2017-10-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Tur att det var i Malmö och inte inre Norrland för då hade väl detta kunna pågått i veckor innan polis kom på plats

Mja knappast. Troligen tvärt om att i Norrland hade man fan inte flytt till ett annat land helt hjälplösa. Man är van att inte bero på att staten måste fixa allt åt dig. Bara eskalera i byn så slänger man ut skiten i skogen bara. Får de sälja kottar där.
Citera
2017-10-13, 13:21
Medlem
Citat:
När jag såg rubriken trodde jag det var ett gäng som tagit över en affär för att länsa den på varor eller försöka få tag på alla pengar, men de verkar alltså ha jobbat i affären? Första gången jag hört talas om något sådant. Vill som du veta tanken med det.

Ska vi gissa på att polisen hade svårt att tro på larmsamtalet om att hela butikspersonalen slängts ut från sin arbetsplats? De skickade iaf folk.

Tur att det var i Malmö och inte inre Norrland för då hade väl detta kunna pågått i veckor innan polis kom på plats

Ja, hade detta varit norrland hade sannolikt ingen polis kommit överhuvudtaget. De hade dock tacksamt tagit emot anmälan via internet eller telefon, och sedan raskt avskrivit ärendet och gått och fikat. Utredningsarbete existerar knappt alls hos det svenska rättsväsendet, allt bygger på att folk är hederliga och drabbas av dåligt samvete och i stort sett anmäler sig själva och erkänner gärningen. Det nya Sverige är ett paradis för kriminella.
Citera
2017-10-13, 13:23
Medlem
Vilka Sevedkillar är det?
Citera
2017-10-13, 13:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Gäng kapade livsmedelsbutik och drev i över ett dygn

På onsdagen kom gänget tillbaka till butiken.
— De gick in i butiken, och tog över den. Alltså, de slängde ut de som jobbade där och fortsatte att driva butiken och sälja varor. De kapade en livsmedelbutik!
Då gänget inte kunnat komma åt kassasystemet har man tagit betalt av de ovetande kunderna med hjälp av Swish och kontanter.

Detta var något nytt. Har aldrig hört talas om ett sådant här brott förut.

Inte heller polisen, verkar det som:

Citat:
Polisbefälet: "Har varit i Malmö länge, men har aldrig varit med om något liknande förut."
Citat:
— Vi har en del problem med brottsrubriceringarna. Förutom försök till grov utpressning så kör vi på grovt egenmäktigt förfarande. Sedan att man sålt varor som inte tillhör en, det kan vara en form av stöld. Det här är inget man går igenom på polishögskolan, säger Mats Attin.
Citera
2017-10-13, 13:30
Medlem
En har varit misstänkt för dubbelmord en har anhörig som dött i skottlossning. Är det dubbelmordet i Rinkeby Mynta som menas ? Vem har mördad brorsa ?
Citera
2017-10-13, 13:33
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Vilka Sevedkillar är det?
Var polare med den dödade Q från Seved, dödades i Tensta.
Mycket säger mig att hela kvarteret känner/kände varann från den tiden..

Saknar inte Seved.
Citera
2017-10-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Var polare med den dödade Q från Seved, dödades i Tensta.
Mycket säger mig att hela kvarteret känner/kände varann från den tiden..

Saknar inte Seved.
Är det R: sak hassa# sala# i farten igen?
Citera
2017-10-13, 13:43
Medlem
musttomtes avatar
Polisen: ”De har levt i ett rent helvete”
Fyra unga män är anhållna misstänkta för att ha kapat en livsbutik i Malmö och tagit över verksamheten i minst ett dygn. Innan kapningen utpressades butiksinnehavarna under en längre tid – men man vägrade betala – Det här är en familj som har levt i ett rent helvete under flera veckor, säger Nils Norling, presstalesman vid polisen.

Hoppas dom får utvisning samt riktigt med stryk på kåken. Det är som att jobba gratis utan lön. Det är fult att ta betalt men inte få lön.
Citera
2017-10-13, 13:50
Medlem
UgLyBastards avatar
haha de va bland de sjukaste..
svartskallar tar alltid priset i idioti, vad det än handlar om.
kanske trodde dom att det funkar liknande som det gjort för ett par riktiga super-hackers/-crackers som får jobb på nasa efter att ha hackat dom.
kanske de små mena-hundarna ville visa hur duktiga dom är på att jobba i butik och fylla på varor, för att sedan få ett riktigt jobb i butik.

finns det namn och ålder på nån av de inblandade?

haha
Citera
2017-10-13, 14:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
När jag såg rubriken trodde jag det var ett gäng som tagit över en affär för att länsa den på varor eller försöka få tag på alla pengar, men de verkar alltså ha jobbat i affären? Första gången jag hört talas om något sådant. Vill som du veta tanken med det.

Ska vi gissa på att polisen hade svårt att tro på larmsamtalet om att hela butikspersonalen slängts ut från sin arbetsplats? De skickade iaf folk.

Jag gissar att det var en maktdemonstration av typen: Vi gör som vi vill.

Det andra är att vi har arbetat där och nu ska vi ha lön.
Citera
2017-10-13, 15:01
Medlem
Giant Squids avatar
I stället för att curla dem på våra hotellfängelser till en stor kostnad,så kanske man borde ge dom en lokal och startup hjälp att starta en egen butik.
Citera
2017-10-13, 15:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noblehorse
Att jobba 24 timmar med att sälja godis och läsk ger nog inte så mycket pengar, de skall ju dela pengarna på 4.

De hade väl varit smartare att bara ta med sig kassan, cigg/snus, triss och annat som är värdefullt.

Mycket redbull för att köra ett så långt arbetspass?
De har garanterat ringt dit massor av folk som "handlar" i butiken under det här dygnet. Istället för att köra fram en lastbil och lasta in grejer har de bara bett personalen att dra och sen låter de polare komma och tömma efter hand. Mycket svårare att få reda på grejerna efteråt och drar till sig mindre uppmärksamhet. De fick ju för fan hålla på ett helt dygn innan någon ringde polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in