2017-10-13, 20:57
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tittar inte på Dexter, men andra jag känner gör det. Jag undrar var gränserna går för vad man orkar med.
Du kan lugnt titta på Dexter - där skildras inget vidrigt våld, och de som råkar ut för Dexters galenskaper har dessutom förtjänat det. Både jag och min fru har kollat på Dexter utan att tycka det var särskilt obehagligt.
Citera
2017-10-13, 21:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så kan det vara, men med den hittills urklantiga metod som PM hittills opererat med vad gäller de övriga kroppsdelarna och dumpning, är det tveksamt om han har mental kapacitet att göra något särskilt med armar och händer. Det ger sig, om dom hittar någon eller båda.....

Ja, jag håller med. PM har nog inte gjort något särskilt med dem, vi håller tummarna för att de hittas och att man finner hans Dna under Kims naglar. Spiken i kistan hundrafalt.

En arm räcker.
Citera
2017-10-13, 21:03
Medlem
Bymyselfs avatar
OT är inte MP väldigt lik Skavlan 😳?
Citera
2017-10-13, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han skrev att han trodde det.

Nej, det skrev han inte. Vad är ditt problem?

Påsen innehållande sågen hittades även där
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Sågen tillsammans med annat låg i en skyddande påse.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Man har funnit blod på sågen och ev fingeravtryck
Citera
2017-10-13, 21:06
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag hoppas också att de hittar armarna men på vilket sätt skulle det dölja hans dna-spår?

Om han har huggit av fingrarna så kan man inte kolla efter dna under naglarna. Och det är mycket svårare att hitta ett par lösa små fingrar.
Citera
2017-10-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Han har gjort det förut och jobbat sig upp till det här.. Det är inte ett nybörjarscenario vi ser

Det är flykt, att hänge sig så åt sin drömvärld. Han är ett clusterfuck av diagnoser och inte bara psykopatnarcissist...

Du behöver inte trösta mig, men tack. Jag vet inte vilket som är bäst; att använda en kniv som dildo på någon som lever, någon som är döende eller som nekrofil, på en redan avliden. Det känns lite som en smaksak. Men om hon levde fortfarande så är det att tillfoga svår smärta som är mer upphetsande för honom än om det var ett lik - då är han ännu mer introvert. Av någon anledning tror jag han gjort båda. Vi får se.

Överraskande många såna här här förövare har förvärvade skallskador, som ställt till det extra i deras redan felvridna sinnen.

Han har känt, och känner sig nog fortfarande, sig som unik och speciell, men det är bara uppblåst självhävdelse. En motsatt reflekton av hur lite han skulle känna sig inuti, om han stannat upp och känt efter.

Och att vänner inte vet det privata, i det här fallet skulle det förvåna mig om ens frun har en aning. Det skulle inte förvåna mig om han varit impotent med henne.

