2017-10-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
5/10 uttalade sig Thomas Djursing i Expressen angående de filmer som hittades i Madsens dator.
T.D. -citat -Visst sex är viktigt i hans liv, och han experimenterade mycket.
Men det har aldrig varit så här extremt, snarare har det handlat om att klä ut sig-säger
T Djursing-
som skrev boken "Raket Madsen".
Artikeln om Thomas Djursings egen uppfattning skrevs av reporter Magnus Andersson.

Det är väl inte så konstigt om Madsen inte visade journalisten Djursing som skrev en bok om honom, att han var intresserad av våldsam sex, det är ju väldigt tabu, i synnerhet om det börjar röra sig om blod och död. Sådant kan bara gelikar eller "frigjorda" kvinnor han haft sex med förvänta sig att få ta del av.

Men det vore ju intressant att veta vad han menar med "klä ut sig"? Är det BDSM-plagg han menar eller de där militärplaggen han ska gilla?
Citera
2017-10-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det där är helt och hållet din egna tolkning. Det är snarare mycket sannolik att KW var vid fullt medvetande och kände vartenda knivhugg. Det fattar du väl själv att syftet för en sexualsadist som PM är att orsaka så mycket smärta och lidande som möjligt före dödens inträde.

Som att en djurplågare först skulle döda t.e.x. en katt för att sen börja plåga den? Blir ju helt bakvänt.

Nä, PM har njutit och dragit ut på lidandet så gott han kunnat för att avsluta med en dekapitering med kniv.

Jag har citerat den info vi i nuläget har.
Från Jens Möller presskonferans för en vecka sedan.
Samt förklaring från rättsmedicin.
Så du får klaga på dem om du anser att de far med osanning.
Citera
2017-10-13, 23:31
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har citerat den info vi i nuläget har.
Från Jens Möller presskonferans för en vecka sedan.
Samt förklaring från rättsmedicin.
Så du får klaga på dem om du anser att de far med osanning.

Men ottoplommon, infon säger ju strax före eller efter dödsögonblicket. Du kan inte påstå att KW slapp känna sexualsadistens hugg.
Citera
2017-10-13, 23:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det kan vi ännu inte veta, har det framkommit något mer? Att knivsticken utdelats i nära anslutning till döden betyder sannolikt att hon inte reagerat med motvärn eller kraftig blödning. Hon kan ha varit medvetslös eller på väg in i medvetslöshet. Hon kan dock ha reagerat på smärta och tex försökt tolka eller förstått ljud.

Länk om olika grader av medvetande.

http://doktorerna.com/status/rls-85/
Vi vill så gärna tro atg hon inte fick lida. Inte så mycket. Inte så länge. Vilken förnekelse. Som att förneka en människa det sista sv empati och ta våra händer ifrån henne. Vända våra ansikten bort. Nä. Det var säkert fasansfullt och ohyggligt smärtsamt. Så är det även om vi inte vill det. Och det är var PM är skyldig till. Det är därför vi för alltid ska stoppa sådana. Det finns inget förmildrande.
Citera
2017-10-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är ju en klassiker med Dr Jekyll and Mr Hyde-tendenser hos vissa psykopater, tänk bara på Kapten Klännings engagemang i kvinnors rättigheter! Det är som om de måste kämpa emot sina inre demoner genom att högt och tydligt deklarera hur fredliga de är, men vanligt folk har inte behov av att understryka att de inte vill skada någon, eftersom detta är så självklart i deras värld. Sedan kan de förstås också tjäna på att utåt sätt inför stor publik verka fredliga, då det kan locka inte ont anande offer till en privat, mindre trevlig stund med dem.

Fan,där slog du huvudet på spiken!
Jag har själv kärat ner mig (när jag var väldigt ung) i bl.a tre st orginella,kariskmatiska män som hade ett gemensamt.
Att de alltid påpekade väldigt ofta att-Jag vet att jag är snäll! Jaha?
Nej, ingen av dem var snäll. Troligtvis narcissism o lite annat skit.
När jag blev äldre så insåg jag ju att människor som är snälla behöver inte påpeka hur snälla de är hela tiden.
För de märker man tydligt om de är snälla. Och snäll det ska man ju vara eller hur? Självklarhet ju!
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-14 kl. 00:30.
Citera
2017-10-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fan,där slog du huvudet på spiken!
Jag har själv kärat ner mig (när jag var väldigt ung) i bl.a tre st orginella,kariskmatiska män som hade ett gemensamt.
Att de alltid påpekade väldigt ofta att-Jag vet att jag är snäll! Jaha?
Nej, ingen av dem var snäll. Troligtvis narcissism o lite annat skit.
När jag blev äldre så insåg jag ju att människor som är snälla behöver inte påpeka hur snälla de är hela tiden. För de märker man tydligt att de är snälla. Och snäll det ska man ju vara eller hur?

Kvinnor behöver bekräftelse och ömhet, det behöver också män, men kanske i lite mindre omfattning än kvinnor. Det är nog biologiskt betingat, men helt OT i denna tråd....
Citera
2017-10-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Håller med, men ottoplommon är mest en nattaktör, och är snabb att lägga in egna känslor i sina inlägg. Det blir därför lite svårt att skilja på fakta och eget tyckande, från den citeraren.

