2017-10-13, 15:32
Medlem
Tror inte grabbarna från Seved rörde sig mot stan och kapade en butik så där bara. Troligtvis är det livsmedelsbutiken i Seved dem tog över (N*llens L*vs).
Citera
2017-10-13, 15:35
Medlem
DirtyDickings avatar
Driftiga pågar må jag säga. Arbetsförmedlingen har onekligen spelat ut sin roll.
Lite ovant tillvägagångssätt för oss stela svenskar, men förmodligen inte enligt MENA-standards.
Mi casa, su casa...
Vad är att vänta med små turkbutiker som gillar cash och swish? Tvätteria, tvättera...
Kul hur babbar rövknullar varandra på alla tänkbara sätt. Tyvärr fastnar skrattet lite i halsen då det sker i landet där jag bor.
Citera
2017-10-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filbyter
Vilka är dessa stjärnor?

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-13/gang-kapade-livsmedelsbutik-och-drev-i-over-ett-dygn
Då kan ju man göra vad som helst bo i lägenhet gratis ,låna bil allt under utpressning fantasin sätter nya gränser.
Citera
2017-10-13, 15:36
Medlem
DilBahadurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weiche
Haha.. Jag vet inte vem som har minst hjärnceller, gärningsmännen eller de som trodde att de kan ta över ett Willys i mer än ett dygn.

Inte Willys, det var Frendo på Rundelsgatan i Caroli.
Citera
2017-10-13, 15:44
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilBahadur

Är det inte han som säljer svart tobak och tar hutlösa priser på diverse utgånga produkter? Lol ägd Frendo.
Citera
2017-10-13, 15:45
Medlem
Nestor Xs avatar
Förväntade inte att det var en så pass välkänd affär i Malmö. Om jag minns rätt är detta en relativt stor butik som har varit sammankopplad med en Statoilmack i massor av år och läget är så centralt som det bara kan vara inte mer än femtio meter till den gamla stora Petrikyrkan som är stadens allra äldsta byggnad och ungefär trehundra meter till centralstationen. Men så egendomligt att ingen av kunderna har reagerat. Nattjobbande polispatruller borde inte vara så ovanliga gäster i butiken som finns inom någon kilometers avstånd från polishuset. Visst påminner detta om scenen i första Jönssonliganfilmen om att när Vanheden och Rocky gör inbrott i en kiosk som har stängt för kvällen så kommer det kunder och knackar på rutan och de blir tvungna att starta upp ruljangsen på nytt.
Citera
2017-10-13, 15:49
Medlem
Men satan vad många idiotiska frågor och kommentarer som visar att folk inte LÄST ARTIKELN.

Är ni helt jävla dumma i huvudet som kommenterar utan att ha läst det som diskuteras?

Personligen älskar jag avslutningen.

"— Vi har en del problem med brottsrubriceringarna. Förutom försök till grov utpressning så kör vi på grovt egenmäktigt förfarande. Sedan att man sålt varor som inte tillhör en, det kan vara en form av stöld. Det här är inget man går igenom på polishögskolan, säger Mats Attin."

Malmö = vilda västern?
Citera
2017-10-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När jag såg rubriken trodde jag det var ett gäng som tagit över en affär för att länsa den på varor eller försöka få tag på alla pengar, men de verkar alltså ha jobbat i affären? Första gången jag hört talas om något sådant. Vill som du veta tanken med det.

Jag kan rekommendera filmen Attack The Gas Station som handlar om just en sån situation, ligister rånar en bensinstation och strax därefter rånar dom den igen men då finns det ju givetvis inga pengar, de har inte haft några kunder. Så de binder personalen och jobbar själva genom natten. Alla intäkter stoppar dom i egen ficka.
Det är en mörk komedi, riktigt rolig på sinna ställen.

http://www.imdb.com/title/tt0262246/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2017-10-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilBahadur

Ja jag vet, men i början av tråden skrev folk att det var Willys. Då undrade jag om de som trodde att det var willys är smartare än gärningsmännen. Sekunden de hade försökt att ta över en Willys/Ica så hade de varit gripna inom 5 minuter.
Citera
2017-10-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
det var willys

Om det är sant är det humor. Antonias Axfood äger ju skiten och de har tagit ett principbeslut att bara anställa "nykommna" bladingar till sina butiker. Underbar kosmisk rättvisa.
Citera
2017-10-13, 16:08
Medlem
grey.eagles avatar
Usch då, ekonomisk brottslighet, det är väl likställt med tjuvjakt o statministermord.

Nu får dem de hett om öronen.
Citera
2017-10-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Här en bild på butiken och de ska finnas en guldbutik mitt emot. Är det någon i Malmö som känner igen denna butik?

https://minfil.org/U5B2G3cbb1/Butik.jpg

Ser ut som Statoil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in