade aldrig att det kommer nå, det är målet. sen vet vi inte det heller. inte omöjligt då vi har fitthora som heter erdogan.

Påstod inte att det var vad du menade, skrev bara att det kommer aldrig hända.
Citera
2017-10-13, 23:01
Avslutad
Citat:
Påstod inte att det var vad du menade, skrev bara att det kommer aldrig hända.

motivera gärna ditt svar varför det inte skulle kunna hända? Aldrig säger du också. Vill höra din åsikt.
Citera
2017-10-13, 23:04
Medlem
Citat:
motivera gärna ditt svar varför det inte skulle kunna hända? Aldrig säger du också. Vill höra din åsikt.

Turkiet är emot det, Syrien är emot det. Terräng som är ytterst svårt att avancera i.

De kommer inte ha något understöd av USA i en sådan operation heller och YPG i Afrin har väldigt lite av kraftigare vapen samt knappt några stridsvagnar och liknande heller.

Finns inget som talar för att de ens skulle ha en chans vid ett sådant scenario.
Citera
2017-10-13, 23:08
Avslutad
Citat:
Turkiet är emot det, Syrien är emot det. Terräng som är ytterst svårt att avancera i.

De kommer inte ha något understöd av USA i en sådan operation heller och YPG i Afrin har väldigt lite av kraftigare vapen samt knappt några stridsvagnar och liknande heller.

Finns inget som talar för att de ens skulle ha en chans vid ett sådant scenario.

Vad turkiet och syrien är emot har inte spelat någon roll för usa. missat det under hela konflikten?
All terräng går att avancera i, tar bara lite längre tid men inte som sätter stopp för en plan.

Men jag måste bara klargöra en sak här, kurderna följer usas planer och inte inte tvärtom.
Citera
2017-10-13, 23:13
Medlem
Citat:
Vad turkiet och syrien är emot har inte spelat någon roll för usa. missat det under hela konflikten?
All terräng går att avancera i, tar bara lite längre tid men inte som sätter stopp för en plan.

Men jag måste bara klargöra en sak här, kurderna följer usas planer och inte inte tvärtom.

Har följt hela konflikten så har inte missat ett dugg så kan lägga ner med att insinuera sådant.

Är en enorm skillnad på att avancera inom ett inbördeskrig och att ge sig på ett natoland.

Du kommer inte kunna avancera i svår terräng mot en fiende som är befäst, har tung artilleri samt flyg när du enbart har ak47or själv.
Citera
2017-10-13, 23:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
USAs mål med kurderna är att nå ut enda till Medelhavet. Lyckas dom med det så är det kört med putins närvaro i syrien, med sjävla syrien och även tids nog med iran också.
Ursäkta mig, detta beror på min egen inteligensnivå och ingenting annat, men hur menar du?
Här är en dagsaktuell karta över den militära situationen den 13 October 2017
https://i.imgur.com/hws0LNO.jpg
Hur ska SDF till Medelhavet? ..och hur förhindrar det Irans & Rysslands närvaro i landet?
(Obs: "Genuina" frågor eller hur man säger, inget argument eller nått)

(letade efter en karta på al Jazeera först, hittade den inte men artikeln
Turkish troops enter northern Syria in new operation (al-Jazeera)
En tidning som jag VERKLIGEN inte gillar o länka till efter de gått Full BBC Style i sin rapportering från kriget i Syrien sedan tidigare, men men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in