2017-10-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1516729811754938
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1516829571744962
Översta kommentaren på länk 2:
Citat:
Jag känner flickan och jag känner även Arif ytligt. Flickan ljuger inte. Hon har snarast underdrivit och känner själv skuld och skam. Hon får nu på stan möta både gärningsmannen, hans kompisar samt alla kvinnor som försvarar honom. Ni kan säkert föreställa sig hur det känns för en blyg och osäker 14-åring. På ett konfirmationsläger borde flickor vara fredade för att utsättas för sexuella ofredanden, kan man tycka.
Citera
2017-10-12, 15:25
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
jag tror du har länkat till felaktig carina Ahlgren (den riktiga är ej född -73 eller är lika ung som hon på din facebooklink..)

den rätta Carina Ahlgren bor i Sölvesborg och är 55 år, där även Nawid ingår i hushållet.

https://www.ratsit.se/19620502-Helen_Carina_Mansson_Ahlgren_Solvesborg/84HmeKEacPt07zpnkarpvixz-pxrC0_K3qdUCMjgcoI

körde en avancerad googlesökning där jag stoppa in de variabler jag har att tillgå och som första träff fick jag ovannämnda,

Pust det blev rörigt det här.

Nope det är rätt länk, jag har länkat till kvinnan som skrev om sexualförbrytaren: 'min pojk Nawid' hon bor i Sölvesborg. FacebookURLer kan få vilket löpnummer som helst beroende på hur många som har samma namn, det har ingenting med ålder att göra.

/Provokatör
Citera
2017-10-12, 15:28
Medlem
Citat:
en liten snäll fladdermusfågel kom nyss och viska att Cari*a Måns*on Ahlgr*n har 620502-3325 i persnr, samt att skökan har tydligen ett dussin mobilabbonemang ståendes på sig.

Hon tar väl mest troligt ut lurar till sina sexsadister(slash)söner.

Är Ann Kristin Jansson check?

Enligt sin öppna Facebooksida bor hon i Norrköping och det finns endast en kvinna med det tilltalsnamnet; 65 år och gift. Inga inneboende vad jag kan se.
https://www.ratsit.se/19520212-Hilda_Ann_Christin_Jansson_Norrkoping/ETFwAV1QrVyr6Yxlh8-rvsP25pQffL7Ag-1BRTYvlsc
Citera
2017-10-12, 15:29
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Även om det är en helt obetydlig twittrare det är frågan om, så visar det här hur stor desperationen är i PK-lägret nu när alltfler "barn" visar sig vara inte bara vuxna lögnare och bedragare utan också sexualförbrytare som ger sig på 14-åringar och ännu yngre.
När Egor Putliov illustrerar "det svenska tillståndet" med en bild där Löfven hjärtligt skakar hand med sexualförbrytaren Arif Mo, så kommenterar omedelbart en "antirasist" att det skulle vara frågan om bildmanipulation, och det alltså utan att ta reda på att bilden är en skärmdump på ett tillgängligt filmklipp där Arif beviljas audiens hos den store svetsaren.

Tweeten: https://twitter.com/Kurdsson1/status/918345856776114176
Skärmdump: https://minfil.org/Gbj5G9c6b9/Ska_rmavbild_2017-10-12_kl._15.03.52.png
Filmklippet med Löfven på Arifs Youtube-konto: https://www.youtube.com/watch?v=U1-m8qwKTKI

Här är en bättre bild på den översexuelle afghanen och vår statsminister: LÄNK

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och det är den pensionerade läkaren Ingrid Eckerman, 75 år, som är hans tillskyndare i media, suck...

Eckerman har gillat och kommenterat hans status:

Ingrid Eckerman
'Ta hand om dig!'

Dump: LÄNK

Men till Nyheteridag säger hon:

Efter att domen mot Arif Moradi uppmärksammats av Samhällsnytt och i andra sociala medier har han utsatts för rasistiskt näthat. Det berättar 75-åriga Ingrid Eckerman, initiativtagare till ”Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar”, för Nyheter Idag.

– Jag har personliga kontakter med honom, säger hon men vill inte kommentera domen eftersom hon inte ”känner till fakta”.

– Jag uttalar mig inte om det!

Det finns folk som hudflängts för att ha tryck 'gilla' för mindre.

/Provokatör
Citera
2017-10-12, 15:30
Medlem
Har ni läst det läraren Annelie Sjöberg skriver i kommentarerna på Lamottes facebook? Hon stöder flickans historia...
Citera
2017-10-12, 15:45
Medlem
Provokatörs avatar
Här håller Arif tal på Medborgaplatsen i Maj i år, enligt FUP hade då flickan börjat få problem i skolan och tappat motivationen pga av den utdragna förundersökningen, den stackars flickan har levt med detta dag och natt i snart ett år.

I Maj har Arif som då är misstänkt för ett brott och ett åtal med påföljande dom att se fram mot inga skrupler alls utan han står och lajvar inför tokiga kärringar mitt i Stockholm utan att skämmas.

Förundersökningar där barn är inblandade skall bedrivas skyndsamt och prioriteras, att detta ska behöva ta nästan ett år borde granskas separat.

"Förundersökningen ska göras så snabbt som möjligt och vara klar senast inom tre månader." https://polisen.se/Om-polisen/Olika-typer-av-brott/Brott-mot-barn/

Länk till filmen: LÄNK

Jag håller som bäst på att läsa FUP och förutom den långsamma förundersökningen så har jag hittat en del andra konstigheter som jag kommer återkomma till under dagen.

