2017-10-13, 07:50
Moderator
Humbugs avatar
Så är det. Det är inte ovanligt att killar går omkring år efter år utan så mycket som en kram.
Det normala tillståndet för oss män är ensamhet. Sen har vi ett par procent som får till det med jämna mellanrum.
Staten borde gå in och subventionera prostituerade till män, det är oerhört dyrt att betala för sex varje månad. Denna lyx kan man på sin höjd unna sig var tredje eller fjärde månad.
Citera
2017-10-13, 07:51
Medlem
Sirianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Om man tog in 1.5 miljoner unga ukrainskor, hur tror du dynamiken i interaktionen mellan könen skulle påverkas?
(nej, dom flesta svenska män, skulle nog inte gifta sig med ukrainskorna, men hur skulle interaktionen och dynamiken påverkas?)

Hur tror du frustrerade svenska kvinnor på nätet, som vädrade sin frustration, skulle uppfatta det om någon man kom in i tråden och sa, att det är väl inte så farligt. Gaska upp er, snygga till er och gör lite bättre ifrån er, så ordnar det sig nog?

Jag kan förstå att man i de fallen blir extra irriterad.
Det kanske kan jämföras lite med hur sura och tvära vissa feminister blir när män skrockar och säger: "Men lilla gumman, ta det inte så allvarligt, det var ju bara ett skämt. Odla lite humor så kommer det nog kännas bättre."

Man vill ju aldrig höra att man själv har fel, eller hur? Men det är aldrig fel med att rannsaka sig själv och fundera på om man själv är en liten bidragande orsak till fenomenet.
Citera
2017-10-13, 08:07
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Nja, grejen är att tjejer har mycket sex, men bara med en liten skara killar. Jag har sett det själv, tex bartenders, DJs, "bad boys", en mindre del av killar som roffar åt sig typ allt, som tjejerna konkurrerar om och i stort sett turas om att knulla.

Sen blir en stor stor del vanliga snälla killar utanför. Tro mig, jag ser det på universitetet, jag såg det i gymnasiet.

Till och med tinder har visat att tjejer rankar 80% av killar som under medel i attraktivitet, medan 20% får allt. Precis som i naturen, så har det blivit idag.

Du har så fel så fel, det är inte alls bara bartenders, DJ's, "bad boys" osv som får umgänge med kvinnorna.
Jag själv är en mycket snäll man som alltid varit korrekt och nästan blyg i min framtoning och jag har fått hur mycket kvinnor som helst. Det handlar nästan uteslutande om utseende, social förmåga, humor och tyvärr till viss del om status/pengar.

Så har det alltid varit, så är det också omvänt. De snygga och sexiga kvinnorna kan få hur mycket killar dom vill medans de mindre attraktiva, grå blyga kvinnorna får sitta bredvid och sukta. Samma är det för oss män. Så var det även på min fars tid och så kommer det också att vara i framtiden.
Citera
2017-10-13, 08:11
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Så är det. Det är inte ovanligt att killar går omkring år efter år utan så mycket som en kram.
Det normala tillståndet för oss män är ensamhet. Sen har vi ett par procent som får till det med jämna mellanrum.

Det kan inte stämma, 90% av mina vänner är i förhållanden, de som inte är det har ofta valt det själv. Exempelvis så vill dom inte ha familj, dom vill vara fria, kunna ta vilket jobb dom vill, kunna resa när andan faller på eller bara skita i allt och sticka iväg ut i vildmarken en vecka eller två.
Citera
2017-10-13, 09:48
Medlem
Att så mänga killar inte har en partner beror statistiskt på:

- Äldre killar har unga kvinnor som partners mycket oftare

- invandring mer killar till Sverige än kvinnor

- Invandrares kvinnor inte så tillgängliga för svenskar.

- En attraktiv kille kan ha fler kvinnor samtidigt.

