2017-10-12, 11:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag är imponerad över hur elak du ofta är i en annars så vänskaplig debatt.

Du ska veta att en person som Madsen inte är unik, om man går till kurslitteraturen. Mördare, seriemördare och andra läskiga typer är kartlagda och det enda vi inte vet är varför naturen spelar sådana spratt att just en specifik person utvecklas till att bli så ond som Madsen.

Det enda vi inte kan med brottslingar som Madsen, är att förutsäga vilken personlighetsstörd person som kommer passera gränsen, och gå från fantasi till att mörda i verkliga livet. Det är en tabubelagd forskning som man måste vara försiktig med i demokratiska länder.

När en brottsling som Madsen avslöjas ser man gång på gång hur banala dessa mördare är i sina intressen och beteenden. Man upptäcker att det de gör, gör de bra, ofta i sitt yrke och arbete, men sen är det tomt i deras inre själsliv!

Beklagar om du tycker jag är elak mot dig. Jag tycker min kritik är ganska inlindad och soft.

Det står ju vem som helst fritt att spekulera, och det har vi sannerligen sett prov på i tråden. Stimkort i rektum, snuffilmer som säljs för dyra pengar, stealthbåtar med tredje män och en uppsjö av psykiatriska utlåtanden.

Jag menar att folk tycker en hel del utan att ha på fötterna. Ibland plockar även blinda höns korn och vissa av de här teorierna kan såklart visa sig stämma, men de byggs på tunn is menar jag.

Även jag tycker att mycket tyder på att Madsen är en sexualsadist, men att därifrån gå till att han måste ha gjort detta förr, varför han valde Wall, hur han tänkte innan och under dådet, och vad han tänker nu i häktet är ju så otroligt tunna spekulationer. Många i tråden verkar inte ens inse att de spekulerar, de bara klampar in och påstår saker.

Det irriterar mig. Understundom tycker jag tråden varit resonerande och rört sig framåt, men ofta står den och stampar i amatörpsykologiska utlåtanden.
Citera
2017-10-12, 11:55
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Beklagar om du tycker jag är elak mot dig. Jag tycker min kritik är ganska inlindad och soft.

Det står ju vem som helst fritt att spekulera, och det har vi sannerligen sett prov på i tråden. Stimkort i rektum, snuffilmer som säljs för dyra pengar, stealthbåtar med tredje män och en uppsjö av psykiatriska utlåtanden.

Jag menar att folk tycker en hel del utan att ha på fötterna. Ibland plockar även blinda höns korn och vissa av de här teorierna kan såklart visa sig stämma, men de byggs på tunn is menar jag.

Även jag tycker att mycket tyder på att Madsen är en sexualsadist, men att därifrån gå till att han måste ha gjort detta förr, varför han valde Wall, hur han tänkte innan och under dådet, och vad han tänker nu i häktet är ju så otroligt tunna spekulationer. Många i tråden verkar inte ens inse att de spekulerar, de bara klampar in och påstår saker.

Det irriterar mig. Understundom tycker jag tråden varit resonerande och rört sig framåt, men ofta står den och stampar i amatörpsykologiska utlåtanden.

Jag lutar mer åt teorin att Madsen i alla år hållit sjuka böjelser i schack genom sublimering, ett utmärkt försvar mot ångest. I stället för att mörda har han omvandlat sin sexualitet till specialintressen såsom rymdraketer och u-båtar.

Naturligtvis kan jag ha fel och skulle knappast bli förvånad om PM har begått andra mord. Det lär visa sig. Mordjägarna har vittring på honom nu.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sublimering_(psykologi)
Citera
2017-10-12, 11:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sannolikt så är det stycksågen. D.v.s. den såg med orange handtag som Madsen erkänt att han bar omkring samma dag som ubåtsfärden, och som han bedyrade att han lagt tillbaka "på sin plats". Och som sedan dess är försvunnen.
Tveksamt om den tekniskt kan bindas till Madsen/brottet, men ytterligare en mycket graverande indicie att lägga till högen.

Rättsmedicin är väldigt bra på att kunna avgöra om ett vapen/verktyg/kniv/såg har varit inblandat i
ett specifikt fall. Man jämför sågens tandning med skador på kroppen. det har redan framkommit att de
konstaterat att det var ett sågliknande föremål som användes vid styckningen, inte en kniv. (har tyvärr
ingen källa på det just nu).

Förhoppningsvis finns det vittnen som kan placera sågen i ubåten, verkstaden eller i Madsens ägo. Kanske
t.o.m. bilder.

Jag är helt förbluffad över hur bra danska polisen, eller de dykare de hyr in, är på att hitta föremål i
havet. Det är egentligen osannolikt!
Citera
2017-10-12, 11:58
Medlem
Starbacks avatar
[quote=Starback|62038883]Jag lutar mer åt teorin att Madsen i alla år hållit sjuka böjelser i schack genom sublimering, ett utmärkt försvar mot ångest. I stället för att mörda har han omvandlat sin sexualitet till specialintressen såsom rymdraketer och u-båtar.

