Citat:
För många är det säkert en konstig fråga, men andra kanske förstår. Har mått psykiskt dåligt från och till i många år, skulle du träffa mig skulle du ALDRIG tro mig. Jag är så jävla duktig på att få allt att se bra ut, men det är det inte.
Jag lider av en stor ängslan, men jag har kommit så långt att jag lärt mig att acceptera vissa saker istället för att fly, men djupt där inne möter jag en stor varig tumör som jag inte vågar möta. Jag vet inte hur man gör, jag vet bara att det jag måste möta för mig att må oerhört dåligt, så jag vet inte hur jag gör.
Vill gärna ha svar av andra som behövt acceptera jobbiga saker i livet och det förflutna. Jag har undertryckt och förvägrat jobbiga känslor i säkert ett decennium (om inte hela livet) och har man inte det själv så kan man aldrig förstå frågan jag ställer .
Jag lider av en stor ängslan, men jag har kommit så långt att jag lärt mig att acceptera vissa saker istället för att fly, men djupt där inne möter jag en stor varig tumör som jag inte vågar möta. Jag vet inte hur man gör, jag vet bara att det jag måste möta för mig att må oerhört dåligt, så jag vet inte hur jag gör.
Vill gärna ha svar av andra som behövt acceptera jobbiga saker i livet och det förflutna. Jag har undertryckt och förvägrat jobbiga känslor i säkert ett decennium (om inte hela livet) och har man inte det själv så kan man aldrig förstå frågan jag ställer .
För snart tio år sedan så var jag tvungen att ta itu med mitt mående. Det kom som ett paket på posten att jag höll på att gå under psykist.
Kul var det absolut inte för jag var tvungen även att kämpa för rätten att få rätt hjälp dessutom. Men tillslut när jag fick rätt hjälp så lärde jag mig att acceptera att det som varit har varit och kan inte skada mig nu. Jag kan skriva en hel bok om vad fan jag har varit med om utan att ens blinka och känna att det är jobbigt att ta upp det.
Jag vägrar leva i det som varit, det är nyttig erfarenhet. Men det är nuet som är viktigt.
Jag tänker inte skriva ut min historia för det skulle ta upp mer än jag orkar skriva nu. Men du kanske minns att du har mött mig och om du tyckte jag var vettig så kasta iväg ett pm så ska jag försöka lotsa dig så du kan ta itu med detta. För att slösa bort sitt liv på att må skit är inget jag rekommenderar alls.