Det har jag inte påstått. Men utifrån den info vi fått för en vecka sedan från Jens Möllers presskonferens
samt förklaring från rätts medicin så kan jag inte tolka det som att de menar annat.
Gå tillbaka och lyssna på Jens Möller.
Enligt rättsmedicin så talades om bl.a klinisk död (man är död men blodet flödar fortfarande.mm)

Sedan kan vi få kompletterande info längre fram när de vet det.
Citera
2017-10-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Var har du källan till detta?

Här har jag ett uppenbart problem, erkännes, jag har bytt datorer den dagen ett flertal gånger, inte endast mina privata+mobil, jag kommer ihåg ett fåtal bl.a NFC i Linköping som sa att det var möjligt hitta både både blod och DNA/fingeravtryck MEN att de ibland var bortspolade helt, jag var in på norska sidor, danska och gjorde ett stort antal google-sökningar.

Normalt sparar jag källor i egna bibliotek på min hårddisk. Inte den dagen dock.

Ber om ursäkt för virr varret, men jag skulle aldrig plockat upp det från en hastig höstvind. Jag har läst det någonstans ... Det kan ha varit helt fel och därför bortplockats alt bortplockats av annan anledning.

Jag har ägnat tid för att hitta källan och backspåra mina vägar den dagen (en dator har farit utomlands med sin ägare) resten har jag försökt leta på
[b]Men jag kan inte hitta att sågen + andra delar hittats i en pose. Endast en ensam såg på botten, som nu tekniskt undersöks.
[/B
En artikel på b.dk av en kriminalare gav visst hopp om att de skulle vara möjligt att återfinna spår på föremål som legat i havsvatten.

Möjligen har den redan länkats

Handlar om en styckad kvinna

https://www.bt.dk/krimi/mysteriet-om-raket-madsens-sav-derfor-kan-den-vaere-saa-vigtig-for-efterforskningen

Där återfanns vävnadsrester på sågens tänder, som också på denna såg kan hittas som förhoppningsvis stämmer med de vävnadsrester som fanns i i blixtlåset på PMs overall.
Citera
2017-10-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är väl inte så konstigt om Madsen inte visade journalisten Djursing som skrev en bok om honom, att han var intresserad av våldsam sex, det är ju väldigt tabu, i synnerhet om det börjar röra sig om blod och död. Sådant kan bara gelikar eller "frigjorda" kvinnor han haft sex med förvänta sig att få ta del av.

Men det vore ju intressant att veta vad han menar med "klä ut sig"? Är det BDSM-plagg han menar eller de där militärplaggen han ska gilla?
Tack. Djursing utvecklade inte mera än så, men precis som du skriver så introducerade inte Madsen -T.D till sina maskerad-äventyr.
Efter vad som framkommit om Madsens maskerad- sex-experimenterande så kan man anta att det kan ha rört sig om rollspel inom S/M.
Eller anonymt sex på klubbar- där maskering garanterar anonymitet.
Det innebär alltid risker att experimentera inom det området, och Madsen med sin bevittnat konstiga uppväxt kan ha påverkats negativt. Även om sex-köp är ok i Danmark, så köper en man den typen av tjänster regelbundet, så blir han naturligtvis känslomässigt påverkad -och hans kontakter med kvinnor i vardagliga kontakter kan ha urartat till att han över- sexualiserar allt som har med kvinnor att göra. Det är därför polisen behöver kartlägga hur han betett sig mot kvinnorna.
Citera
2017-10-13, 23:50
Medlem
När han gick iland och lägligt nog blev filmad,
Då skulle det kunna vara att han spelar o störd pga att hans plan är att låtsas som det inte finns nåt konstigt i historien. För han släppte ju av henne. Så han spelar oberörd, men är samtidigt också det på riktigt. Kan en empatisk människa spela oberörd men inom sig vara ledsen? Menar om det nu skulle vart så att han bar ledde. Fast vi vet ju att han knivhugger henne sadistiskt.
Citera
2017-10-13, 23:53
Medlem
Finns det bilder på den styckade kroppen?
Citera
2017-10-13, 23:56
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tack. Djursing utvecklade inte mera än så, men precis som du skriver så introducerade inte Madsen -T.D till sina maskerad-äventyr.
Efter vad som framkommit om Madsens maskerad- sex-experimenterande så kan man anta att det kan ha rört sig om rollspel inom S/M.
Eller anonymt sex på klubbar- där maskering garanterar anonymitet.
Det innebär alltid risker att experimentera inom det området, och Madsen med sin bevittnat konstiga uppväxt kan ha påverkats negativt. Även om sex-köp är ok i Danmark, så köper en man den typen av tjänster regelbundet, så blir han naturligtvis känslomässigt påverkad -och hans kontakter med kvinnor i vardagliga kontakter kan ha urartat till att han över- sexualiserar allt som har med kvinnor att göra. Det är därför polisen behöver kartlägga hur han betett sig mot kvinnorna.
Snarare pseudonymitet. Om någon vill transa som Prinsessan Korvblomma så skall hon kallas för det - oavsett om hon är maskerad eller ej. Om det däremot är så att så att farbror Blå vill kartlägga Lennart Huggkubbe, även känd som Prinsessan Korvblomma, så kommer folk att svara på frågorna.

Gör inte en större grej av det än vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in