Vet någon om han kört crossdressing? Har inte svårt att tänka mig honom i raffset och med läppstift. Undrar om såna foton fanns på hårddisken, tillsammans med snuff-filmerna.
Jag vill gärna svara dig för du ställde en fråga som jag funderat på själv.
Hur kunde Madsen flyga under Radarn i 46 år?
Det är inte svårt att tycka om den "officiella bilden av Madsen. Dvs så som han presenterar sig själv utåt. En sak som slog mig tidigt var att han i allt återkom till-Att jag vill ju inte skada någon människa ju.
Enligt vänner/medarbetare så är han besatt av säkerhet. Och vare sig det gällde raketuppskjutningar
eller Ubåten så tjatade PM-Att jag vill ju inte skada någon människa ju. När det gäller hans anarkistiska dröm. Så sa PM så här."Ja,jag vill inte göra ett bankrån så att någon människa kommer till skada. Men flyga i luftballong över Köpenhamn däremot med polisbilar som jagar mig på marken."
Det här med att "Inte skada någon människa" är som ett mantra som PM ofta rabblar.
Då kan man fråga sig utifrån vad vi nu vet,nämligen att PM är manipulativ. Han ljuger och duperar.
Så var det här ett sätt för PM att dupera folk. Att PM är medveten om att han skadar folk och detta tjat -Att han inte vill skada någon,kan det vara ett sätt att vakcsinera sig själv mot minsta misstanke att det är något som han faktiskt fantiserar ofta om. Ett annat alternativ till det skulle kunna vara att PM har en röst i huvudet som hela tiden säger Inte skada,inte skada. Även om PM är sexualsadist så kanske han inte vill skada på riktigt. Han kanske kämpar med sina demoner och försöker att få utlopp på annat sätt. När jag skrev om skambrott utgick jag faktiskt från att PM hade en diagnos där man inte känner ånger eller skuldkänslor.(För att jag var så arg över det här med kniven.) Men han har ingen diagnos ännu. Men det finns alla varianter på de här störningarna. Så jag tror faktiskt att en del Sexualsadister iallafall både njuter av sina brott och samtidigt har skuldkänslor och skäms över det förfärliga brottet de gjort mot en människa. Sexual sadisten Ulf Olsson (med blandade störningar) tog ju livet av sig. Om det var för att han blivit avslöjad eller om det var för att han hatade sig själv? Många som tar livet av sig gör det för att de inte tycker om sig själv. Nu tänker jag inte skriva mer om ämnet efersom de stör somliga skribenter som inte kommer med konstruktiv kritik. Och inga länkar som motbevisar de jag sagt. Vad jag förstår så bara retar det dem. Deras egna skriverier förargar mig men jag brukar inte lägga mig i vad de håller på med. Jo,när folk kört fast i gamla hjulspår med helt ko-ko fakta.
Då brukar jag påpeka det. Eftersom att fel fakta leder till helt fel slutsatser.
Om du googlar PM konstnärskollektivet half maskin så kan du nog läsa vad de klädde ut sig till där.
Jag har själv ej fördjupat mig i det nämligen. Så även om det var trevligt att samtala med dig så får du fråga någon annan nästa gång. Så ta inte illa upp om jag ej svarar. Det är inget personligt mot dig.
Utan helt enkelt för att jag får okonstruktiv kritik som gör mig ledsen.. Som jag sedan måste lägga ner massor med energi på att svara på genom att försöka gissa mig till vad det är de kritiserar. Att jag försökt vara tydlig med att påtala att de flesta personlighetsstörningar samt pharafiler är harmlösa beror på att någon läsare eller skribent kan ha något sådant. Och jag vill inte att någon ska tro att det är något allvarligt fel på dem för det är det oftast ej.Godnatt
Citera
2017-10-13, 21:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det där reagerade jag också på i början av dramat.
Men det kan vara en av Peters "militärtermer" svarade någon här, vilket verkar rimligt.

Nej. Det är orimligt.

Peter Madsen visste att två personer var väldigt eftersökta, och hade det inte varit ett styckmord ombord och han varit den skyldige, så hade han säkerställt att rätt information kom fram. Till och med den danska militären blev ju lurade:

Citat:
Vagtholdsleder ved Forsvarets Operationscenter, Ole Theill, oplyser til Ritzau, at de to personer er i god behold.

»En helikopter har været i radiokontakt med ubåden. De fortalte, at de er i god behold, og at de har haft tekniske problemer,« siger Ole Theill.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9780996/peter-madsens-ubaad-er-blevet-fundet-sejlende-ved-koege-bugt/

Skulle den sjövane Peter Madsen (om han inte var en styckmördare) skapat ett sådant här missförstånd av misstag?

Nej.