Naturligtvis kan jag ha fel och skulle knappast bli förvånad om PM har begått andra mord. Det lär visa sig. Mordjägarna har vittring på honom nu.

Sublimering – Wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sublimering

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sublimering_(psykologi)
Senast redigerad av Starback 2017-10-12 kl. 12:07.
Citera
2017-10-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det verkar som om danska polisen har hittat sågen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A6naj/nytt-fynd-i-ubatsfallet-sag-hittad-i-vattnet

Nu gäller det att försöka hitta spår på de avsågade benen och matcha dem mot sågtänderna. Skulle det visa sig att de överensstämmer så är det ytterligare ett bevis mot PM.
Citera
2017-10-12, 12:01
Medlem
Citat:
Tråden har varit ovanligt ren och rak samt saklig fram tills ett antal forummedlemmar dök upp och startade en chattkonversation sinsemellan, utan att ha läst in sig på tidigare inlägg.
Det irriterar mig.
Till ämnet- nu tycks efter vad som är känt, två armar saknas. Resten har fångats in med idogt arbetande dykare, spårhundar (likdoft,) ruttkontrollanter och kunniga inom ytvattenströmmar.
Minst sagt imponerande! Undras om hundarna får komma tillbaks för sök på de sista delarna?
Citera
2017-10-12, 12:02
Medlem
CarlosRexs avatar
[quote=vallero|62038273]Sannolikt så är det stycksågen. D.v.s. den såg med orange handtag som Madsen erkänt att han bar omkring samma dag som ubåtsfärden, och som han bedyrade att han lagt tillbaka "på sin plats". Och som sedan dess är försvunnen.
Tveksamt om den tekniskt kan bindas till Madsen/brottet, men ytterligare en mycket graverande indicie att lägga till högen.[/QUOTE

Detta är ett mycket viktigt fynd. Det kommer att bevisas att det är Madsens såg (fogsvans) som de aktivt letat efter. Det visar att mordet var planlagt varför tar man en fogsvans avsedd för fibrösa material i en ubåt som är av metall. Indiciekedjan tillsammans med hans uppenbara lögner är nu mycket stark för ett överlagt mord.

Detta kommer att gå till historien som världens mest unika och bästa mordutredning genom tiderna.
Citera
2017-10-12, 12:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu gäller det att försöka hitta spår på de avsågade benen och matcha dem mot sågtänderna. Skulle det visa sig att de överensstämmer så är det ytterligare ett bevis mot PM.

Ja. Ska också bli intressant att få höra vilken typ av såg det var: fogsvans eller bågfil.
Citera
2017-10-12, 12:06
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja. Ska också bli intressant att få höra vilken typ av såg det var: fogsvans eller bågfil.

Det är en fogsvans de letat efter och det är denna de hittat annars hade inte de gått ut med uppgifterna om fyndet.
Citera
2017-10-12, 12:08
Medlem
Citat:

Att han använde hylsor till verktyg som tyngder när han sänkte kroppsdelar visar att han inte hade planerat detta.
Madsen kan som kapten ombord hävda nödvärn om hon hade blivit hysterisk när dom var i uläge.
Kaptenen ombord har vålds monopol om liv och egendom hotas till sjöss tills polis kan ta över.
Sjölagen.
Citera
2017-10-12, 12:16
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Att han använde hylsor till verktyg som tyngder när han sänkte kroppsdelar visar att han inte hade planerat detta.
Madsen kan som kapten ombord hävda nödvärn om hon hade blivit hysterisk när dom var i uläge.
Kaptenen ombord har vålds monopol om liv och egendom hotas till sjöss tills polis kan ta över.
Sjölagen.

Jag avvisar också planering. Mordet har skett på impuls. Därefter har Madsen satt sin tillit till sin intelligens i tron att han var smartare än polisen. Där börjar han sin räcka av misstag. Det blev en farlig underskattning av dansk polis.

All heder åt dansk polis som kommer att sätta dit Madsen för mord. Dom har visat både tålamod och systematisk flit.
Citera
2017-10-12, 12:16
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sannolikt så är det stycksågen. D.v.s. den såg med orange handtag som Madsen erkänt att han bar omkring samma dag som ubåtsfärden, och som han bedyrade att han lagt tillbaka "på sin plats". Och som sedan dess är försvunnen.
Tveksamt om den tekniskt kan bindas till Madsen/brottet, men ytterligare en mycket graverande indicie att lägga till högen.

Borde gå att binda till madsen du vet hur tänderna ser ut på en fogsvans. Sitter garanterat kvar rester
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in