/Provokatör
Citera
2017-10-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1516729811754938
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1516829571744962

Underbart, nu börjar spridningen av sanningen, undrar hur länge gammelmedia ligger kvar under sina stenar?
Citera
2017-10-12, 16:09
Medlem
Talande tystnad i gammelmedia. Antingen försöker de hitta en vinkel som är pk eller försöker de tysta ner historien och låta tiden gå. Alternativmedia är helt enkelt framtidens media när det gäller vissa frågor, gammelmedia fortsätter att lämna walkover gång på gång.

Stackars riktiga våldtäktsoffer och personer som utsatts för det som flickan utsatts för. Finns gott om fejkade våldtäktshistorier som blir förstasidesstoff medan historier som denna glöms bort eller aktivt sopas under mattan. Vem som är offer och gärningsman, vad fokus ska ligga, bedöms i svensk traditionell media inte efter vanliga kriterier. Pk-mallen är inget alternativmedia behöver förhålla sig till dock tack och lov.
Citera
2017-10-12, 16:18
Medlem
Citat:
Yup då har vi full Bio. på dom 4 värsta svinpälsarna.

Hoppas ni andra batikhoror av båda könen tänker er för jävligt noga innan ni nästa gång ställer er och gafflar mot svensk statsmakt vid en blatteutlämning.

Vi kommer hänga ut er high and dry. Era äkta makar och barn följer tyvärr med på köpet.

I/I vs. UngiSverige 4-0

Jag vill på intet attackera bara dig utan uppmana till att vi ska undvika att använda ord som batikhoror mm. Vi på flashback är betydligt mer städade än dessa kvinnor, visa det.

Vad gäller svensk (mainstream) media så är jag förvånad, att dessa kvinnor får sprida sitt hat och kalla denna tjej för lögnare, ond och fullkomligt förminska henne utan att någon lyfter ett finger för att debattera det. Hade det varit en tråd här på flashback som gjorde samma sak, stödde en man som dömts för att sexuellt ofreda en kvinna hade avskyn inte låtit vänta..

Eller, hade den? Om det var en Svensk man ska tilläggas..

De som menar att skribenterna på flashback inte hade avskytt gärningsmannen och kritiserat de som försvarar den kan jag bara hänvisa till tråden om Antonio Book. Där fick mamma Book utstå en skarp kritik när hon försvarade sin sons gärningar, även i det offentliga rummet.

När jag besökte diverse nyhetssidor så är uppslaget istället Donald Trumps kritik mot media och hur den är skadlig för samhället. Där avfärdas hans uppfattning och de tycker han är galen, det gjorde jag också innan jag sett detta spektakel. Nu kan jag bara instämma med Trump, media är skadlig och har tappat sin roll totalt.
Citera
2017-10-12, 16:19
Medlem
[quote=Copoo|62040174]Talande tystnad i gammelmedia. Antingen försöker de hitta en vinkel som är pk eller försöker de tysta ner historien och låta tiden gå. Alternativmedia är helt enkelt framtidens media när det gäller vissa frågor, gammelmedia fortsätter att lämna walkover gång på gång.QUOTE]

Finns ju ett tredje alternativ: att lyckas knyta några enligt MSM än mer trovärdiga talespersoner/organisationer som stöd för sina amnestikrav - och lämna feltramp, domar och annat åt 'alternativmedia, nättroll, rasister och nazister'. Misstänker att det iaf är planen när man insåg att gatuprotester inte uppnår avsedd verkan. Man kan helt enkelt använda sig av MSM för att sprida sina krav
Senast redigerad av Roedstrumpa 2017-10-12 kl. 16:23.
Citera
2017-10-12, 16:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Dessa hjärntvättade kvinnor som försvarar honom. Finns det något namn på den psykiska störningen som de har?
Medberoende men det är inte klassat som störning. Däremot mår de ju inte bra och uppvisar en del psykologiska försvarsmekanismer såsom rationalisering och projicering. På emgelska kallas dessa enablers. Det handlar om människor som möjliggör ett dåligt beteende. I detta fall sexualbrott och bedrägeri. På svenska då medberonde vilket jag då använder i titeln på bloggen.

Just det här brottet är ju bara ett i mängden, de vet att vi inte gillar det så de gör som de brukar och ljuger. Jag tycker det här verkar vara mycket förslagna människor och de två exemplem i tråden visar ju att de inte har någon skam i kroppen enligt vår moral.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-10-12 kl. 16:44.
Citera
2017-10-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Talande tystnad i gammelmedia. Antingen försöker de hitta en vinkel som är pk eller försöker de tysta ner historien och låta tiden gå. Alternativmedia är helt enkelt framtidens media när det gäller vissa frågor, gammelmedia fortsätter att lämna walkover gång på gång.

Stackars riktiga våldtäktsoffer och personer som utsatts för det som flickan utsatts för. Finns gott om fejkade våldtäktshistorier som blir förstasidesstoff medan historier som denna glöms bort eller aktivt sopas under mattan. Vem som är offer och gärningsman, vad fokus ska ligga, bedöms i svensk traditionell media inte efter vanliga kriterier. Pk-mallen är inget alternativmedia behöver förhålla sig till dock tack och lov.

Såg häromdan nåt inslag från "Forum" dagtid i SVT, där ryggdunkare o självutnämda experter beklagade sig över alternativ media. Hur skall vi skydda oss från trollfabriker och fake news diskuterades flitigt, självklart satt dom (main sterem media) inne med sanningen, jag orkade en halvtimma sen höll jag på att spy så jag stängde av.

Denna tråd är ett av många exempel vad dom kallar alternativa nyheter i alternativ media, och oj så vi ljuger o hittar på här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in