Det här var medvetet. Han ville köpa tid.
Citera
2017-10-13, 21:14
Medlem
Dansk polis har funnet Madsens sag som han brukte til å stycke KW med

https://www.bt.dk/krimi/mysteriet-om-raket-madsens-sav-saadan-forholder-politiet-sig-til-det-nye-fund
Citera
2017-10-13, 21:15
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag kan trösta dig när det gäller knivsticken i underlivet. De har kommit fram till att det där hände i anslutning till döden. Antingen var hon kliniskt död,kanske medvetslös,eller redan avliden,eller döende.Hon var ej vid medvetande iallafall. Så även om det är alldeles fruktansvärt så tycker jag att det är fel att kalla det för våldtäkt med kniven. För då låter det som att hon var levande och det kan man ju inte säga.Troligtvis skar han halsen av henne (OBS! Dödsorsak ännu ej bekräftat!) och då förlorar man medvetandet på 1 sekund och dör väldigt fort. Sedan har han huggit henne med kniven när hon var nära döden eller precis död.

Det där är helt och hållet din egna tolkning. Det är snarare mycket sannolik att KW var vid fullt medvetande och kände vartenda knivhugg. Det fattar du väl själv att syftet för en sexualsadist som PM är att orsaka så mycket smärta och lidande som möjligt före dödens inträde.

Som att en djurplågare först skulle döda t.e.x. en katt för att sen börja plåga den? Blir ju helt bakvänt.

Nä, PM har njutit och dragit ut på lidandet så gott han kunnat för att avsluta med en dekapitering med kniv.
Citera
2017-10-13, 21:17
Medlem
Citat:
Jag vill gärna svara dig för du ställde en fråga som jag funderat på själv.
Hur kunde Madsen flyga under Radarn i 46 år?
Det är inte svårt att tycka om den "officiella bilden av Madsen. Dvs så som han presenterar sig själv utåt. En sak som slog mig tidigt var att han i allt återkom till-Att jag vill ju inte skada någon människa ju.
Enligt vänner/medarbetare så är han besatt av säkerhet. Och vare sig det gällde raketuppskjutningar
eller Ubåten så tjatade PM-Att jag vill ju inte skada någon människa ju. När det gäller hans anarkistiska dröm. Så sa PM så här."Ja,jag vill inte göra ett bankrån så att någon människa kommer till skada. Men flyga i luftballong över Köpenhamn däremot med polisbilar som jagar mig på marken."
Det här med att "Inte skada någon människa" är som ett mantra som PM ofta rabblar.
Då kan man fråga sig utifrån vad vi nu vet,nämligen att PM är manipulativ. Han ljuger och duperar.
Så var det här ett sätt för PM att dupera folk. Att PM är medveten om att han skadar folk och detta tjat -Att han inte vill skada någon,kan det vara ett sätt att vakcsinera sig själv mot minsta misstanke att det är något som han faktiskt fantiserar ofta om. Ett annat alternativ till det skulle kunna vara att PM har en röst i huvudet som hela tiden säger Inte skada,inte skada. Även om PM är sexualsadist så kanske han inte vill skada på riktigt. Han kanske kämpar med sina demoner och försöker att få utlopp på annat sätt. När jag skrev om skambrott utgick jag faktiskt från att PM hade en diagnos där man inte känner ånger eller skuldkänslor.(För att jag var så arg över det här med kniven.) Men han har ingen diagnos ännu. Men det finns alla varianter på de här störningarna. Så jag tror faktiskt att en del Sexualsadister iallafall både njuter av sina brott och samtidigt har skuldkänslor och skäms över det förfärliga brottet de gjort mot en människa. Sexual sadisten Ulf Olsson (med blandade störningar) tog ju livet av sig. Om det var för att han blivit avslöjad eller om det var för att han hatade sig själv? Många som tar livet av sig gör det för att de inte tycker om sig själv. Nu tänker jag inte skriva mer om ämnet efersom de stör somliga skribenter som inte kommer med konstruktiv kritik. Och inga länkar som motbevisar de jag sagt. Vad jag förstår så bara retar det dem. Deras egna skriverier förargar mig men jag brukar inte lägga mig i vad de håller på med. Jo,när folk kört fast i gamla hjulspår med helt ko-ko fakta.
Då brukar jag påpeka det. Eftersom att fel fakta leder till helt fel slutsatser.
Om du googlar PM konstnärskollektivet half maskin så kan du nog läsa vad de klädde ut sig till där.
Jag har själv ej fördjupat mig i det nämligen. Så även om det var trevligt att samtala med dig så får du fråga någon annan nästa gång. Så ta inte illa upp om jag ej svarar. Det är inget personligt mot dig.
Utan helt enkelt för att jag får okonstruktiv kritik som gör mig ledsen.. Som jag sedan måste lägga ner massor med energi på att svara på genom att försöka gissa mig till vad det är de kritiserar. Att jag försökt vara tydlig med att påtala att de flesta personlighetsstörningar samt pharafiler är harmlösa beror på att någon läsare eller skribent kan ha något sådant. Och jag vill inte att någon ska tro att det är något allvarligt fel på dem för det är det oftast ej.Godnatt