Om man jämför nu med år 2005 så är enligt scb:

2005 var 27,4% av de män som jobba ensamstående

2017 var 30,9% av de män som jobbade ensamstående

2005 var 27,9 av de kvinnor som jobbade ensamstående

2017 var 29,6 av de kvinnor som jobbade ensamstående

Alltså 3% färre av alla män har relationer nu än för 12 år sedan

medans ung. 2 % färre av alla kvinnor har en relation nu än för 12 år sedan.

Siffrorna kommer försämras när nyanlända kommer in på arbetsmarknaden.

En ung man som är välutbildad bör tänka på att flytta till ett annat land om han inte får en partner i Sverige. Om man är civilingenjör borde det finnas länder som kan ta emot honom och det borde finnas någon kvinna som kan bilda familj. Om de manliga högutbildade skulle flytta skulle det sätta en press på politikerna att förbättra villkoren för singlar i Sverige. Politiker tänker mycket på pengar om några män inte skulle få en partner bekymrar dem föga , men om Sverige skulle förlora några miljoner blir det nästan landssorg.
Citera
2017-10-13, 10:46
Medlem
Utan att vara allt för bitter
Tror lika många killar ( och tjejer ) är i förhållande idag som förr, och dom har lika mkt sex som förr
.. nu har jag varit singel, utan sex ej frivilligt i snart 3 år .. men hade sex med henne fram till sista dagarna av äktenskapet, trots det var mkt tjafs så hade vi sex

Det jag tror är problemet idag är att som singel så är dom flesta av oss män körda .. ett lite fåtal fuckboys får allt sex .. killar som tjejerna inte har en tanke på att bli ihop med men som är svin och får då sex, typ
Så har det varit ett bra tag och så kommer det vara ett bra tag till
Sen när tjejerna väl vill bli ihop igen, då kommer vi vanliga tillbaka

Det är vad jag tror
Citera
2017-10-13, 10:58
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Min teori är att det är en del av feministernas masterplan att underkuva männen genom att undanhålla männen från att ha sex så att deras testosteron- och spermieproduktion nedregleras och på så sätt ta över makten av världen.
Citera
2017-10-13, 11:09
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Jag kan inte tala för alla svenska kvinnor, men jag skulle nog säga lika mycket usch som jag säger om den import vi ser idag...

Är det här med invandrarna verkligen ett så stort problem? Jag bor förvisso inte i en storstad (här bor bara drygt 50 000 invånare) men jag ser tamefan nästan aldrig mixade par. Här är det svensk + svensk och arab + arab som gäller.
ja ..samma här ..stad med 60k .. dom par man ser utomhus yngre än 30 är alltid svensk tjej + arab
Citera
2017-10-13, 12:28
Medlem
Sirianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
ja ..samma här ..stad med 60k .. dom par man ser utomhus yngre än 30 är alltid svensk tjej + arab

Så din uppfattning är alltså att mixade par är vanligt? Intressant...
Det kanske helt enkelt handlar om ens egen umgängeskrets. Jag känner faktiskt bara en enda person som har ett förhållande med en icke-svensk.
Citera
2017-10-13, 12:30
Medlem
Tinoss avatar
https://www.metro.se/artikel/debatt-ni-kvinnor-måste-börja-ställa-krav-på-männen-ni-dejtar

En sån här "kille" bidrar ju väldigt mycket till situationen också.
Citera
2017-10-13, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
https://www.metro.se/artikel/debatt-ni-kvinnor-måste-börja-ställa-krav-på-männen-ni-dejtar

En sån här "kille" bidrar ju väldigt mycket till situationen också.
Tappade hakan när jag såg den i flödet.
Citera
2017-10-13, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Så din uppfattning är alltså att mixade par är vanligt? Intressant...
Det kanske helt enkelt handlar om ens egen umgängeskrets. Jag känner faktiskt bara en enda person som har ett förhållande med en icke-svensk.
Är själv blatte men måste erkänna att mixade par är väldigt ovanligt. Latinabrudar brukar mixa men svenska tjejer mixar sällan. Ser bara konstellationen svensk tjej-svensk kille på gatorna.

Varför tänker ni tjejer i ras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in