Det är ju en klassiker med Dr Jekyll and Mr Hyde-tendenser hos vissa psykopater, tänk bara på Kapten Klännings engagemang i kvinnors rättigheter! Det är som om de måste kämpa emot sina inre demoner genom att högt och tydligt deklarera hur fredliga de är, men vanligt folk har inte behov av att understryka att de inte vill skada någon, eftersom detta är så självklart i deras värld. Sedan kan de förstås också tjäna på att utåt sätt inför stor publik verka fredliga, då det kan locka inte ont anande offer till en privat, mindre trevlig stund med dem.
Senast redigerad av Florman 2017-10-13 kl. 21:20.
Citera
2017-10-13, 21:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
www.bt.dk krimi.
Eller så kan du fråga Grumpyoldfart. Hen är mycket noga med fakta.
Hen kanske har sparat länken.
Annars finns det mycket info om detta exakt vad vittnet sa, på ca sidan 1 700 och framåt ungefär.

Onödigt klankande på såväl mej som ”Grumpy” :-( Det är väl helt ok att kunna få efterfråga källa när vi debatterar här? Det uppstår lätt trådsanningar, ibland pga missuppfattningar eller att media faktiskt skriver fel som tex i detta fall pga översättningsmissar.
Citera
2017-10-13, 21:31
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Så var det här ett sätt för PM att dupera folk. Att PM är medveten om att han skadar folk och detta tjat -Att han inte vill skada någon,kan det vara ett sätt att vakcsinera sig själv mot minsta misstanke att det är något som han faktiskt fantiserar ofta om. Ett annat alternativ till det skulle kunna vara att PM har en röst i huvudet som hela tiden säger Inte skada,inte skada. Även om PM är sexualsadist så kanske han inte vill skada på riktigt. Han kanske kämpar med sina demoner och försöker att få utlopp på annat sätt. När jag skrev om skambrott utgick jag faktiskt från att PM hade en diagnos där man inte känner ånger eller skuldkänslor.(För att jag var så arg över det här med kniven.) Men han har ingen diagnos ännu. Men det finns alla varianter på de här störningarna.
PM:s beteende är i stort identiskt med definitionen av psykopati. Han saknar uppenbart all form av empati, är en utpräglad narcissist, ljuger och duperar, har grandios självbild och hämnas våldsamt på de ovänner han fått på grund av sitt egocentrerade beteende. Han har inga ”demoner”, han bara saknar empati. Ca. 1% av befolkningen är utpräglade psykopater, så det är inte ens särskilt ovanligt.

De absolut värsta mördarna genom tiderna är just psykopater men som dessutom har sadistiska böjelser. Dessa har, som alla andra psykopater, inga känslor för sina offer men njuter också av att se andra plågas. Det låter som att PM hör till den kategorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in